Kan du anbefale en solcreme til baby på 1 måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. august 2012

sommerc

Profilbillede for sommerc

Kæresten, vores lille søn og jeg skal i sommer hus hele næste uge. Vores søn er 1 måned gammel. 

Selvfølgelig skal han ikke ligge i solen, men for en god ordens skyld vil vi gerne have noget solcreme til ham. 

Kan du anbefale noget? Han er somsagt 1 måned gammel.. 
Og hvor kan det købes hvis du kan anbefale en

Ps hold k*** et lækkert vejr!!! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2012

GUSO

sommerc skriver:

Kæresten, vores lille søn og jeg skal i sommer hus hele næste uge. Vores søn er 1 måned gammel. 

Selvfølgelig skal han ikke ligge i solen, men for en god ordens skyld vil vi gerne have noget solcreme til ham. 

Hej.. Vil anbefale dig at holde ham uden for solen ved godt det er varmt og lækkert vejr osv men baby har absolut ikke godt af at blive smurt ind i solcreme... Så ind i skygge, hus eller under parasol.. Rigtig god ferie..

Anmeld

19. august 2012

sommerc

GUSO skriver:

Hej.. Vil anbefale dig at holde ham uden for solen ved godt det er varmt og lækkert vejr osv men baby har absolut ikke godt af at blive smurt ind i solcreme... Så ind i skygge, hus eller under parasol.. Rigtig god ferie..

Ja han skal slet ikke i solen.. Men hvis vi ville en tur på

Stranden tænkte vi at ligge ham i liften kun med ble, og så i skyggen og så med parasol over... Ville det så være dumt at smøre ham ind i alt mulig ?? Og tak for svar

Anmeld

19. august 2012

GUSO

Og så kan man give let tøj på der dækker arme og ben og en solhat hvis der er risiko for at solen skulle komme til at strejfe, men ingen solcreme..

Anmeld

19. august 2012

rimor

sommerc skriver:

Sundhedsstyrelsen skriver følgende http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Solbeskyttelse/Anbefalinger%20og%20gode%20raad/Boern_sol.aspx

Anmeld

19. august 2012

sommerc

GUSO skriver:

Og så kan man give let tøj på der dækker arme og ben og en solhat hvis der er risiko for at solen skulle komme til at strejfe, men ingen solcreme..

Okay mange tak for svar :-)

Anmeld

19. august 2012

GUSO

sommerc skriver:

Stranden tænkte vi at ligge ham i liften kun med ble, og så i skyggen og så med parasol over... Ville det så være dumt at smøre ham ind i alt mulig ?? Og tak for svar

Altså jeg ville ikke smøre ind i solcreme når han ikke er ældre ville give noget tøj på i stedet!! Men det er jo bare min holdning, der er masser af skidt og skrammel i solcreme med rigtig høj faktor så det vil bestemt være bedst for din dreng uden men det er jo i sidste ende Din beslutning, jeg ville som skrevet give noget let og dækkende tøj på istedet evt med solbeskyttelse i, og så selvfølgelig holde i skyggen som du selv skriver.. Kan være der er andre der kan komme med andre råd.

Anmeld

19. august 2012

sommerc

GUSO skriver:

Altså jeg ville ikke smøre ind i solcreme når han ikke er ældre ville give noget tøj på i stedet!! Men det er jo bare min holdning, der er masser af skidt og skrammel i solcreme med rigtig høj faktor så det vil bestemt være bedst for din dreng uden men det er jo i sidste ende Din beslutning, jeg ville som skrevet give noget let og dækkende tøj på istedet evt med solbeskyttelse i, og så selvfølgelig holde i skyggen som du selv skriver.. Kan være der er andre der kan komme med andre råd.

Tak for svar :-)

Vi dropper solcreme og give ham noget let påklædt tøj på også :-)

Anmeld

19. august 2012

Clisolka

sommerc skriver:

Hold ham helst helt væk fra solen - lad ham ligge i skyggen  Solcreme er ikke godt for de små under 1 år 

Anmeld

19. august 2012

Sommerfugl86

Vi brugte Nivea baby faktor 50, da vores datter var bebse og vi var i sommerhus, for ville hellere smøre hende ind i solcreme, selvfølgelig et tyndt lag og stadig sørge for skygge, end hun skulle have tøj på, når vi andre smed tøjet.
God ferie til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.