Er det okay starte på grød når min søn bliver 3 mdr gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min mindste startede på grød da hun var 3 mdr i samråd med sp. Amalie var/er meget fremlig. Side inden hun var 6 mdr kravle da hun var 5 mdr gik som 9 mdr og hun var helt klar til grød da hun var 3mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg vil også sige nej. Mindste alderen er 4 mdr. Men prøv da at snakke med din sp. om det.

Vand fra hanen uden at det er blevet kogt først er også først fra 4 mdr.'s alderen.

Anmeld

14. august 2012

Muffinmus

Nej det er ikke okay. De fleste ting i grøden kan hans mave ikke optage, dvs det ryger lige igennem systemet og kan faktisk skade hans lille mave. Så du ville gøre han en kæmpe bjørnetjeneste ved at prøve det af på ham.

Vælling kan for nogle være en blidere opstart, men generelt er det jo ikke anbefalet at give spædbørn andet mad end mælk de første 6 mdr...og da aller tidligst ved de 4 mdr. Nogle børn kan udvikle allergi af det senere.

Det er ikke fordi babyer ikke kan finde ud af at spise andet mad, de er fordi deres tarmsystem ikke er modent nok til at klare maden du vil give ham.:-)

Så snak med sp om dine muligheder for at øge mælke indtaget i stedet for.:-)

Anmeld

14. august 2012

Majbrit P

bvn skriver:

Da min søn ser på os spise og græder næste hver gange vi spiser..

Og hvornårmå baby starte på drikke vand?

Da han er ofte sulten om dagen i næste hver dagen...

Nej, det må i ikke. Deres tarmsystem er slet ikke udviklet nok endnu til at kunne fordøje den slags fast føde.

istedet giv dit barn en plastik ske og en plastik tallerken og lad det være med i spisetiderne - uden mad.

Baby må få kogt vand dagens 24 timer, men det må ikke erstatte flasken eller brystet. Kamille-te er også rigtig godt, og luner godt i deres små munde

Anmeld

14. august 2012

Frk. Himmelblå

Meyer skriver:

Min mindste startede på grød da hun var 3 mdr i samråd med sp. Amalie var/er meget fremlig. Side inden hun var 6 mdr kravle da hun var 5 mdr gik som 9 mdr og hun var helt klar til grød da hun var 3mdr.

VILDT NOK! :-) Sikke din pige har haft fart på, - har hendes hoved kunne følge med? Jeg tænker, at det må være noget af en udfordring at have en på 9 mdr, der kan gå rundt, - hovedet er jo" ikke rigtig med" i den alder, så det bliver nemt lidt farligt...

Undskyld, TS, det var et sidespring!

Jeg er enig med de andre i, at du lige skal have din SP ind over, - og så indtil da, må du forsøge med  lidt hyppigere mælk og i det hele taget være obs på, om der er noget, der kunne plage ham.

Anmeld

14. august 2012

HeXeri

bvn skriver:

Da min søn ser på os spise og græder næste hver gange vi spiser..

Og hvornårmå baby starte på drikke vand?

Da han er ofte sulten om dagen i næste hver dagen...

Der er et appetitspring der - øger du hans mælk? Ammer du eller får han flaske? Hvis flaske, så skal du være obs på om han spiser helt op og virker mere sulten. Han skal helst efterlade noget i flasken for at være mæt.

Kogt vand på en teske er ok.

Jeg forstår ikke helt, han græder når I spiser? Er han oppe ved jer? Mange små babyer har brug for en lur omkring spisetid, måske han er træt?

Min dreng gik fra bryst, til flaske og til grød på under 3 uger. Stoppede bryst da han var 3.5 måneder og han blev bare ikke mæt af flasken, så han kom på hirsegrød med opblødt frugt/grøntsagsmos i.  Selvfølgeligt skal man tage stilling til et spritnyt tarmsystem, men de er absolut mere holdbare end vi giver dem kredit for. Det tog vores dreng omkring 14 dage at rykke fra flaske til "almindelig" babymad. 

Ring til din sp og få en god snak med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.