Sojaprotein, halvt vegetar, problemer, ååååååååh..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.915 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. august 2012

Dinna88

Jeg druuuuuuuuuukner lige nu, føler jeg.

Jeg er lige kommet hjem fra lægen. Min blodprocent er ALT for lav. Derfor er jeg bare kronisk træt, svimmel, irritabel og luddoven - hvilket ikke hænger sammen med min aktive og sunde livsstil.

Men jeg spiser ikke kød. Jeg vil dog ikke ligefrem kalde mig vegetar, da jeg efterhånden spiser en GOD sjat fisk - fordi det er nemmest når man bor med en kødspiser.

Men..... Jeg får ikke de essentielle aminosyrer. Jeg har fandme klaret det SÅ godt i 1½ år!!! OG nu tilter det så. Åha! Min hjerne kan sletikke finde rundt i sojaprotein. det er hvad jeg skal have. Men hvad er der sojaprotein i?! Er der nogle der ved det???
Der må være det i de grønne sojabønner der er ligesom ærter samt i sojabønner (de klamme, melede nogle man bruger i chili con carne) ikke sandt? Men HVAD mere????

Jeg har lyst til at opgive det hele og bare vende tilbage til kødet. det er jo både min kærestes og mit helbred der er på spil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Pikku Myy

Kan den her hjælpe?:

http://vegetarkontakt.dk/?-soja-det-gode-og-det-onde=119094

Anmeld

14. august 2012

Dinna88

Pikku Myy skriver:

Kan den her hjælpe?:

http://vegetarkontakt.dk/?-soja-det-gode-og-det-onde=119094

MEGET! Tusinde tak! Det var lige præcis det jeg slet ikke kunne overskue at google mig frem til. Urgh, jeg må nok sande at jeg skal havde de dumme sojabønner.. åhhh, de smager så klamt

Anmeld

14. august 2012

FrkT

Hvis din blodprocent er lav, så mangler du vel også jern? Og det kan da afhjælpes med at spise jerntilskud!

Anmeld

14. august 2012

Dinna88

FrkT skriver:

Hvis din blodprocent er lav, så mangler du vel også jern? Og det kan da afhjælpes med at spise jerntilskud!

Ja, det gør jeg - meget. Men nej, fordi jeg mangler byggestenene til at optage jernet. Og det er dem jeg ikke får. De er absolut nemmest at få igennem kød.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Argh.

Anmeld

14. august 2012

FrkT

Dinna88 skriver:

Ja, det gør jeg - meget. Men nej, fordi jeg mangler byggestenene til at optage jernet. Og det er dem jeg ikke får. De er absolut nemmest at få igennem kød.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Argh.

Åhhhh... hvad med kikærter? Har hørt de skulle indeholde noget nær det samme som kød..

Anmeld

14. august 2012

Dinna88

FrkT skriver:

Åhhhh... hvad med kikærter? Har hørt de skulle indeholde noget nær det samme som kød..

Ja... Bum.. kikærter, bønner og linser er jeg kommet frem til. Det bliver ikke en særlig varieret kost ej, jeg må tage kampen op!!! Færdig, slut.

Igår og i dag er der burgere med kikærtedelle på menuen. Så laver jeg risret med bønner i morgen. Nu skal jeg skisme indtage nogle aminosyrer

Men TAK!

Anmeld

14. august 2012

FrkT

Dinna88 skriver:

Ja... Bum.. kikærter, bønner og linser er jeg kommet frem til. Det bliver ikke en særlig varieret kost ej, jeg må tage kampen op!!! Færdig, slut.

Igår og i dag er der burgere med kikærtedelle på menuen. Så laver jeg risret med bønner i morgen. Nu skal jeg skisme indtage nogle aminosyrer

Men TAK!

Super.

Jeg synes faktisk kikærter smager rigtig godt, og også bønner.

Anmeld

14. august 2012

Dinna88

FrkT skriver:

Super.

Jeg synes faktisk kikærter smager rigtig godt, og også bønner.

Kikærter er LÆKRE! Jeg elsker humus og kikærtedeller. Men for fanø..... Vi har kun to kogeplader og en MINI!!! ovn... Så jeg får virkelig ikke lavet mange slags fars til deller. dybt frustrerende.

Men jeg kan ikke lide de melede sojabønner. Åh, hvor er de klamme. Men jeg fandt lige en masse linser i skabet. Så i morgen står den på linsesuppe! Vi har lige aftalt at se om ikke vi kan få de tre ting ind i maden hver dag

Anmeld

14. august 2012

FrkT

Dinna88 skriver:

Kikærter er LÆKRE! Jeg elsker humus og kikærtedeller. Men for fanø..... Vi har kun to kogeplader og en MINI!!! ovn... Så jeg får virkelig ikke lavet mange slags fars til deller. dybt frustrerende.

Men jeg kan ikke lide de melede sojabønner. Åh, hvor er de klamme. Men jeg fandt lige en masse linser i skabet. Så i morgen står den på linsesuppe! Vi har lige aftalt at se om ikke vi kan få de tre ting ind i maden hver dag

Det synes jeg lyder fornuftigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.