Joersholm skriver:
Ja, lidt omkring forløbet.. Og så er jeg for at være ærlig MEGA bange for den ægudtagningen
Gør det ondt? Og hvor hårdt det enlig er at skulle igennem sådan en omgang, med hormoner osv..
Altså jeg kan fortællle, at jeg lige har været hele lang protokol igennem, så du spørger bare, hvis der er noget du er i tvivl om

Jeg startede på næsespray, denne gang lidt længere end normalt på grund af sommerferie... Når man er blevet nedreguleret på næsesparyen (sat i kunstig overgangsalder) når man har gjort det i noget tid, så starter man på hormonerne. Dem tager man med en nål i maveskindet, det er en lille bitte nål, så det er ikke så slemt, man skal bare huske at stikke et par cm under navlen og skifte side hver dag

Man kommer i forløbet ind til forskellige skanninger, først for at tjekke man kan starte på næsespray, så for at tjekke, hvornår man skal starte på hormoner, og derefter for at finde ud af, hvornår man skal tage en ægløsningssprøjte. Den skal tages 36 timer før, man skal til ægudtagning.
Jeg har været heldig, og har stort set ikke reageret på medicinen, til trods for, at jeg denne gang fik dobbelt så mange hormoner som sidst. Det jeg synes er værst er, at man hele tiden skal huske på, hvornår man skal tage medicinen... Næsesprayen er 4 gange i døgnet og det skal tages med max. 6 timers interval, på nær om natten, der må der gå 8 timer...
Med hensyn til om det er slemt at få taget æg ud, er det sindsygt individuelt! Det gør ondt på mig, men jeg har to veninder, som slet ikke synes det gjorde ondt. Jeg har en del arvæv på grund af endometriose, så det kan være en del af forklaringen og så ligger min livmoder bagud, så det er lidt sværer at komme til.
Denne gang var jeg så heldig, at der var æg til at lægge tilbage, så det fik jeg to dage efter de blev taget ud

Håber du fik lidt svar, på det du gik og tænkte på!