Spring en pause over og forsæt (P-piller)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. august 2012

Pigent

Nu er der ikke lang tid til jeg har fødselsdag og skal holde noget fest for nogle venner. Festen vil blive holdt om lørdag, hvor jeg skal stop på p-piller onsdag og får min mens lørdag ligesom jeg plejer, men jeg overvejer at forsætte med min p-piller så jeg ikke skal have mens til min egen fødselsdags fest. Det forskellig fra gang til gang hvor meget jeg bløder (bløder næsten altid meget lørdag) og om jeg kan mærke det i maven eller om det gør ondt og gider bare ikke at min fest bliver ødelagt af at jeg har mens.
Jeg har aldrig gjort det før og det vil kun blive den her ene gang jeg gør det. 

Er der andre der har sprunget en pause over også forsat med p-piller? Vil gerne høre om jeres oplevelser med det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

livhemdrup

Barnepigen skriver:

Nu er der ikke lang tid til jeg har fødselsdag og skal holde noget fest for nogle venner. Festen vil blive holdt om lørdag, hvor jeg skal stop på p-piller onsdag og får min mens lørdag ligesom jeg plejer, men jeg overvejer at forsætte med min p-piller så jeg ikke skal have mens til min egen fødselsdags fest. Det forskellig fra gang til gang hvor meget jeg bløder (bløder næsten altid meget lørdag) og om jeg kan mærke det i maven eller om det gør ondt og gider bare ikke at min fest bliver ødelagt af at jeg har mens.

Er der andre der har sprunget en pause over også forsat med p-piller? Vil gerne høre om jeres oplevelser med det. 

De gange jeg har gjort det har jeg bare taget den ekstra pakke færdig holdt pause som jeg plejer og så startet op igen. Har ik ku mærke at jeg sprang over. 

Anmeld

17. august 2012

Pigent

livhemdrup skriver:

De gange jeg har gjort det har jeg bare taget den ekstra pakke færdig holdt pause som jeg plejer og så startet op igen. Har ik ku mærke at jeg sprang over. 

Okay jeg tror jeg gør det så jeg kan nyde min fest uden at tænke på at jeg har mens 

Anmeld

17. august 2012

Dinna88

Barnepigen skriver:

Okay jeg tror jeg gør det så jeg kan nyde min fest uden at tænke på at jeg har mens 

Det kan du SAGTENS gøre! Jeg har snakket med min læge om det, og det er intet problem hvis det ikke er noget du gør ofte.

Jeg gør det næste gang, fordi det kommer til at være LIGE i studiestart. Og det er altså bare bøvlet med hyttetur m.m.

Anmeld

17. august 2012

Miin'Baby'Mus

Barnepigen skriver:

Ork det har jeg gjort flere gange  Og har aldrig mærket forskel på noget som helst.

Læger og andre vil måske være meget sippet over det, men jeg syntes f.eks. de tvar træls at være på ferie i mens-peride osv, så jeg har tit sprunget en periode over 

Anmeld

17. august 2012

Pigent

Tak for jeres svar 

Anmeld

17. august 2012

Miss Church

Det har jeg gjort en million gange uden problemer  
Jeg plejer bare at tage en hel pakke mere, inden jeg så holder pause.

Min læge har aldrig sagt noget til det  

Anmeld

17. august 2012

BabyMus

Barnepigen skriver:

Det kan du sagtens gøre, ingen problemer. (:

Jeg har gjort det et par gange, hvor jeg bare tog en ekstra pakke i gang med det samme.

Det er mere et problem hvis du gør det i længere tid ad gangen. Da jeg var i Mexico tog jeg alle mine piller (3x21) og der kunne jeg godt mærke det gik lidt i kludder for min krop og jeg fik lidt mens på et tidspunkt hvor jeg spiste pillerne. Det var også kun fordi det var pga. varmen, strand og pool og alt det der. Så var det bare nemmere ikke at have det.

Så gør du bare det, og rigtig god fest. (:

Anmeld

17. august 2012

Pigent

Tak for jeres svar 

Jeg vil tag 2X21 også holde en pause og det kun den ene gang, måske jeg gør det igen i sommerferien næste år hvis jeg skal have mens den uge jeg skal på ferie, men ellers er det ikke noget jeg vil gør for plejer godt at kan tag til en fest når jeg har det, men det bare træls at skulle tænke på det også fordi jeg bløder meget så skal jeg være sikker på at jeg ikke bløder igennem. Jeg er heller ikke vild med at gå i kjole eller noget hvor man skal have strømpebukser eller leggings inden under når jeg har mens, der har jeg det bedst i et par bukser. 

Og tak BabyMus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.