Nu som enlig mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. august 2012

Anonym trådstarter

Ja så blev det min tur desværre. Og jeg håber det ok at jeg er anonym..

Jeg bor stadig ved ham og vi snakker også fint sammen, så det er rart nok.

MEN er der nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg har af rettigheder..

Altså skal jeg tage ALLE mine barns ejendejele med når vi flytter?

Hvad med tilskud osv? (Er på kontanthjælp) - Hvad får jeg?

Og hvad med DP eller VS når det kommer dertil.. Hvad skal jeg betale for det?

Og hvad skal han betale til mig i mdr?

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig med lidt svar.. 

På forhånd tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Valle81

Hejsa,

Først et stort øv, det er sku aldrig sjovt, når den familie man har stiftet ikke bliver det man havde håbet:0(

Nu lidt svar:

Nej du SKAL ikke tage alle dit barns ejendele med, tror ikke der er nogle regler på det område. Det hedder vidt kompomis og forståelse og så deler i det mellem Jer, mange af tingene vil i jo have brug for begge i fremtiden, så det er med at få lavet en fairløsning.

Faderen skal betale faderskabsbidragtil dig. I år er beløbet 1228 kr om måneden. Hvert år stiger taksten lidt, og du skal selv huske at informere ham omdenne stigning, ellers er han ikke forpligtiget til at betalebeløbet det siger med. Og får du fortalt det først i marts måned, så skal han ikke betale med tilbagevirkende kraft.

Jeg ved at din kontanthjælp vil stige,men hvormeget ved jeg ikke. Derudover kan du gennem kommunen søge omboligstøtte og friplads. Du kan også gennem kommunen søge noget der hedder ordinært og ekstraordinært tilskud, det er vist 2500 ekstra i kvartalet som kommer sammen med børnefamilieydelsen.

Håber det hele løser sig for Jer,

Christina

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hejsa,

Først et stort øv, det er sku aldrig sjovt, når den familie man har stiftet ikke bliver det man havde håbet:0(

Nu lidt svar:

Nej du SKAL ikke tage alle dit barns ejendele med, tror ikke der er nogle regler på det område. Det hedder vidt kompomis og forståelse og så deler i det mellem Jer, mange af tingene vil i jo have brug for begge i fremtiden, så det er med at få lavet en fairløsning.

Faderen skal betale faderskabsbidragtil dig. I år er beløbet 1228 kr om måneden. Hvert år stiger taksten lidt, og du skal selv huske at informere ham omdenne stigning, ellers er han ikke forpligtiget til at betalebeløbet det siger med. Og får du fortalt det først i marts måned, så skal han ikke betale med tilbagevirkende kraft.

Jeg ved at din kontanthjælp vil stige,men hvormeget ved jeg ikke. Derudover kan du gennem kommunen søge omboligstøtte og friplads. Du kan også gennem kommunen søge noget der hedder ordinært og ekstraordinært tilskud, det er vist 2500 ekstra i kvartalet som kommer sammen med børnefamilieydelsen.

Håber det hele løser sig for Jer,

Christina

Nej det er slet ikke sjovt..

Men det vil så sige at jeg skal lade noget tøj være her eller?

Hvad med puslebord osv.. Det bør vel være ved mig når hun bor ved mig..

Er det kun småting der skal blive her?

Jamen jeg får jo den højeste kontanthjælp, så den kan da vel ikke stige mere?

Jeg synes det er svært alt det her.. Er ret forvirret over det her penge halløj..  

Anmeld

20. august 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

Ja så blev det min tur desværre. Og jeg håber det ok at jeg er anonym..

Jeg bor stadig ved ham og vi snakker også fint sammen, så det er rart nok.

MEN er der nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg har af rettigheder..

Altså skal jeg tage ALLE mine barns ejendejele med når vi flytter?

Hvad med tilskud osv? (Er på kontanthjælp) - Hvad får jeg?

Og hvad med DP eller VS når det kommer dertil.. Hvad skal jeg betale for det?

Og hvad skal han betale til mig i mdr?

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig med lidt svar.. 

På forhånd tak. 

du skal være velkommen til at skrive til mig privat med alle dine spørgsmål...

er selv alene med min datter + en på vej...

og har selv lige været alle de spørgsmål igennem....

men nej, din KH kan ikke stige mere nu, du får den højeste...

og med hensyn til barnets ting må i tage en snak om han skal beholde noget, eller du tager det hele med når det er dig der har barnet i hverdagen....

Anmeld

20. august 2012

Mamalou

Anonym skriver:

Nej det er slet ikke sjovt..

Men det vil så sige at jeg skal lade noget tøj være her eller?

Hvad med puslebord osv.. Det bør vel være ved mig når hun bor ved mig..

Er det kun småting der skal blive her?

Jamen jeg får jo den højeste kontanthjælp, så den kan da vel ikke stige mere?

Jeg synes det er svært alt det her.. Er ret forvirret over det her penge halløj..  

Jeg er også for nylig blevet enlig mor. Vi satte os med og snakkede omkring vores søns ting og fik den fordelt. Min søns far fik sengen, jeg fik puslebordet og en kommode. Tøjet får jeg med, og skal så sende tøj med på samvær. Legetøjet, pynteting osv har vi delt således, at jeg får de ting vi har fået af min familie om omvendt. Mit råd er, at I skal sætte jer ned og snakke omkring det, og vær fair i fordelingen. Ingen af jer kan undgå at skulle købe nyt. 

Du kan søge om de forskellige tilskud, bidrag fra far og boligsikring med din digital signatur. Eksempelvis får du svar med det samme, når du søger om økonomisk friplads. Det er rigtig nemt og hurtigt klaret. 

Skriv endelig - også privat - hvis du har brug for lidt råd. Jeg står mere eller mindre i det selv, og ved hvilken jungle det kan være. 

Mvh. Louise

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg er også for nylig blevet enlig mor. Vi satte os med og snakkede omkring vores søns ting og fik den fordelt. Min søns far fik sengen, jeg fik puslebordet og en kommode. Tøjet får jeg med, og skal så sende tøj med på samvær. Legetøjet, pynteting osv har vi delt således, at jeg får de ting vi har fået af min familie om omvendt. Mit råd er, at I skal sætte jer ned og snakke omkring det, og vær fair i fordelingen. Ingen af jer kan undgå at skulle købe nyt. 

Du kan søge om de forskellige tilskud, bidrag fra far og boligsikring med din digital signatur. Eksempelvis får du svar med det samme, når du søger om økonomisk friplads. Det er rigtig nemt og hurtigt klaret. 

Skriv endelig - også privat - hvis du har brug for lidt råd. Jeg står mere eller mindre i det selv, og ved hvilken jungle det kan være. 

Mvh. Louise

Ja det bliver nok sådan her også..

Men når jeg stadig bor her indtil jeg finder en lejlighed, så er jeg vel ikke enlig forsørger ? 

Anmeld

20. august 2012

Mamalou

Anonym skriver:

Ja det bliver nok sådan her også..

Men når jeg stadig bor her indtil jeg finder en lejlighed, så er jeg vel ikke enlig forsørger ? 

Det vil være svært at bevise, at du er enlig forsørger, når I forsat bor sammen. Jeg har først søgt ydelserne her til den 1. hvor min søn og jeg flytter i vores nye lejlighed, selvom jeg reelt set ikke har boet med ekskæresten i knap to måneder, men blot haft adresse der. Du kan så nemt blive anklaget for socialt bedrageri, hvorfor jeg valgte at vente og i tiden har ekskæresten hjulpet til med betaling til pasning. Hvis jeg var dig, og hvis du er indstillet på, at I ikke skal være sammen længere, så ville jeg flytte så snart det er muligt. Især så længe I er gode venner. Jeg siger ikke, at det vender, men taler af erfaring når jeg siger, at man aldrig ved hvordan tingene udvikler sig. 

Kh. Louise

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Det vil være svært at bevise, at du er enlig forsørger, når I forsat bor sammen. Jeg har først søgt ydelserne her til den 1. hvor min søn og jeg flytter i vores nye lejlighed, selvom jeg reelt set ikke har boet med ekskæresten i knap to måneder, men blot haft adresse der. Du kan så nemt blive anklaget for socialt bedrageri, hvorfor jeg valgte at vente og i tiden har ekskæresten hjulpet til med betaling til pasning. Hvis jeg var dig, og hvis du er indstillet på, at I ikke skal være sammen længere, så ville jeg flytte så snart det er muligt. Især så længe I er gode venner. Jeg siger ikke, at det vender, men taler af erfaring når jeg siger, at man aldrig ved hvordan tingene udvikler sig. 

Kh. Louise

Okay.. Nej det er nok ikke nemt så..

Jeg ringer til min sagsbehandler i morgen og beder om at få et møde, for de skal hjælpe mig med lejlighed da jeg ikke selv har pengene til at kunne betale indskud..

Men jeg vil gerne flytte hurtigst muligt..

Anmeld

20. august 2012

wamse

Anonym skriver:

Okay.. Nej det er nok ikke nemt så..

Jeg ringer til min sagsbehandler i morgen og beder om at få et møde, for de skal hjælpe mig med lejlighed da jeg ikke selv har pengene til at kunne betale indskud..

Men jeg vil gerne flytte hurtigst muligt..

Ikke for at være rasmus-modsat, men de SKAL ikke hjælpe dig, da det ikke er deres problem, at du ikke kan låne til indskud
Jeg kunne heller ikke låne til min nuværende bolig, og kunne heller ikke få hjælp ved kommunen. Jeg måtte og kunne heldigvis låne af en veninde.

Hvorfor flytter du, og ikke han?

Nu er du ihvertfald forberedt på, at de ikke bare siger ja

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Ikke for at være rasmus-modsat, men de SKAL ikke hjælpe dig, da det ikke er deres problem, at du ikke kan låne til indskud
Jeg kunne heller ikke låne til min nuværende bolig, og kunne heller ikke få hjælp ved kommunen. Jeg måtte og kunne heldigvis låne af en veninde.

Hvorfor flytter du, og ikke han?

Nu er du ihvertfald forberedt på, at de ikke bare siger ja

Fordi det er ham der står på lejekontrakten til denne lejlighed..

Men jeg må jo se hvad de siger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.