Grød og afføring ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Ja, nu er vi så opstartet på grød herhjemme.
Da vi kun ammede havde hun aff. flere gange om dagen, men det ændrer sig vel?
Dette spørgsmål bunder i utryghed og frygt for forstoppelse - kan det passe at der går meget længere tid mellem aff. når grøden opstartes? Og hvor længe, ca.?
Ved godt, at børn/babyer er forskellige, men hun har ikke haft aff. siden igår eftermiddags, og det gør mig utryg, da hun plejer at komme af med aff. efter hver amning .. Vi cykler og laver 'ben'øvelser for at hjælpe det på vej
Gode råd er velkomne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

MissTas

Olivia's Moar skriver:

Dette spørgsmål bunder i utryghed og frygt for forstoppelse - kan det passe at der går meget længere tid mellem aff. når grøden opstartes? Og hvor længe, ca.?
Ved godt, at børn/babyer er forskellige, men hun har ikke haft aff. siden igår eftermiddags, og det gør mig utryg, da hun plejer at komme af med aff. efter hver amning .. Vi cykler og laver 'ben'øvelser for at hjælpe det på vej
Gode råd er velkomne

i og med at man ændrer kosten, så ændres afføringsmønstret også.. Annastacia har ikke nødvendigvis afførring hver dag efter hun får grød 2 gange om dagen..

men det er selvfølgelig vigtigt at i er obs på forstoppelse.. men der kan sagtens gå flere dage imellem sagde min sundhedsplejerske så ville ta det roligt og se tiden an..

er der forstoppelse, vil du bemærke at hun virkelig kæmper når hun skal prutte og græder fordi det gør ondt..

Annastacias afførring blev en smule hård på et tidspunkt.. hun var på lactulose i 6 dage og så har der intet været siden.. hun har nu afførring hver eller hver anden dag

Anmeld

21. august 2012

Ccamilla

MissTas skriver:

i og med at man ændrer kosten, så ændres afføringsmønstret også.. Annastacia har ikke nødvendigvis afførring hver dag efter hun får grød 2 gange om dagen..

men det er selvfølgelig vigtigt at i er obs på forstoppelse.. men der kan sagtens gå flere dage imellem sagde min sundhedsplejerske så ville ta det roligt og se tiden an..

er der forstoppelse, vil du bemærke at hun virkelig kæmper når hun skal prutte og græder fordi det gør ondt..

Annastacias afførring blev en smule hård på et tidspunkt.. hun var på lactulose i 6 dage og så har der intet været siden.. hun har nu afførring hver eller hver anden dag

Ihh, super så er jeg mere rolig
Hun virker heller ikke sur, og er sig selv så der er jo nok ikke forstoppelse - endnu og krydser fingre for at det ikke sker

Tusind tak for svar nu kan jeg slappe lidt af igen

Anmeld

21. august 2012

Giraffen

Olivia's Moar skriver:

Gode råd er velkomne

der kan godt gå lidt kuk i afføringen med det grød og mos... mos har gerne den modsatte effekt og sætter antal afføringer i vejret

Vi døjede selv med rigtig hård mave på MME og den har bare været SÅ go siden overgang til grød/mos

Så længe baby er tilfreds ville jeg overhovedet ikke bekymre mig.. går der mere end 2 døgn imellem så ville jeg begynde at "tage temperatur" og evt give lidt laktulose/sukkervand - ellers ingen bekymring

Men du kan altid aflæse på baby om det står godt eller skidt til med maven Vi har hvertfald aldrig været i tvivl om hvorvidt hun havde ondt eller bare skulle trykke lidt hårdere

Anmeld

21. august 2012

MissTas

Olivia's Moar skriver:

Ihh, super så er jeg mere rolig
Hun virker heller ikke sur, og er sig selv så der er jo nok ikke forstoppelse - endnu og krydser fingre for at det ikke sker

Tusind tak for svar nu kan jeg slappe lidt af igen

ja, vær du bare helt rolig så længe hun ikke er utilfreds og ked af det maven skal lige vænne sig til at kosten bliver anderledes..

Anmeld

21. august 2012

Ccamilla

Så er der gevinst ! Wuhuu ! Utroligt hvor glad man bliver over en lort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.