Trapper ud af Amning, med blandet følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. august 2012

Mor1012

først og fremmest, min datter er 14 dage gammel på mandag. det er mit 2 barn

natten i nat, sov jeg som en drøm har ikke sovet bedre i de her 14 dage... jeg gav hende KUN flaske i nat 60ml... og hun sov selv i liften og vågnede hver 3 time...

ellers har jeg måttet amme hende i 30 mins tid for derefter at bruge tid på at få hende til at sove igen og for det meste har jeg måttet suplere med flaske for at få hende til at sove...

jeg var oppe på 12 amninger på en dag

og endte ud med en brystbetændelse med 39.8 feber, og er stadig ikk kommet over det, så igår to jeg beslutningen at trappe ud.

hvordan gør jeg det best??? jeg ammer hende 2-3 gange daglig nu og ellers flaske... malker også ud, da jeg stadig har brystbetændelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Faith

Jeg er også i gang med udtrapning da min søn har fået konstateret laktoseintolerans og ikke kan tåle min mælk.

Ved ikke om du har tænkt dig at stoppe helt med amningen eller....? Kender udmærket det med ikke at kunne mætte sit barn med amning alene. Jeg har tvillinger på 2 og dem kunne jeg ikke mætte. Efter 2 måneders kamp måtte jeg droppe amningen fuldstændig og gå over på erstatning. Det hev og sled i mit hjerte. Men da drengene pludselig begyndte at sove som en drøm på flaske, indså jeg at det var det helt rigtige at gøre. Det er jo synd hvis de ikke kan sove fordi de ikke bliver mætte.

Med min mindste søn på knap 10 uger er det noget lidt andet. Har masser af mælk, men han kan desværre ikke tåle den. Så jeg er som sagt i gang med udtrapning. Jeg malker ganske lidt ud hver dag. Kun lige for at tage trykket. Hvis man malker det hele ud flere gange om dagen opretholder man mælkedannelsen og så forsvinder den aldrig. Jeg har stort set ingen mælk tilbage her 1½ uge efter opstart på flaske. Hvis ikke din mælk går i sig selv kan du få en pille hos lægen som stopper den med det samme. Men ved jo selvfølgelig ikke om det er det du vil.

Anmeld

18. august 2012

Mor1012

Faith skriver:

Jeg er også i gang med udtrapning da min søn har fået konstateret laktoseintolerans og ikke kan tåle min mælk.

Ved ikke om du har tænkt dig at stoppe helt med amningen eller....? Kender udmærket det med ikke at kunne mætte sit barn med amning alene. Jeg har tvillinger på 2 og dem kunne jeg ikke mætte. Efter 2 måneders kamp måtte jeg droppe amningen fuldstændig og gå over på erstatning. Det hev og sled i mit hjerte. Men da drengene pludselig begyndte at sove som en drøm på flaske, indså jeg at det var det helt rigtige at gøre. Det er jo synd hvis de ikke kan sove fordi de ikke bliver mætte.

Med min mindste søn på knap 10 uger er det noget lidt andet. Har masser af mælk, men han kan desværre ikke tåle den. Så jeg er som sagt i gang med udtrapning. Jeg malker ganske lidt ud hver dag. Kun lige for at tage trykket. Hvis man malker det hele ud flere gange om dagen opretholder man mælkedannelsen og så forsvinder den aldrig. Jeg har stort set ingen mælk tilbage her 1½ uge efter opstart på flaske. Hvis ikke din mælk går i sig selv kan du få en pille hos lægen som stopper den med det samme. Men ved jo selvfølgelig ikke om det er det du vil.

Hej

rart at få lidt støtte og du kender til det

ja de kære små skal ikke sulte !!! jeg har desværre bare ikke amme bryster ;( jeg er ikk god til at lave mælk åbentbart... emilie ammede jeg i 3 mdr da hun var lille, men suplerede stadig med flasker og aften/natten

jeg ønsker at trappe ud, stille og rolig.. jeg malker helt ud nu pga brystbetændelse, men jeg vil huske når det er ovre, kun at malke ud til spændingen i brystet er ovre

Anmeld

18. august 2012

Faith

PRINSESSERNE skriver:

Hej

rart at få lidt støtte og du kender til det

ja de kære små skal ikke sulte !!! jeg har desværre bare ikke amme bryster ;( jeg er ikk god til at lave mælk åbentbart... emilie ammede jeg i 3 mdr da hun var lille, men suplerede stadig med flasker og aften/natten

jeg ønsker at trappe ud, stille og rolig.. jeg malker helt ud nu pga brystbetændelse, men jeg vil huske når det er ovre, kun at malke ud til spændingen i brystet er ovre

Det er bare så svært når man ikke kan mætte dem. I starten følte jeg mig som en totalt dårlig mor. Den følelse har jeg dog fået bearbejdet, og ved nu at godt moderskab ikke sidder i babs og nutte.

Pøj pøj med det. Skriv endelig hvis du er i tvivl om noget eller bare har brug for at vende nogle tanker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.