skal tvinge ham til at få mælk :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

985 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. august 2012

Babydreams

Min søn på snart 6 mdr, har jeg hele tiden ammet + han får grød. Men pludselig fra den ene time til den anden,bliver han stjerne gal når jeg ligger ham til mit bryst.
Når han får grød er der slet ingenting..
Jeg tænkte igår at det måske var fordi han ikke var sulten, men da klokken blev 18.00 og han intet havde fået siden 11.00 tvang jeg ham simpelthen til at få bryst, han tog ikke så meget men lidt fik han da ned..
Han vil heller ikke tage flaske, er fuldstændig i vildrede,er det bare en proces? Han skal jo have et hvis antal ml, om dagen..

På forhånd tak for svar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Giraffen

RikkeRasmussen skriver:

Min søn på snart 6 mdr, har jeg hele tiden ammet + han får grød. Men pludselig fra den ene time til den anden,bliver han stjerne gal når jeg ligger ham til mit bryst.
Når han får grød er der slet ingenting..
Jeg tænkte igår at det måske var fordi han ikke var sulten, men da klokken blev 18.00 og han intet havde fået siden 11.00 tvang jeg ham simpelthen til at få bryst, han tog ikke så meget men lidt fik han da ned..
Han vil heller ikke tage flaske, er fuldstændig i vildrede,er det bare en proces? Han skal jo have et hvis antal ml, om dagen..

På forhånd tak for svar..

prøv evt at give ham mælk i en kop (fx malk lidt ud)

Nina er kun 5 måneder og hendes "jeg hader flasken"-periode gik over da hun begyndte at få grød så har desværre ingen erfaring...

Du kan også prøve at give ham en brik MME i en flaske og se om det måske er smagen han ikke gider mere?

du kan måske også prøve andre amme-stillinger? Nina gider ikke ligge på ammepuden mere og få flaske så hun ligger enten i sengen hvis det er en putte-flaske og ellers sidder hun med ryggen mod min mave og får den, så hun stadig kan "følge med"

Anmeld

15. august 2012

Babydreams

Giraffen skriver:

Nina er kun 5 måneder og hendes "jeg hader flasken"-periode gik over da hun begyndte at få grød så har desværre ingen erfaring...

Du kan også prøve at give ham en brik MME i en flaske og se om det måske er smagen han ikke gider mere?

du kan måske også prøve andre amme-stillinger? Nina gider ikke ligge på ammepuden mere og få flaske så hun ligger enten i sengen hvis det er en putte-flaske og ellers sidder hun med ryggen mod min mave og får den, så hun stadig kan "følge med"

Har prøvet med en brik mme idag, han tog 100 ml, og amme stillinger har jeg også prøvet super mange forskellige af, men han vil bare ikke..

Da han fik mme, var det også bare en kamp at få ham til at tage det.
Når jeg giver ham mm eller mme i kop spytter han det bare ud, han vil hun have vand!

Ihh det er frustrerende, han skal jo ikke mangle noget

Tusind tak for dit svar

Anmeld

15. august 2012

mariamiss6

Ring til din sundhedsplejerske, og spørg med hensyn til børns smagsløg. Måske kan han pludselig slet ikke lide mælk???

Ved godt det lyder langt ude. men hvis det er tilfældet må i jo finde på et eller andet....

Måske er det på grund af varmen? Måske synes han det er vammelt med mælk i denne "hede"?

Anmeld

15. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min Sp har sagt at man aldrig skal tvinge sit barn, for så vil han se sig surt på dit bryst og helt nægte det.

Det er sikkert bare en periode og det er okay. Malk ud og prøv med en kop i stedet for.

Anmeld

15. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

glemte lige.

Nogle gange gider de ikke hvis du har din menstruation.

Anmeld

15. august 2012

Babydreams

mariamiss6 skriver:

Ring til din sundhedsplejerske, og spørg med hensyn til børns smagsløg. Måske kan han pludselig slet ikke lide mælk???

Ved godt det lyder langt ude. men hvis det er tilfældet må i jo finde på et eller andet....

Måske er det på grund af varmen? Måske synes han det er vammelt med mælk i denne "hede"?

Ja, må simpelthen ringe til hende i morgen, det plejer bare aldrig at være et problem når der er varmt, der plejer han altid at ville spise..

Tak for dit svar

Anmeld

15. august 2012

Babydreams

mor:) skriver:

Min Sp har sagt at man aldrig skal tvinge sit barn, for så vil han se sig surt på dit bryst og helt nægte det.

Det er sikkert bare en periode og det er okay. Malk ud og prøv med en kop i stedet for.

Men tænker bare at han da ikke kan leve uden mælk? altså forstå mig ret - han skal jo have det?

Har ikke min mens lige nu, og skal heller ikke have det endnu !

Tusind tak for dit svar

Anmeld

15. august 2012

raca

syntes det der med MME er en røv dårlig ide hvis du ønsker og amme... syntes virkelig det er et rigtig dårligt råd..

der kan være flere grunde til børn fravælger brystet.

1. er væske i mellemørene eller undertryk.. det er en rimlig normal grund da små børns akustiske rør ikke er så veludviklet f´som voksenes.. også gør det ondt/er ubehageligt at lave det sug det kræver for at få mælk når man dier.

2.. mens.. omkring mens kan mælken skifte smag.. i en kort periode dette reagere børn ofte på.. men det går over.

3. for hurtig introduktion til fast føde.. de skal ikke være over på 3 fulde måltider som 6mdr.. overgangsperiode er fra 6-9 mdr og periode hvor amning fungere som suplemt er fra 9mdr til min.. 1 år.

Anmeld

15. august 2012

raca

Giraffen skriver:

modermælk smager ikke ens..

det ændre smag alt efter hvad moren spiser. så jeg vil mene din teori ikke virke i praksis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.