Spørgsmål vedr. Juniorseng...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2012

Puller

Halløj

Nu bliver S jo snart 2, men jeg har ingen planer om at han skal ud af tremmesengen endnu. Jeg tænker først han skal have en junior seng næste sommer, eller hvis han vokser så meget at han ikke kan være i den han har nu.

Han sover uden problemer og kan sagtens være i den endnu. Plus han har værelse oven på, hvor vi ikke har mulighed for at sætte en låge for, og jeg er bange for han vil falde på trappen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

LinLin

David var 3,1 år ;-) han stod aldrig op! Den første uge lå han og kaldte om morgenen: 'moar! Jeg er vågen!'

Anmeld

17. august 2012

kristinaS

MorDk skriver:

Hvor gammel var jeres barn da I skiftede over til Junior-seng?

Og... hvor lang tid gik der før jeres barn holdt op med at gå ud af sengen hele tiden?

Ollie var ca 21 mdr, da han alligevel svingede benet op over tremmesengen og hang oppe på kanten, så synes ik vi havde et valg, ellers havde jeg klart ventet!
Til aften har jeg brugt små 2 timer, det er mega træls, da hele min aften tit går med det, og bagefter er jeg helt smadret af at sidde i det mørke rum, og går ofte bare i seng. Udover det føler jeg tit jeg ikke har nogen aftenhygge med de 2 store, fordi DET fylder så meget.

Andre dage er vi heldigere, så tager det 15-30 min, men det er som regel manden, der putter. Synes også nogle gange det hænger sammen med hvis han har taget en 3 timers lur i vuggestuen, så ved man godt hvad der er i vente.
Men idag troede jeg ville blive OK. Men han var helt oppe at ringe og havde sin egen fest. Og jo mere frustreret jeg blev, jo sjovere var det bare.

Lige nu sover han i vores seng, da jeg gav op til sidst, så lagde han sig endelig ovenpå mig, og faldt lidt til ro. Og så i søvn.

Det er skide hårdt. Håber bare det snart bliver bedre! For synes ik der er et alternativ. Den eneste vej er frem.

Anmeld

17. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores dreng var 2 år og 8 mdr., da han fik juniorseng.

Vores pige var 3 år og 1 mdr., da hun fik juniorseng.

Der er aldrig nogen af dem som har stået ud af den. De ligger og kalder, hvis de vil noget.

Jeg har dog sagt til dem, at de gerne må stå ud om natten, hvis de gerne vil ind til os.

Anmeld

17. august 2012

GUSO

Hej.. Sofie har sovet i sin Juno seng uden tremmer siden hun var 5 mdr hun er aldrig stået op selv, eller jo de sidste par morgener er hun begyndt at komme ind og sige godmorgen selv, ellers har hun bare kaldt på os.. Ved ikke hvorfor men selvom hun til tider har protesteret imod at komme i seng står hun aldrig ud når hun først er der!! Hun er 2 år og 4 mdr.. Håber snart det løser sig med din dreng..

Anmeld

17. august 2012

Alexander&Lærke

Vores var godt 3,5 år. vi holdte ham i tremmesengen så længe vi kunne for han har været nød til at flytte på sit værelse da han skulle skifte seng og det ligger i stueetagen. Vi sover på 1 salen.  Før sov han i et lille kammer ved siden af vores soveværelse med det er meget smådt og skrå vægge så ikke så godt til andet end tremmesengen. Vi har så en stue både nedenunder og ovenpå så vi er i stuen nedenunder til at sover også kan vi gå op ovenpå. 

Nu spørg du om hvornår de holdte op med at stå ud at sengen, hehe vores er lige blevet 5 i onsdags og kan stadig finde på at stå ud af sengen, han bliver nemt overstimuleret og er men meget snu, og i perioder får han sådan en periode hvor han hele tiden står ud og han gør det kun fordi han vil drille os, han ved vi blive sure og det synets han er så sjovt, så det er meget med at holde hoved koldt og bevare roen og tålmodigheden, så han ikke får os i op i det høje hjørne og vinder.... Men det er svært for han skal jo også vide at det ikke er i orden og at vi bliver sure hvis han bliver ved og ved... 

Anmeld

17. august 2012

dorthemus

MorDk skriver:

Hvis Bassen er træt kan jeg synge ham i søvn på 30 minutter... MEN jeg kan bare ikke magte at sidde derinde... Vi har fra han var helt lille vugget ham i søvn osv. Det er vigtigt for mig at vores søn lærer at falde i søvn selv...

Det er sådan set også vigtigt for mig, men jeg gider ikke bruge en halv aften af min sparsomme alenetid på at farte ind og ud halvtreds gange....så længe det kun tager max en halv time, og for det meste er det 15 min, er det den pris jeg betaler

Hun lærer det nok på et tidspunkt

Anmeld

17. august 2012

Kløver

Daniel bliver 19 mdr her den 30, og indenfor de næste 2 mdr skal han over i stor seng og ud af tremmesengen. Vi springer juniorseng over, og køber normal størrelse seng. Her køber vi en køjeseng fra ønskebørn, hvor sengene kan bruges hver for sig og sammen som køjeseng. Den koster 2000. Vi regnede sammen, at ved at springe junior sengen over, som er meget lidt større end tremmesengen, ville vi spare 8000 og det Er uden madrasser er regnet med

Vores sp anbefalede også at hoppe junior over, da de sagtens kan klare den store hvis de er klar til at komme ud af tremmesengen, så har man plads er der penge at spare

Har ingen erfaring endnu med søvn i større seng, men sp anbefalede også at droppe sengehest, med mindre der er langt ned, da de hurtigt får lært at kravle ud og ind, og ikke falde ud af sengen, og man i starten kan lægge madras på gulvet til hvis barnet skulle falde ud.

Vi er her spændt hvordan det bliver, og håber i finder en god og den rigtige seng til jeres dreng

Anmeld

18. august 2012

MorDk

Maja84 skriver:

Daniel bliver 19 mdr her den 30, og indenfor de næste 2 mdr skal han over i stor seng og ud af tremmesengen. Vi springer juniorseng over, og køber normal størrelse seng. Her køber vi en køjeseng fra ønskebørn, hvor sengene kan bruges hver for sig og sammen som køjeseng. Den koster 2000. Vi regnede sammen, at ved at springe junior sengen over, som er meget lidt større end tremmesengen, ville vi spare 8000 og det Er uden madrasser er regnet med

Vores sp anbefalede også at hoppe junior over, da de sagtens kan klare den store hvis de er klar til at komme ud af tremmesengen, så har man plads er der penge at spare

Har ingen erfaring endnu med søvn i større seng, men sp anbefalede også at droppe sengehest, med mindre der er langt ned, da de hurtigt får lært at kravle ud og ind, og ikke falde ud af sengen, og man i starten kan lægge madras på gulvet til hvis barnet skulle falde ud.

Vi er her spændt hvordan det bliver, og håber i finder en god og den rigtige seng til jeres dreng

Faktisk er det ikke en lille juniorseng... det er sådan en jeg kan ligge i... Tror den er 160cm. Men det er jo sådan set underordnet... for det er det han selv kan kravle ud der er problemet...

Anmeld

18. august 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Hvor gammel var jeres barn da I skiftede over til Junior-seng?

Og... hvor lang tid gik der før jeres barn holdt op med at gå ud af sengen hele tiden?

Her har vi pillet tremmerne af hendes seng hun er 22 mdr. Hun sover fint i den, og kravler sjældent ud af den faktisk..

Vi har overvejet eller rettere er kommet frem til at hun får en juniorseng i fødselsdagsgave i oktober Nu skal vi bare finde du af hvilken..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.