pizza snegle.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.277 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. august 2012

Alexander&Lærke

Kom med din bedste opskrift på pizza snegle, jeg skal lave nogle til min søns fødselsdags til børnehaven og jeg har aldrig lavede dem før, men tænker at det må være noget de fleste kan lide..

Kan man servere gnavegrønt og pizzasnegle og kagemand til fødselsdag? Eller skal der mere til, Når det er til frokost? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

chael

Jeg køber bare den færdige pizza dej i netto, den der er til at rulle ud.

Kommer hakkede tomater, skinke og ost på. Og ruller så sammen.

Det er et være grisseri, men de smager skide godt

Skærer dem så i pæne skiver, lægger dem på en bageplade og lige giver dem et tryk. Bager dem efter anvisningen på pizzadejspakken

Vupti, så er der pizzasnegle, de smager skide godt

Anmeld

13. august 2012

Alexander&Lærke

chael skriver:

Jeg køber bare den færdige pizza dej i netto, den der er til at rulle ud.

Kommer hakkede tomater, skinke og ost på. Og ruller så sammen.

Det er et være grisseri, men de smager skide godt

Skærer dem så i pæne skiver, lægger dem på en bageplade og lige giver dem et tryk. Bager dem efter anvisningen på pizzadejspakken

Vupti, så er der pizzasnegle, de smager skide godt

Ok smart nok at bruge sådan en pakke.... hvor store laver du så skiverne? Og er det ikke rigtigt at det er et hit hos børn? 

Anmeld

13. august 2012

trunte89

Jeg bruger denne opskrift. Den er super nem. Smører dejen med ketchup og kommer enten skinke og ost eller partypølser i små skyller og ost.

500 g mel
75 g margarine
50 g gær
1 æg
2,5 dl mælk
1 spsk sukker
1 tsk salt

Lun mælken og opløs gæren heri. Tilsæt melet og de øvrige ingredienser, og ælt dejen til den er ensartet og glat.
Del dejen i 3 lige store dele og form dem til kugler. Lad dem hvile et par minutter på køkkenbordet.
Rul hver dejkugle ud og kom fyld på. Lad dem hæve 20 minutter. Pensl med sammenpisket æg og bag ved 220 grader i cs 10 minutter.

Anmeld

13. august 2012

chael

Mette&Alexander skriver:

Ok smart nok at bruge sådan en pakke.... hvor store laver du så skiverne? Og er det ikke rigtigt at det er et hit hos børn? 

Altså mine unger kan ikke lide dem men det er generelt, de er lidt specielle på det område

Men alle andre kan lide dem

Ja, passende stykker, omkring 2 cm

Hvis du synes de skal være tykkere eller tyndere, så gør du bare det

Anmeld

13. august 2012

Alexander&Lærke

trunte89 skriver:

Jeg bruger denne opskrift. Den er super nem. Smører dejen med ketchup og kommer enten skinke og ost eller partypølser i små skyller og ost.

500 g mel
75 g margarine
50 g gær
1 æg
2,5 dl mælk
1 spsk sukker
1 tsk salt

Lun mælken og opløs gæren heri. Tilsæt melet og de øvrige ingredienser, og ælt dejen til den er ensartet og glat.
Del dejen i 3 lige store dele og form dem til kugler. Lad dem hvile et par minutter på køkkenbordet.
Rul hver dejkugle ud og kom fyld på. Lad dem hæve 20 minutter. Pensl med sammenpisket æg og bag ved 220 grader i cs 10 minutter.

ok den lyder også god, hvor mange får du ca til? og partypølser er det cotailpølser i små stykker?

Anmeld

13. august 2012

Alexander&Lærke

chael skriver:

Altså mine unger kan ikke lide dem men det er generelt, de er lidt specielle på det område

Men alle andre kan lide dem

Ja, passende stykker, omkring 2 cm

Hvis du synes de skal være tykkere eller tyndere, så gør du bare det

Ok ja de kan jo have deres egen mening om det min søn har heller ikke været vild med pizza, nok derfor vi ikke har lavede pizzasnegle men syntes de sidste par gange vi har lavede alm pizza er det gået meget godt.... Så det må de blive et forsøg værd...

Anmeld

13. august 2012

trunte89

Mette&Alexander skriver:

ok den lyder også god, hvor mange får du ca til? og partypølser er det cotailpølser i små stykker?

Åh, det kan jeg simpelthen ikke huske, men jeg brug den også til pølsehorn, og der får jeg 24 stk ud af opskriften. Så vil gætte på, at det er deromkring. D behøver ikke at dele den i de 3 stk som der står. Men hvertfald 2 er nok en god ide. Så er det lidt nemmere at rulle sammen end hvis du laver en stor

Nej partypølser er alm pølser uden skind. Alle pølser ken selv bruges, jeg kan bare bedst lide partypølser. Eller evt budgets coctailpølser. De er også fine til sådan noget

Anmeld

13. august 2012

Alexander&Lærke

trunte89 skriver:

Åh, det kan jeg simpelthen ikke huske, men jeg brug den også til pølsehorn, og der får jeg 24 stk ud af opskriften. Så vil gætte på, at det er deromkring. D behøver ikke at dele den i de 3 stk som der står. Men hvertfald 2 er nok en god ide. Så er det lidt nemmere at rulle sammen end hvis du laver en stor

Nej partypølser er alm pølser uden skind. Alle pølser ken selv bruges, jeg kan bare bedst lide partypølser. Eller evt budgets coctailpølser. De er også fine til sådan noget

ok tak for opskrift og svar.

Anmeld

13. august 2012

trunte89

Mette&Alexander skriver:

ok tak for opskrift og svar.

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.