Baby på 4 måneder vender sig selv om på maven hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.241 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. august 2012

christinak

Vores søn er lige blevet 4 måneder og er begyndt at rulle fra ryggen om på maven problemet er bare at han ikke han styr på motorikken endnu så armene ligger forkert og hans hovede er begravet i madrassen og min værste frygt er at han får gjort det i søvne og jeg ikke vågner og han så bliver kvalt, nogle der har nogle forslag til hvad jeg gør? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

clss

Havde samme problem med min datter og sundhedsplejersken sagde at jeg skulle lejre hende så hun ikke kunne rulle om natten. derefter skulle jeg prøve at øve med hende om dagen i sengen når hun skulle hvile og se hvad hendes reaktion er der. der gik ca en uge med øvelserne om dagen til hun havde lært at få arme og hoved ordentligt med.

Anmeld

18. august 2012

christinak

clss skriver:

Havde samme problem med min datter og sundhedsplejersken sagde at jeg skulle lejre hende så hun ikke kunne rulle om natten. derefter skulle jeg prøve at øve med hende om dagen i sengen når hun skulle hvile og se hvad hendes reaktion er der. der gik ca en uge med øvelserne om dagen til hun havde lært at få arme og hoved ordentligt med.

Hvordan lejrede du hende? 

Anmeld

18. august 2012

clss

med to amme puder

Anmeld

18. august 2012

christinak

clss skriver:

med to amme puder

Han ligger i hans barnevogns kasse da han er tryg der men der er ikke så meget plads i siderne så må prøve med en stof ble

Anmeld

18. august 2012

clss

Ja ok  min lå i en tremmeseng fra starten af.

Anmeld

18. august 2012

christinak

clss skriver:

Ja ok  min lå i en tremmeseng fra starten af.

Det har vi prøvet det er han ikke klar til endnu, men ved ikke hvor meget plads han så har og vende på

Anmeld

18. august 2012

clss

hvad observerer i når han rulle og ikke får armene med og hovedet ligger i madressen? vender han sig selv lidt efter eller vender i ham?

Anmeld

18. august 2012

christinak

clss skriver:

hvad observerer i når han rulle og ikke får armene med og hovedet ligger i madressen? vender han sig selv lidt efter eller vender i ham?

Han bliver liggende med hovedet nede i madrassen så jeg vender ham tilbage 

Anmeld

18. august 2012

clss

Hmm ja så ville jeg også være bekymret.. beklager men det eneste jeg kender til er det med at lejre så baby ikke er i stand til rulle rundt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.