Min kæreste. Jeg ber jer. Læs og hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

Wimmie

Kan han ikke sygemelde sig den sidste tid pga. stress?

Derudover så ville jeg nok kontakte arbejdstilsynet og fortælle om forholdene, for det er da slet ikke ok  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Studerendemor

Anonym skriver:

Jeg er anonym da jeg ikke vil kunne googles til det her. Jeg vil egntlig bare have luft!

Vi har problemer. Store problemer. Vi har skændtes. Faktisk rigtig meget. For en time siden brød det hele sammen og nu fandt jeg ud af hvorfor. Det hele startede ud med en trykket stemning på jobbet 

1) Han møder ind kl 12,og går igen 22.30 og møder kl 5 igen. Sådan er det hver torsdag. Er der ikke en lov omkring det? Han kan ikke holde en hel dag ud efterfølgene fordi han bliver så ødelagt. Presset er stort og han arbejder virkelig hårdt! 

2) 3 august er min kæreste ÅBENBART syg. Jeg får intet afvide! Han har så lige fortalt mig at han kastede op 4 gange på jobbet,men måtte han gå hjem? NEJ. For der var ikke nok personale! 

Jeg er så tosset lige nu! Han ligger og sover, for nu fik han vidst sjælefred,og her sidder jeg. Klokken 2 om natten og tænker på alle de skænderier jeg har startet fordi jeg var sur pga noget med hans arbejde og så har han bare forsøgt at gøre alle glade! 

Han bryder loven og arbejder for meget,han tager ikke hjem når han er syg,da chefen sagde at han ikke var fleksibel nok (arbejder altid over og dette blev sagt den dag han var syg på jobbet!) så fik han sagt lidt til hende,men ellers har jeg ikke fået noget afvide. Jeg må være jordens værste kæreste. Hvorfor har jeg ikke set det komme? 

Han sluttede af med at fortælle at han ville ligge sin opsigelse i morgen fordi han ikke kunne klare mere nu,og jeg blev så lettet! Men så skal han være der 1 måned,så. Han tager afsted i morgen,for han føler sig ansvarlig for ungarbejderne (som også bryder loven mht løft og tider) . Dagen efter er det torsdag,og der har jeg sagt at han skal sygmelde sig. Den sygdag skal bruges på at tage til lægen og få en længerevarrene sygmeldning og derefter skal han sige op.

Jeg vil ikke have min kæreste skal være der længere. Han er fuldstændig færdig. Han brød helt samen og jeg mener virkelig brød sammen som i at han satte sig ned og græd/hulkede snot!!   Manden er ødelagt! Her gik jeg og troede han var i en fagforenig men den har han meldt fra da han havde vurderet at vi ikke havde råd. Han har gjort hvad han kunne for at jeg ikke skulle finde ud af noget. Jeg har fornemmet at der foregik noget ubehageligt,men hver gang jeg har spurgt har det endt i skænderi og nu forstår jeg det!

Den dumme mand.. Han er dejlig og han er min og jeg er gal over at nogen har fået min kæreste så langt ned! 

Jeg vil egentlig ikke noget med indlægget men bare skrive mine tanker ned da jeg håber det at få det ud kan give mig ro.

Jeg lå og græd ved siden af ham da han faldte i søvn! Jeg blev ved med at nusse hans hånd og sige "Vi skal nok klare det. Jeg vil hellere have færre penge hvor du er lykkelig,end at vi har flere penge og du er ulykkelig. Der er en mening med at tingene sker som de sker. Måske bliver du selv chef en dag og så er den eneste mulighed for at du forstår dine medarbejdere måske at du har gået i deres fodspor? Jeg er her for dig. Jeg er lige her,og hvis du er for svag så bliver jeg din styrke og jeg vil kæmpe for dig" 

Så faldte han i søvn og jeg blev så ked af det! Hvordan kan man være en chef og gøre sådan mod et andet menneske?

Dumme kælling, Gid du en dag selv bliver behandlet så dårligt for det er nok det der skal til for at du stopper med at behandle andre sådan!

Jeg håber det hjalp..Jeg vil så gere sove. Han skal møde om 3 timer. Om 3 timer er han derhen igen. Det kan jeg slet ikke have 

Jeg kender desværre alt til at blive sygemeldt, både min mand og jeg har arbejdet i en hårdt belastet branche, og vi har begge oplevet at knække af det. Det er modbydeligt, og man forstår ikke hvor slemt deejere, før man selv har stået i det. 

1. Af økonomiske årsager skal din mand ikke sige op, men lade sig sygemelde af lægen, indtil han bliver fyret eller kanblive enig med chefen om en fratradelses aftale. På den måde undgår han at blive "straffet" med karantæne af dagpengesystemet. Og I mister færre penge. 

2. Din mand skal, til trods for at han ikke længere er medlem af fagforeningen, ringe til dem og oplyse om forholdene. Arbejdspladsen bryder loven, og giver ikke sine medarbejdere ordentlige forhold. Det er vigtigt, fagforeningen bliver opmærksomme på dette. 

3. Lad være med at bebrejde dig selv over noget du ikke vidste, og ros dig selv for, at du nu med din viden, støtter din mand.

Anmeld

15. august 2012

HeXeri

Wimmie skriver:

Kan han ikke sygemelde sig den sidste tid pga. stress?

Derudover så ville jeg nok kontakte arbejdstilsynet og fortælle om forholdene, for det er da slet ikke ok  

Arbejdstilsynet - der var det ord jeg ledte efter

Anmeld

15. august 2012

chael

Se at få ham meldt ind igen, så de kan hjælpe ham.

Derudover, så skal han med det samme gå til sin læge og få en sygemelding.

Hellere de fyrer ham, end at han selv siger op.

I hans sygemeldingsperiode, kan han jo stille og roligt søge efter et andet job. Det andet er jo umenneskeligt og han holder ikke til det!!

God vind til jer!!

Anmeld

15. august 2012

oktoberbabyen

ville bestemt heller ikke opsige mig selv nu ved jeg ikke om han har meldt sig ud af a kasse? men selvom det er a kasse eller kh han skal på er der karantæne..

det er alligevel 3 uger (nogensteder er det mere, har jeg fundet ud af)

ville helt sikkert sygemelde mig, kontakte arbejdstilsynet og melde det til fagforeningen.. og håber da der er en overenskomst eller sbliver det desværre ret svært at gøre så meget ved det

men ja der er en 11 timers regl og en regl for hvor meget en ungarbejder må arbejde når de er under uddanellse osv, men synes nu han skal tænke på sig selv først og fremmest også lae arbejdstilsynet og fagforening om resten..

sometider kan man få grønt lys fra a-kasse og fagforening til at sige op uden man for karantæne, men det skal altid ske i samarbejde med dem så man er sikker, det samme gælder med kh

Anmeld

15. august 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg er anonym da jeg ikke vil kunne googles til det her. Jeg vil egntlig bare have luft!

Vi har problemer. Store problemer. Vi har skændtes. Faktisk rigtig meget. For en time siden brød det hele sammen og nu fandt jeg ud af hvorfor. Det hele startede ud med en trykket stemning på jobbet 

1) Han møder ind kl 12,og går igen 22.30 og møder kl 5 igen. Sådan er det hver torsdag. Er der ikke en lov omkring det? Han kan ikke holde en hel dag ud efterfølgene fordi han bliver så ødelagt. Presset er stort og han arbejder virkelig hårdt! 

2) 3 august er min kæreste ÅBENBART syg. Jeg får intet afvide! Han har så lige fortalt mig at han kastede op 4 gange på jobbet,men måtte han gå hjem? NEJ. For der var ikke nok personale! 

Jeg er så tosset lige nu! Han ligger og sover, for nu fik han vidst sjælefred,og her sidder jeg. Klokken 2 om natten og tænker på alle de skænderier jeg har startet fordi jeg var sur pga noget med hans arbejde og så har han bare forsøgt at gøre alle glade! 

Han bryder loven og arbejder for meget,han tager ikke hjem når han er syg,da chefen sagde at han ikke var fleksibel nok (arbejder altid over og dette blev sagt den dag han var syg på jobbet!) så fik han sagt lidt til hende,men ellers har jeg ikke fået noget afvide. Jeg må være jordens værste kæreste. Hvorfor har jeg ikke set det komme? 

Han sluttede af med at fortælle at han ville ligge sin opsigelse i morgen fordi han ikke kunne klare mere nu,og jeg blev så lettet! Men så skal han være der 1 måned,så. Han tager afsted i morgen,for han føler sig ansvarlig for ungarbejderne (som også bryder loven mht løft og tider) . Dagen efter er det torsdag,og der har jeg sagt at han skal sygmelde sig. Den sygdag skal bruges på at tage til lægen og få en længerevarrene sygmeldning og derefter skal han sige op.

Jeg vil ikke have min kæreste skal være der længere. Han er fuldstændig færdig. Han brød helt samen og jeg mener virkelig brød sammen som i at han satte sig ned og græd/hulkede snot!!   Manden er ødelagt! Her gik jeg og troede han var i en fagforenig men den har han meldt fra da han havde vurderet at vi ikke havde råd. Han har gjort hvad han kunne for at jeg ikke skulle finde ud af noget. Jeg har fornemmet at der foregik noget ubehageligt,men hver gang jeg har spurgt har det endt i skænderi og nu forstår jeg det!

Den dumme mand.. Han er dejlig og han er min og jeg er gal over at nogen har fået min kæreste så langt ned! 

Jeg vil egentlig ikke noget med indlægget men bare skrive mine tanker ned da jeg håber det at få det ud kan give mig ro.

Jeg lå og græd ved siden af ham da han faldte i søvn! Jeg blev ved med at nusse hans hånd og sige "Vi skal nok klare det. Jeg vil hellere have færre penge hvor du er lykkelig,end at vi har flere penge og du er ulykkelig. Der er en mening med at tingene sker som de sker. Måske bliver du selv chef en dag og så er den eneste mulighed for at du forstår dine medarbejdere måske at du har gået i deres fodspor? Jeg er her for dig. Jeg er lige her,og hvis du er for svag så bliver jeg din styrke og jeg vil kæmpe for dig" 

Så faldte han i søvn og jeg blev så ked af det! Hvordan kan man være en chef og gøre sådan mod et andet menneske?

Dumme kælling, Gid du en dag selv bliver behandlet så dårligt for det er nok det der skal til for at du stopper med at behandle andre sådan!

Jeg håber det hjalp..Jeg vil så gere sove. Han skal møde om 3 timer. Om 3 timer er han derhen igen. Det kan jeg slet ikke have 

Først og fremmest et kæmpe til jer begge! Sikke en omgang for jer!

Dernæst så skal han se at få sygemeldt sig i en fart! Det der er jo fuldstændig groteske arbejdsvilkår og det fører den helt gale vej!

Han skal ikke selv sige op, for så får han karantæne! Han skal sygemelde sig og så skal han melde sig ind i en fagforening, ring evt. rundt og forhør dig om, om der er nogle der vil tage hans sag, hvis han melder sig ind! Og så kan l sagtens tage fat i arbejdstilsynet også!

Du skal ikke bebrejde dig selv noget, det er hans chef, der er helt gal på den, og det er hendes skyld, at l har skændtes, ikke din og ikke din mands!

Jeg håber så meget at han kan komme på ret køl og komme væk derfra! Og han kan uden tvivl blive sygemeldt med stress!

Godt han har dig, og at du bakker ham op!

Stort

Anmeld

15. august 2012

miig1989

Er enig med alle de andre

Ville bare lige give dit et

Anmeld

15. august 2012

MorDk

Kæmpe kram herfra

Stakkels din mand... håber han klarer det. Han er heldig han har dig!!!

Anmeld

15. august 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Han tog afsted og ringede til mig for en time siden hvor han fortalte at han havde fortalt chefen hvordan han havde det. Hun blev overrasket. Hvordan kan det komme bag på hende? Hun ser hvordan han ikke holder pauser for det er der ikke tid til det meste af tiden velogmærket  Hun giver ham flere opgaver end han kan blive færdige med. Det ved hun for hun har brokket sig over at han ikke nåede dem alle eller sjuskede med de hvortil han sagde at han prøvede at nå det hele men at han jo også skal nå det inden han har fri. Hvis han kun ordner 5 ud af 10 så er der skideballe. Hvis han klare alle 10 men ikke perfekt da tiden ikke er til det så får han også skideballe så ligegyldig hvad min kæreste gør så kan han ikke gøre hede tilfreds  Han har kun arbejdet over for at gøre dem glade. Det har givet skænderier herhjemme (har 3 børn) da jeg stod alene og ikke kunne se det logiske at være i et forhold når jeg aldrig så min kæreste. I nat var vi på kanten til et brud og først da vi var det brød min kæreste sammen og først der fik jeg afvide hvordan hans liv har været 

Når han kommer hjem vil jeg fortælle ham at jeg syntes han skal tale med en fagforening og høre ad,for hvad med de mennesker der kommer efter hans bortgang? Skal de også lide? Hvad med ungarbejderne. Skal de stadig løfte x antal kg de faktisk ikke må? Jeg hader den chef. Den kvinde. Det kryb. Hun har ødelagt min kæreste men nu hvor jeg ved hvad der er sket rejser jeg mig og bliver hans støtte! Ingen skal behandle min kæreste sådan. Hvor han er svag er jeg hans styrke. Jeg længes efter at han kommer hjem. Min kæreste er brudt sammen og nu er det min pligt at gøre ham hel igen. Åh jeg er vred! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.