Brækket tå - barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.150 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. august 2012

Anonym trådstarter

Min søn på 6 år løb i dag ude og legede i bare tæer, det elsker han. Men desværre snuplede han på asfalten, og tåen (den ved siden af storetåen) blev ligesom bukket ind under foden (hvis i forstår).

Det blødte en del, da han fik en hudafskrabning oven på tåen. Her til aften er tåen meget hævet og lidt mørk. Han har meget ondt i den, og jeg må slet ikke røre ved den...

Nu går mine tanker på om den mon kan være brækket, og i givet fald, gør man så noget ved en tå?

Min datter brækkede engang lilletåen, men den gjorde man ikke noget ved. Jeg er bare i tvivl når det er tåen ved siden af storetåen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

mor2011_

man gør ikke noget  ved det min dreng brækkede store tå da han var 2 og så blev det ikke gjort noget ved det men alligevel skal i tage røntgen billede for at se hvilken faktur type er det..men hvis i har nogen træsko hjemme vil de hjælpe ham mod smerte for så bøjer han ikke sine tær

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

mor2011_ skriver:

man gør ikke noget  ved det min dreng brækkede store tå da han var 2 og så blev det ikke gjort noget ved det men alligevel skal i tage røntgen billede for at se hvilken faktur type er det..men hvis i har nogen træsko hjemme vil de hjælpe ham mod smerte for så bøjer han ikke sine tær

Tak for svar.

Det vil altså sige at jeg skal kontakte lægen mandag hvis ikke det er blevet bedre?

Anmeld

11. august 2012

mor2011_

Anonym skriver:

Tak for svar.

Det vil altså sige at jeg skal kontakte lægen mandag hvis ikke det er blevet bedre?

jeg synes at du skal tage på skadestuen og helst nu hvis den er mørk så kan det være fordi blød løber ikke ned til den

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

mor2011_ skriver:

jeg synes at du skal tage på skadestuen og helst nu hvis den er mørk så kan det være fordi blød løber ikke ned til den

ok tak for svar, han virker nu okay. Han har også været ude og lege efter uheldet, dog med sko på, og uden at løbe en helt masse. Da han siger det gør ondt når han løber, men ikke når han går.

Jeg ser tiden an til i morgen..

Anmeld

11. august 2012

mor2011_

Anonym skriver:

ok tak for svar, han virker nu okay. Han har også været ude og lege efter uheldet, dog med sko på, og uden at løbe en helt masse. Da han siger det gør ondt når han løber, men ikke når han går.

Jeg ser tiden an til i morgen..

det var godt go´bedring med ham 

Anmeld

12. august 2012

mor2011_

hvordan har han det idag ?

Anmeld

12. august 2012

Anonym trådstarter

mor2011_ skriver:

hvordan har han det idag ?

Tak for din omsorg.

Det er ikke blevet værre, måske lidt bedre. Han går og løber uden problemer, men jeg må stadig ikke røre ved den. Den er ikke helt så hævet længere, og jeg synes heller ikke den er så mørk mere.

Jeg ser tiden an et par dage endnu, men jeg tror nu ikke der bliver flere probemer med den.

Anmeld

12. august 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Tak for din omsorg.

Det er ikke blevet værre, måske lidt bedre. Han går og løber uden problemer, men jeg må stadig ikke røre ved den. Den er ikke helt så hævet længere, og jeg synes heller ikke den er så mørk mere.

Jeg ser tiden an et par dage endnu, men jeg tror nu ikke der bliver flere probemer med den.

Jeg er sq lidt rystet.... ja, det må jeg da indrømme. Havde det været min søns tå jeg ikke måtte røre dagen efter, havde jeg da reageret?

Anmeld

12. august 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Jeg er sq lidt rystet.... ja, det må jeg da indrømme. Havde det været min søns tå jeg ikke måtte røre dagen efter, havde jeg da reageret?

Men der er vi jo heldigvis bare så forskellige.

Jeg ved i hvert fald at han ikke dør af en dårlig tå, så i min verden kan det sagtens vente til min egen læge åbner. Derudover løber han rundt og leger som han plejer, så på den front giver det ham ingen problemer. Det er jo heldigvis kun en tå. Havde det været foden, så havde det været en helt anden snak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.