Hvad går der lige galt for disse folk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. august 2012

Dustmuz

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-53614937:mand-skudt-og-stukket-ned-i-odense.html?forside

Ja, jeg sidder her til morgen og spørger mig selv..

Hvad foregår der lige i hovederne på disse folk..

Nu ved jeg godt vollsmose er "kendt" for at være en ghetto, men er ikke et angreb på udlændinge..

jeg spørger bare hvad i alverden de har gang i her..
Det er jo totalt latterligt, efter min mening, burde de implicerede fængsles eller sendes ud af landet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

HeXeri

Dustmuz skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-53614937:mand-skudt-og-stukket-ned-i-odense.html?forside

Nu ved jeg godt vollsmose er "kendt" for at være en ghetto, men er ikke et angreb på udlændinge..

Det er jo totalt latterligt, efter min mening, burde de implicerede fængsles eller sendes ud af landet.

Egentligt så handler det vel ikke om privatpersoner, så meget som det handler om at vi nu har et Europa hvor der frit flyder våben ind og ud af vores grænser. Egentligt så handler det vel reelt om en våbenindustri der til stadighed pumper våben ud i samfundet uden der er nogen rigtig kontrolinstans. En våbenindustri der ligger i tæt samarbejde med både frie og diktatorlignende stater rundt omkring på kloden, en industri der har tråde ind i vores finansverden, politik.. krig..

For uden våben, ville vi ikke have et eneste drab med dem, det er så logisk som 1+1. At der så er dybt urealistisk er så en frygtelig skam.

"At sende dem hjem" er for let. Vi kan ikke bare skubbe problemet videre, mennesker der sendes hjem til mindre udviklede lande har en reel chance for at gå til grunde - hvem kan overleve i en lille landsby langt ude i ingenting, hvis du først har fået lov til at smage på storby-livet, uddannelse, personlig frihed?

Hele bandeproblemet skulle politikerne have tænkt på for lang tid siden. De skræmtes ikke over den sidste rockerkrig vi så i Danmark, det lader til Christiansborg tror Danmark stopper umiddelbart efter Roskilde - bandekrig er universelt, de er så småt igang med at hverve tyske, svenske og norske grupperinger. Vi ved de har et fint netværk ned igennem hele kontinenten og vi ved de tjener deres penge på menneskesmuling, narkohandel og ja - våbenhandel.

Vi skal have fat i dem der er i farezonen for at ende i de grupperinger, der skal meget skrappere metoder i brug. Unge mennesker skal kunen flyttes til den anden ende af landet, under opsyn og med vejledning til at finde frem til et helt normalt liv. Både for deres egen skyld, men også for samfundets skyld. De etablerede i de forskellige bander er "tabt" - men der skulle falde en hård, prompte straf for at være i besiddelse af våben. Kunne vi langsomt få dem ind i fængslerne og beholde dem derinde til de aldersmæssigt ikke er en trussel mod os andre længere, ville vi være nået langt.

Anmeld

21. august 2012

klmf

Jeg er mest tosset over, at de forstyrrer redningsfolkenes arbejde og prøver at forhindre dem i at redde den sårede ud - og så efterfølgende fandme truer mine kolleger på skadestuen og smadrer den Der er vist noget opdragelse, der er gået helt galt der!

Anmeld

21. august 2012

MorDk

lotchen skriver:

Jeg er mest tosset over, at de forstyrrer redningsfolkenes arbejde og prøver at forhindre dem i at redde den sårede ud - og så efterfølgende fandme truer mine kolleger på skadestuen og smadrer den Der er vist noget opdragelse, der er gået helt galt der!

Ja det er fuldstændigt vanvittigt

Anmeld

31. august 2012

jydeinden

Dustmuz skriver:

man kan kun ryste på hovedet af det,hvis de resulut skal tage livet af hinanden kan de så ikke lade være at lade det gå udover uskyldige mennesker 

Anmeld

31. august 2012

Pige2009

Dustmuz skriver:

Ja, det er da træls, for jeg bor selv i Odense. Nu kan man jo ikke sende danske statsborgere ud af landet, som du skriver. Det er ganske enkelt ikke muligt og gudskelov for det Men ja, selvfølgelig skal de have en fængselsstraf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.