At skifte adresse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.733 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. august 2012

2721

Hej
Hvordan og hvor leders er det man gør når man skal flytte sit barns adresse fra fælles bopæl?
Det er noget med aren skal skrive under på at man gerne må. Men skal jeg sørge for han skriver under eller sender kommunen ham et brev hvor i han skal bekræfte det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

wamse

Bøllemyr skriver:

Hej
Hvordan og hvor leders er det man gør når man skal flytte sit barns adresse fra fælles bopæl?
Det er noget med aren skal skrive under på at man gerne må. Men skal jeg sørge for han skriver under eller sender kommunen ham et brev hvor i han skal bekræfte det?

Jeg tog flyttesedlen fra kommunen med, og fik ham til at underskrive med det samme. Eller sender de det til ham, og han har en responsperiode.

Anmeld

15. august 2012

2721

wamse skriver:

Jeg tog flyttesedlen fra kommunen med, og fik ham til at underskrive med det samme. Eller sender de det til ham, og han har en responsperiode.

Vi har pt ingen kontakt, så det ville være perfekt hvis man kunne gøre det på den måde.
Laver man så bare en alm folkeregisterflytning?

Anmeld

31. august 2012

D.B.L

Jeg er med på en lytter. Det er info jeg også kan bruge :0)

Anmeld

31. august 2012

kesuh

Taget fra mødrehjælpens side af -->  https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=17056

Enighed om bopælen
Bopælen fastlægges efter aftale, afgørelse eller de faktiske forhold.

I kan selv aftale, hvor jeres barn skal bo, og aftalen skal ikke anmeldes til Statsforvaltningen. I skal dog selv sørge for at give meddelelse til folkeregistret om barnets bopæl.

I skal være opmærksomme på, at den, der flytter fra den fælles bolig, ikke bare kan tage barnet med og melde ny folkeregisteradresse. Det kræver en accept fra den anden forælder.

Hvis den ene af jer flytter fra det fælles hjem, og den anden af jer bliver boende med barnet, vil den forælder, der bliver boende anses som bopælsforælder, og den der flytter som samværsforælder.

Anmeld

1. september 2012

2721

D.B.L skriver:

Jeg er med på en lytter. Det er info jeg også kan bruge :0)

Vi fandt en formular på nettet som vi printede ud, der skulle måde faren og jeg skrive under.
Ellers sender kommunen faren et brev hvori han skal bekræfte adresseskift.

Anmeld

1. september 2012

2721

Taget fra mødrehjælpens side af -->  https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=17056

Enighed om bopælen
Bopælen fastlægges efter aftale, afgørelse eller de faktiske forhold.

I kan selv aftale, hvor jeres barn skal bo, og aftalen skal ikke anmeldes til Statsforvaltningen. I skal dog selv sørge for at give meddelelse til folkeregistret om barnets bopæl.

I skal være opmærksomme på, at den, der flytter fra den fælles bolig, ikke bare kan tage barnet med og melde ny folkeregisteradresse. Det kræver en accept fra den anden forælder.

Hvis den ene af jer flytter fra det fælles hjem, og den anden af jer bliver boende med barnet, vil den forælder, der bliver boende anses som bopælsforælder, og den der flytter som samværsforælder.

Man kan godt fra flytte fælles bopæl med barnet og anmelde adresseændrig og så vil kommune kontakte den anden forældre for at få bekræftelse

Anmeld

1. september 2012

kesuh

gutti gutti

Jeg var bare ved og lave den bommert inden alt papirarbejde var ordnet fordi hun var strid, så jeg følte bare jeg skulle VÆK!!

Men så faldt jeg over det link, så slog man lige kold vand i blodet. Godt nok får hun bopælen stadig, men hvad pokker. Bare vi kan blive enige/kompromis om tingene. Det er det der tæller trods alt, at man kan snakke sammen og være flexible

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.