Dåbskage til en charmetrold...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.920 visninger
62 svar
1 synes godt om
12. august 2012

Dot D

Filucca er blevet døbt i dag, og hun skulle have en fin kage Hendes søde forældre gav mig frie hænder, der måtte dog gerne være mørk lilla og lys lilla, en baby med ble på og et tæppe...

Det blev til denne kage, som er chokoladekage med chokostykker og hindbærmousse smurt op med PSC med Asti. Den øverste kage er der også en lys bund i, for lige at give den højden

Det sidste billede er taget, mens kagen stod i køleskabet, bare for at vise størrelsen

Det var så lige den sidste kage for et stykke tid, da jeg under arbejdet med den, godt kunne mærke, at min skulder ikke er i orden endnu, men skønt lige at være tilbage for et lille stykke tid

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Lou87

Hvor er den bare fin Dot

Men hvordan har du lavet det "ekstra hår" på babyen ? Har samme mould.
Og hvad gør du egentlig når du laver fler lags ? Min første blev lidt skidt... Øv.

Anmeld

12. august 2012

HeidiØ

Dot D skriver:

Filucca er blevet døbt i dag, og hun skulle have en fin kage Hendes søde forældre gav mig frie hænder, der måtte dog gerne være mørk lilla og lys lilla, en baby med ble på og et tæppe...

Det blev til denne kage, som er chokoladekage med chokostykker og hindbærmousse smurt op med PSC med Asti. Den øverste kage er der også en lys bund i, for lige at give den højden

Det sidste billede er taget, mens kagen stod i køleskabet, bare for at vise størrelsen

Det var så lige den sidste kage for et stykke tid, da jeg under arbejdet med den, godt kunne mærke, at min skulder ikke er i orden endnu, men skønt lige at være tilbage for et lille stykke tid

Neeeeeej hvor er den flot!

Anmeld

12. august 2012

Krisuer

Dot D skriver:

Wow den er super flot 

Anmeld

12. august 2012

PernilleogLouis

Du er bare så dygtig

Anmeld

12. august 2012

Muffin_girl

Wow den er flot !!

Anmeld

12. august 2012

Dot D

Lou87 skriver:

Hvor er den bare fin Dot

Men hvordan har du lavet det "ekstra hår" på babyen ? Har samme mould.
Og hvad gør du egentlig når du laver fler lags ? Min første blev lidt skidt... Øv.

Tak søde

Jeg tog et stykke fondant, som jeg "gned" helt tyndt med fingrene, og så skar jeg en masse små "hår". Så skar jeg en revne i hovedet(lyder egentligt lidt klamt, hi hi) og der satte jeg det tynde fondant fast i med lidt, MEGET LIDT vand. Så brugte jeg et stykke værktøj til at få lukket revnen med, så det så ud som én hårpragt. Håber det var til at forstå

Jeg stabler altid med pap under hver kage og med sugerør i hvert lag, i denne var der dobbelt sugerør i de nederste lag for extra styrke. Det gøres ved at klippe et sugerør op på langs og putte det indeni det første sugerør

Anmeld

12. august 2012

Dot D

HeidiØ skriver:

Neeeeeej hvor er den flot!

Mange tak søde 

Anmeld

12. august 2012

Dot D

Krisuer skriver:

Wow den er super flot 

Mange tak skal du have er også ret godt tilfreds, når nu den er klaret med en hel del smerter...

Anmeld

12. august 2012

Dot D

kicha skriver:

Du er bare så dygtig

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.