Nogle landkvinder tilstede? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.088 visninger
36 svar
0 synes godt om
11. august 2012

Sophie90

Hej Allesammen

Jeg tænkte på om der er nogle af jer der er uddannede landmænd og eller arbejder i landbruget?

Jeg gør det nemlig selv, og ville høre hvordan det fungerede for jer med at være gravid og klare sit arbejde i stalden?

Håber virkelig på at høre fra nogle..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Kris89

hej...

Jeg er landmand... pt. står jeg for stalden ved 400 køer... hvad arbejder du med??

har desværre ingen børn og er heller ikke gravid desværre, men har været det og der tog jeg ikke hensyn - om det var derfor vi mistede vides ikke...

Anmeld

11. august 2012

Sophie90

Kris89 skriver:

hej...

Jeg er landmand... pt. står jeg for stalden ved 400 køer... hvad arbejder du med??

har desværre ingen børn og er heller ikke gravid desværre, men har været det og der tog jeg ikke hensyn - om det var derfor vi mistede vides ikke...

hej

Ej hvor dejligt! hehe.. Havde ikke regnet med at finde nogen! Jeg arbejder med malkekvæg.. Hvorhenne i landet ligger den gård du arbejder på?

Ej det er jeg ked af at høre (at i mistede altså) men min kollega, hun blev gravid og blev desværre sygemeldt  da hun var 2 1/2 måned henne tror jeg så jeg har bare ikke ret gode "erfaringer" med gravide kvinder i stalden..

Anmeld

11. august 2012

Kris89

jeg har heller ikk oplevet nogen herinde endnu som var landmand

det er i Nordjylland

jg står for reproduktíon, kalve, registering og andet kontorarbejde, så jeg forventer at kunne blive ved med at arbejde (medmindre bækkenløsning eller andet) så må jeg jo bare lave de mindre krævende ting

tror det afhænger meget af arbejdsopgaver og chefens indstilling til at skåne... ja selvf. også medarbejderens lyst/vilje til at arbejde...

Anmeld

11. august 2012

Sophie90

Kris89 skriver:

jeg har heller ikk oplevet nogen herinde endnu som var landmand

det er i Nordjylland

jg står for reproduktíon, kalve, registering og andet kontorarbejde, så jeg forventer at kunne blive ved med at arbejde (medmindre bækkenløsning eller andet) så må jeg jo bare lave de mindre krævende ting

tror det afhænger meget af arbejdsopgaver og chefens indstilling til at skåne... ja selvf. også medarbejderens lyst/vilje til at arbejde...

Okay

Så kender jeg ikke gården, jeg arbejder på en gård på vestsjælland vi har 200 RDM..

Hold da op er der nok arbejde i det til at du kun laver det hele dagen? Fordi jeg står for det samme inkl. medicin.. Men det er måske kun 1 time om dagen..

Jeg er lidt nervøs hvad min chef vil gøre nemlig, vi er kun 2 udover ham så vi er spændt hårdt for, men jeg kan jo ikke altid tænke på hvad der er bedst for ham, så nu har jeg altså valgt at blive gravid på trods af at det ikke vil fungere ret godt med at jeg skal passe på mig selv..

Malker du eller har i roboter?

Fordi det har jeg også tænkt på om det er en god idé når man er gravid..

Anmeld

11. august 2012

Kris89

Animalia skriver:

Okay

Så kender jeg ikke gården, jeg arbejder på en gård på vestsjælland vi har 200 RDM..

Hold da op er der nok arbejde i det til at du kun laver det hele dagen? Fordi jeg står for det samme inkl. medicin.. Men det er måske kun 1 time om dagen..

Jeg er lidt nervøs hvad min chef vil gøre nemlig, vi er kun 2 udover ham så vi er spændt hårdt for, men jeg kan jo ikke altid tænke på hvad der er bedst for ham, så nu har jeg altså valgt at blive gravid på trods af at det ikke vil fungere ret godt med at jeg skal passe på mig selv..

Malker du eller har i roboter?

Fordi det har jeg også tænkt på om det er en god idé når man er gravid..

der er rigeligt, med dyrlæger, klovbeskærer, strøning, kontrollering osv. sys jeg har nok at lave 

vi har malkestald, men 4 ukrainere, så malker kun som afløser

men det er noget af det man skal passe mest på, det der malkning... når man løfter spande med klude og mælk malket i spand.

Anmeld

11. august 2012

Sophie90

Kris89 skriver:

der er rigeligt, med dyrlæger, klovbeskærer, strøning, kontrollering osv. sys jeg har nok at lave 

vi har malkestald, men 4 ukrainere, så malker kun som afløser

men det er noget af det man skal passe mest på, det der malkning... når man løfter spande med klude og mælk malket i spand.

Orh hvor fedt! Jeg elsker den del af mit arbejde, ville vildt gerne at der var nok af det hos os at det kunne være det jeg lavede udelukkende Det må være fedt!

Arh okay

Ja det bliver sgu lidt svært så.. Åh altså.. Det er ikke nemt.. Jeg ved ikke om jeg er gravid, men er gået 4 dage over tid og har ømme bryster, men tester negativ og vil jo ikke glæde mig for tidligt.. men det kan jo aldrig være for tidligt at tænke på hvad der er bedst for bebsi.. Heldigvis er jeg sikker på min chef vil være forstående selvom han er presset

Anmeld

11. august 2012

Kris89

dejligt med sådan en chef

jeg er ofte på 200 timer i måneden så der er nok

men står jo så også for stalden med 60 kælvninger denne måned er det nok med kalve også

Anmeld

11. august 2012

Joan ( Smallie )

Jeg arbejder også på landet dog med grise.

Jeg arbejde ikke med det da jeg ventet mine børn heldigvis for det kan man ikke ret lang tid. Det er i fare stald og der er rigtig mange buk og løft hverdag. Og det kan man ikke rigtig holde til i ens bækken.

Anmeld

11. august 2012

Sophie90

Kris89 skriver:

dejligt med sådan en chef

jeg er ofte på 200 timer i måneden så der er nok

men står jo så også for stalden med 60 kælvninger denne måned er det nok med kalve også

WOW! 60 kælvninger? Hold da op.. Vi har travlt hvis vi har 30 kælvninger på en måned haha.. Så kan godt forstå du har travlt :O

Ja jeg synes det er sådan med landbrug, overarbejde, overarbejde og overarbejde.. Arbejder også omkring 55 timer om ugen Men har nu også planer om at uddanne mig til jordbrugsteknolog når jeg (hvis jeg er gravid) er færdig med barsel.. Hvad vil du gøre med alle de overarbejdstimer hvis i får barn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.