Mumto3 skriver:
Jeg har så en dreng der er 8 år og han skal til fødselsdag i morgen i klassen. Han er dybt ulykkelig over at jeg ikke tager med til fødselsdagen, virkelig ulykkelig. Men det er lige præcis fordi jeg så tit møder en reaktion som din, at jeg nærmest ikke 'tør' spørge om jeg må tage med, så ofte bliver det sådan at vi bare melder afbud til fødselsdage, for det er vores nogle gange vores eneste alternativ.
Det er jo let nok hvis man har børn der er udadvendte og som bare synes det er fedt med 10-15 råbene og skrigene unger der bare opfører sig helt vildt, men hvad så med os der har børn der ikke bryder sig om det høje støjniveau, ikke kan lide 'ballade' og bare synes det er voldsomt med fødselsdag. Vi er bare mærkelige eller hvad??? Eller mener du at det er en fejl i vores opdragelse at vores børn ikke ligne dine? Eller hvordan skal jeg forstå dit indlæg? Synes du vores børn skal tvinges til at tage til fødselsdag alene? Jeg har flere gange lagt en grædende barn i seng fordi han synes det var alt for vildt og voldsomt med drengefødselsdagene i o.klase og 1. klasse. Jeg mener jeg støtter mit barn når jeg tager med til fødselsdag. Sådan som jeg læser dit indlæg lyder det ikke som om du mener mødre bør tage med, uanset hvordan barnet så iøverigt har det med at være alene til fødseldag.
Du skulle i hvert fald ikke forstå det negativt
det var absolut ikke meningen..
Jeg skrev, at jeg undrede mig, og det gør jeg, fordi jeg aldrig har oplevet det, at et barn har haft brug for en forældre ved sig...
Så hvis du, nej dit eller andres barn skulle til fødselsdag hos mig, så ville jeg da ønske, at I spurgte, det er da synd at holde et barn "udenfor" pga angsten for at være alene til fødselsdag. Det ville ikke genere mig, at der sad en forældre og snakkede med mig, for at være der som back up til barnet
Indtil videre har jeg kun haft piger til fødselsdag her, måske det bliver anderledes med drengene, hmmmm, jeg ved det ikke.
Du må, igen, i hvert fald ikke tage mit indlæg som om, jeg synes det er noget pjat, jeg har som sagt bare aldrig oplevet det...