Lussingesyge - argh!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2009

FruPudderkvast

DK: Tusind tak for de søde ord.. Nej, frygten er meget stor, men jeg må prøve at tænke på noget andet  - selvom det er svært.. Der er jo ikke nogen der får det bedre af at jeg ligger i sengen og græder de næste 3 mdr..

Riksen: Spændende.. Glæder mig til at følge dig  Og jeg krydser fingre for at der snart sker noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2009

MaleneG

Saped90 skriver:

Hej alle..

Jeg arbejder i daginstitution, og der fortalte en af forældrene mig at hendes søn (ikke ham jeg passer) lå derhjemme med lussingesyge. Jeg ringede til lægen dagen efter for at få taget en blodprøve. Og egentlig tænke jeg at det ikke var muligt at jeg var smittet fordi der ikke var nogen tilfælde af lussingesyge på mit arbejde.

Min læge ringer så til mig i morges og fortæller mig at jeg altså er blevet smittet med lussingesyge  Brød fuldstændig sammen og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv! Nu har jeg været på hospitalet, men da jeg kun er i 12. uge, kan de ikke se noget endnu.. Jeg skal så fra 16. uge scannes hveranden uge for at tjekke at min lille baby har det godt.. Jeg er bare SÅ bange og har grædt hele dagen!!  

Har det virkelig mærkeligt for samtidig var i dag dagen hvor jeg blev scannet for første gang.. Jeg så min baby og hjerteblink..  Det var så fantastisk!!

Nogen der selv har haft lussingesyge under graviditet og alligevel har fået et raskt barn ud af det?

Sarah (som har brug for lidt opmuntring)

Jeg står lidt i samme båd som dig, min lillebror har også fået konstateret lussinge syge, så skal ringe til min læge på mandag, og høre hvordan jeg skal forholde mig til det.

Anmeld

16. maj 2009

Miamaja

hvad er lussinge syge?

stort knus

Anmeld

16. maj 2009

FruPudderkvast

MaleneG:

Det er jeg ked af at høre.. Du får højst sandsynligt taget en blodprøve, som kan vise om du har haft det før.. Men jeg krydser da fingre for at du allerede har haft det, så er blevet immun.. Du må lige skrive når du har talt med lægen!

Miamaja:

Det er en børnesygdom, som egentlig er ufarlig.. Men hvis du er gravid og bliver smittet, så kan det i værste tilfælde (5 % risiko) skade fosteret og resultere i abort eller fosterdød!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.