Puggle (Mops/Beagle)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.670 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. august 2012

Camulla

Godaften

Jeg har forelsket mig i en hund og vil høre om I kender til denne race. Det er en Puggle, blanding mellem en Mops og en Beagle. Den er et halv år og koster 5000,- og så er det vores nabos lillesøster der sælger den, ergo er der en masse goder ved det. Hun vil fortsat kunne se den, vi kan få den passet hvis vi skal på ferie, vi kan måske betale den på afbetaling og så kan jeg ikke finde andre af denne race til salg i DK lige nu... Og har helt forelsket mig i denne race!

Har i erfaringer med den? Jeg har hørt at den kræver meget træning og får den ikke det, bliver den svær at opdrage... Og hvad med prisen?? Hvad siger I til den??

Håber på svar. Skal overbevise manden om, at vi SKAL have denne! Og mine børn kan lide den! Micas plejer at være bange for hunde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

*Toffee*

Camulla skriver:

Godaften

Jeg har forelsket mig i en hund og vil høre om I kender til denne race. Det er en Puggle, blanding mellem en Mops og en Beagle. Den er et halv år og koster 5000,- og så er det vores nabos lillesøster der sælger den, ergo er der en masse goder ved det. Hun vil fortsat kunne se den, vi kan få den passet hvis vi skal på ferie, vi kan måske betale den på afbetaling og så kan jeg ikke finde andre af denne race til salg i DK lige nu... Og har helt forelsket mig i denne race!

Har i erfaringer med den? Jeg har hørt at den kræver meget træning og får den ikke det, bliver den svær at opdrage... Og hvad med prisen?? Hvad siger I til den??

Håber på svar. Skal overbevise manden om, at vi SKAL have denne! Og mine børn kan lide den! Micas plejer at være bange for hunde 

Bum bum... Det er ikke en race, men en blanding (som du selv skriver). Tilmed er det ret dyr blanding. 5000 kr?

Derudover er det to meget forskellige racer der er blandet, hvilket ikke altid er hensigtsmæssigt. Jeg vil hellere foreslå dig at du finder ud af hvad du vil med hunden og så ud fra det vælge om det skal være en mops eller en beagle eller noget helt tredie.

Det er sikkert ikke det svar du ville høre, men jeg er inkarneret beagle fan og bliver så trist på racens vegne når sådanne blandinger dukker op. Og så til sådan en kæmpe overpris.

Anmeld

18. august 2012

Isabella_mor

Det er en ganske udemærket race puggle er nærmest et fænomen i sig selv god investering jeg har selv en mops.

Anmeld

18. august 2012

*Toffee*

Isabella_mor skriver:

Det er en ganske udemærket race puggle er nærmest et fænomen i sig selv god investering jeg har selv en mops.

Det er ikke en race, men en blanding..

Anmeld

18. august 2012

TeamRocket

Ville aldrig give så meget for en blanding- tilmed en 6 mdr gammel hund. I går jo glip af den hvalpeperiode hvor man skal præge hvalpen til at blive en fantastisk hund. Hvilket den stadig kan blive, men aldrig om jeg ville betale så meget for en brugt hund. Hvorfor vil de også tjene på at opgive deres hund? Gode hundeejere siger hjem før pris ;-)

Anmeld

18. august 2012

TeamRocket

Men hvis du kender den og ved du ikke kan leve uden så go for it. Jeg tænker bare, mon den overhovedet er opdraget særlig godt? Når man sælger sin hund videre efter kun et par mdr er man næppe en ansvarlig hundeejer. Og jeg ville være ked at at betale 5000 for en hund der muligvis stadig er urenlig, utrænet, ikke kan være alene og som gnaver alt i stykker så bliver det dælme en dyr hund ret hurtigt

Anmeld

18. august 2012

come2

Camulla skriver:

Godaften

AT blande en jagthund med en mops er helt hul i hovedet, kan godt være blandingen ser sød ud, meeeeeen)))

Anmeld

18. august 2012

LilleChelle

Som nogle har skrevet - så er det ikke en race, men en blanding lige som så mange andre. 

- At det så er totalt hul i hovedet at blande en beagle med en mops er så en anden ting. 

Udover det så ville jeg personligt aldrig give så mange penge for en blanding, tilmed en blanding på et halvt år. 

Sæt dig ned og find ud af hvad du vil bruge hunden til - beaglen er absolut ikke en begynderhund eller en hund man skal have hvis ikke man har ualmindeligt meget tid til at aktivere den. Når du har fundet ud af hvad du vil bruge hunden til, så kan du søge på hunde der er gode til lige det du gerne vil  

Anmeld

19. august 2012

Camilla <3

Jeg syntes det er mange penge for en blandingshund, hvilket det jo stadig er herhjemme endnu. Der er jo bare nogen der har givet 'racen' et navn og så kan de pludselig få mange penge for den. :-)

Men har desværre ingen erfaringer med den. :-)

Anmeld

19. august 2012

Isabella_mor

*T* skriver:

Det er ikke en race, men en blanding..

Ja det er jeg godt klar over men det som jeg skriver med at puggle er et fænomen i sig selv.. det er somom det er sin egen race, selvom det er en blandingshund..

begge racer er dejlige hver for sig, og sammen er de også bare dejlige... ikke noget dårligt der..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.