3 år hvad skal man have til børnehavebarnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.386 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. august 2012

Mussen2

Jeg læser at flere har to flyverdragter, to termosæt etc. Altså to sæt af hver er det nødvendig?

Hvad med termostøvler?

Hvad har i købt til de små og hor meget samt evt hvilke mærker og hvorfor?

Jeg har kun købt flyverdragt indtil nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg går udfra at du mener vintertøj når du nævner flyverdragt.

Min søn havde om vinteren:

min 2 flyverdragter, 2 par tykke vandtætte vanter. 2 par termostøvler. 2 varme huer.

Hvis dit barn elsker at lege udenfor så er det vigtigt at have flere sæt med. Ellers leger dit barn i vådt tøj/støvler hvis han/hun skal ud 2 gange. De fleste børnehaver bruger ikke tørreskabe til overtøjet.

Vi har altidt købt flyverdragter fra Bilka eller Superbrugsen. De er varme, vindtætte og billige. 

Anmeld

15. august 2012

Hvem?

Mussen2 skriver:

Jeg læser at flere har to flyverdragter, to termosæt etc. Altså to sæt af hver er det nødvendig?

Hvad med termostøvler?

Hvad har i købt til de små og hor meget samt evt hvilke mærker og hvorfor?

Jeg har kun købt flyverdragt indtil nu.

Min er mine drenge ikke børnehavebørn endnu, men vi er altid udenfor, også om vinteren, vi har min. 2 flyverdragter, 2 termostøvler / termosæt, 2 regnsæt o.s.v. til HVER - der går meget til

Anmeld

15. august 2012

FruK

Det kommer meget an på barnet og tøjet vil jeg sige.

Jeg har altid kun haft een flyverdragt til min søn (som regel Mikk-Line) - og det kan tælles på en hånd, hvor mange gange den er blevet våd indvendig i hans vuggestue/børnehavetid.
-Og tøjet kom i tørreskab efter første omgang leg.
Efter at han er gået over til to-delt har jeg købt H&M skisæt - og så haft et par ekstra bukser (købt billigt brugt) i baghånden.

Det samme med vinterstøvler - kun et sæt, og de har holdt ham tør (altid Ecco goretex). Har en enkelt gang købt nogle Bundgaard i skind. Det fortrød jeg - det blev våde og tunge at gå med. Termostøvler har han aldrig haft. Som en nødløsning gummistøvler og tykke sokker.

Vanter - gode og vandtætte har han altid haft to par af.

Kun 1 hue - altid elefanthue da han var lille, så han ikke behøvede haæstørklæde også. Racing Kids hed den vist - uld udvendig og blød bomuld indvendig.

Jeg ville starte med det mest nødvendige og så se, hvad han mangler.
Jeg har i øvrigt sjældent købt vintertøj før i oktober - og det er altid lykkedes alligevel.  

Anmeld

15. august 2012

Tip!

Jeg køber kun et sæt af hver. I tilfælde af at hans termo tøj eller regntøj er meget beskidt, så vasker jeg det til dagen efter. 

Jeg køber ecco støvler til ham, og de er aldrig våde indeni.. Også en flyverdragt, af god kvalitet. 

Anmeld

15. august 2012

Pikku Myy

Vi har gjort følgende:

1 flyverdragt, som ligger permanent i børnehaven (han går i en udflytterbørnehave, så det er ikke muligt at få den med hjem med mindre det er særligt.) De sørger for at den er klar til næste dag. Sidste år havde han en fra Didriksons. Den var vi MEGET tilfredse med, og de er seriøst ude hele dagen.

1 vinterjakke "rejser" mellem hjem og børnehave.

1 par overtræksbukser/skibukser til at opgradere vinterjakken når det er rigtig koldt.

1 sæt termotøj til at have under regntøjet når det ikke er helt tid til flyverdragt. Ligger i børnehaven. Herhjemme har vi ikke rigtig brug for det.

2 par vinterstøvler. Et par der ligger permanent i børnehaven, og et par herhjemme. Busturen til børnehaven skal tages i sko, så sådan et par har han også. Vi har både været glade for ECCO og Føtex' mærke.

2 par gummistøvler. Igen et par permanent i børnehaven, og et par til hjemmebrug. Her vil jeg sige at pasformen er det vigtigste.

2 elefanthuer, men her er det mest fordi det ikke er muligt at få den der ligger i børnehaven med hjem.

Vanter har de i børnehaven, så der har vi kun hvad vi har brug for herhjemme. Lidt tryllehandsker og et par skihandsker til sne.

Er der mere? Jeg tror det ikke, men ellers må du spørge

Anmeld

15. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har siden thea startede i børnehave haft 2 flyverdragter, 1 skisæt, masser af vanter og huer. Har nærmest aldrig haft brug for termo tøj. Har dog 2 sæt regntøj. 2-3 sæt støvler. Thea forstår seriøst at finde de største vandpytter, de bedste muderhuller osv. Selv i dag er hun helt sort efter en alm dag i børnehaven! Vh stine

Anmeld

15. august 2012

raca

vi har en flyverdragt

et forest sæt regntøj

1 termosæt..

vi har indimellem haft 2 flyverdragter men de er aldrig blevet brugt..

mine børn er ude formiddag og eftermiddag.. så hvis det er vådt bruger de deres forede regntøj og hvis det er tørt flyverdragt.

fodtøj er termostøvler og støvler..

huer hansker osv har de meget af...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.