Hun tør ikke lave pølser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.347 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. august 2012

hellemor85

Ja, hun bruger ikke ble mere og har ikke rigtig uheld, men hun tør ikke lave pølser/lort.

I starten gjorde hun det i underbukserne, men nu holder hun det inde, hun siger hele tiden hun skal lave pølser, men når hun så sidder på toilettet tør hun ikke.

Vi har prøvet at give hende ble på, men den tager hun af med det samme, den gider hun ikke ha på.

Hun plejer at gøre det hver dag i sin ble, men nu er der gået 3 dage? Vi har også prøvet at sige hun får slik hvis hun gør det, men hun tør ikke....

Hva skal vi gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

trunte24

hellemor85 skriver:

Ja, hun bruger ikke ble mere og har ikke rigtig uheld, men hun tør ikke lave pølser/lort.

I starten gjorde hun det i underbukserne, men nu holder hun det inde, hun siger hele tiden hun skal lave pølser, men når hun så sidder på toilettet tør hun ikke.

Vi har prøvet at give hende ble på, men den tager hun af med det samme, den gider hun ikke ha på.

Hun plejer at gøre det hver dag i sin ble, men nu er der gået 3 dage? Vi har også prøvet at sige hun får slik hvis hun gør det, men hun tør ikke....

Hva skal vi gøre?

Sådan var jeg da jeg var barn. Jeg kan huske, at når der var gået x antal dage, uden jeg havde lavet noget fik jeg et lavment, og så kan man jo ikke holde det tilbage.

Jeg kan desværre ikke huske hvorfor jeg havde det sådan, men jeg var bange for at det ville gøre ondt, når det kom ud Det stod på i nogle år vil jeg tro. Tror det er en god idé med en form for belønning, når der kommer noget. Også selv om det er pga. lavmentet.

/ Line

Anmeld

12. august 2012

Lenats31

Sådan var Mathias også og er det stadig

Prøv ikke at gå i panik over det. Det gør kun mere skade end gavn.

Han gik i panik hver gang han skulle. der var en frygtelig uro omkring hele denne her pølse-situation

Vi opløste ½ brev movicol og en ½ flaske sodavand aftenen forinden. Det fik han så om eftermiddagen dagen efter. Det havde en god virkning. Vi opløste det aftenen før, da sodavanden så kunne fjerne al smagen fra movicolen. han vidste ikke ikke noget, da han ellers ville nægte at tage det.

Vi stoppede med det efter 1½ måned tror jeg. Nu kan vi nøjes med at stoppe al aktivitet ind til han har været på toilettet og gøre det han skal. Derefter starter vi aktiviteten han var igang med igen.

Min søn har for travlt til at lave pølser og synes iøvrigt det er ubehageligt når det presser på dernede. Men Movicolen har skabt ro. Han går ikke i panik over det. Og i og med al aktivitet pauseres, er der helt ro på og han bliver siddende til det er overstået.

Anmeld

12. august 2012

hellemor85

puha, håber altså ikke det bliver noget vedvarende. Hun gjorde det i dag, da hun igen sagde at hun skulle. Jeg spurgte om hun ville på toilettet eller ha ble på, hun fik ble på og en halv time efter gik hun ind på kontoret og gjorde det..

Jeg vil helst undgå sådan nogle ting som skal påvirke det, men vi må se om det bliver ved ellers er vi nok også nødt til at give hende noget.. det jo ikke godt at holde inde..

Anmeld

12. august 2012

Skouboe

Prøv evt potten.. Den er ikke så skræmmende.

Anmeld

12. august 2012

EnGodMor

Mange børn tør ikke ha afføringen uden for bleén...

Det der skræmmer dem ved og lave det på wcét, er at de forsvinder væk i wcét, det er en skrammende oplevelse for barnet

derfor har nogen børn det bedst med og lave det på potten, for så kan de se bagefter, hvor det er, og ligesom følge med i det, ligesom de kan følge med i når det er i bleén

jeg prøve med potten, og så side på gulvet sammen med din datter mens hun sider på potten, gi hende en bog, og du så os selv har en bog og sider og læser for hende...

I første omgang, så vil hun nok bare side på den uden noget, men så forsøger i bare igen sener...lav det til noget hyggeligt og side på den

Anmeld

13. august 2012

Ina33

hellemor85 skriver:

Hva skal vi gøre?

Åhhhh hvor er det bare synd. Min søn havde det på præcis samme måde. Her hjalp det at give han ble på når han skulle af med afføring. Vi fik ham til at gå på toilettet, ved at sidde sammen med ham og snakke om det, og hele tiden berolige ham, men det tog nogle måneder inden han var klar til at gøre det....

Jeg håber snart det lykkes for din datter. 

Anmeld

13. august 2012

Pikku Myy

Hvis jeg var jer, ville jeg snakke med lægen om at få hende på fx Movicol. Hvis hun går og holder sig, er der en stor risiko for at få forstoppelse, og så er det først rigtig ubehageligt at komme af med det. Det skal helst undgåes, for så kan I komme ind i en rigtig ond cirkel, hvor frygten for smerter holder hende fra at gøre hvad der skal til for at smerterne går væk.

Hvis det er dig meget imod med syntetiske afføringsmidler, kan I også prøve med svesker og lignende og masser af vand, så I kan holde hendes afføring blød mens hun vænner sig til at lave lort igen. Men når det så er sagt, kan jeg fortælle dig at sygeplejerskerne på Skejby forbander rygter om at afføringsmidler er noget skidt langt væk. Det er langt værre at have forstoppelse end at tage afføringsmidler.

Anmeld

30. august 2012

hellemor85

Tak for jeres svar

Vi endte med at blive ved at give hende ble på og så gjorde hun det faktisk i bleen, Nu gør hun det i toilettet og er meget stolt Så puha mega lettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.