Skal han give tilladelse til hvor vi må bo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.659 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. august 2012

2721

Når man går fra hinanden og er enige om hvem der skal bo med barnet-mig.
Har faren så noget at skulle sige om hvor i landet vi må bo?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

livhemdrup

Bøllemyr skriver:

Når man går fra hinanden og er enige om hvem der skal bo med barnet-mig.
Har faren så noget at skulle sige om hvor i landet vi må bo?

Mener ik han sådan kan bestemme det men han skal varsles 6 uger før i flytter. Mener jeg. Du må ik hænge mig op på det men ved der står noget om det på statsforvaltningens hjemmeside. 

Anmeld

11. august 2012

Kofoed.

Første gang barnet flytter, skal begge underskrive, at barnet må flytte, derefter er det noget med 6 ugers varsling, men ved ikke om det også gælder uden for kommunen...

Anmeld

11. august 2012

Trine89

det mener jeg..

Hvis du vil flytte til den anden ende af landet så skal jeg sendes noget til faren om hvor du kunne tænke dig at flytte hen. og hvis han så ikke kan lide det. kan han vist nok gøre indsigelse imod det.

men hvordan det helt præcis hænger sammen er jeg faktisk ikke klar over. men jeg er helt sikker på at hvis der ikke er andre her inde der kan give dig svaret, så kan du finde noget om det inde på statsforvaltningens hjemmeside

Anmeld

11. august 2012

2721

livhemdrup skriver:

Mener ik han sådan kan bestemme det men han skal varsles 6 uger før i flytter. Mener jeg. Du må ik hænge mig op på det men ved der står noget om det på statsforvaltningens hjemmeside. 

Okay, mange tak

Anmeld

11. august 2012

2721

Kofoed. skriver:

Første gang barnet flytter, skal begge underskrive, at barnet må flytte, derefter er det noget med 6 ugers varsling, men ved ikke om det også gælder uden for kommunen...

Okay, mange tak for svar

Anmeld

11. august 2012

2721

Trine89 skriver:

det mener jeg..

Hvis du vil flytte til den anden ende af landet så skal jeg sendes noget til faren om hvor du kunne tænke dig at flytte hen. og hvis han så ikke kan lide det. kan han vist nok gøre indsigelse imod det.

men hvordan det helt præcis hænger sammen er jeg faktisk ikke klar over. men jeg er helt sikker på at hvis der ikke er andre her inde der kan give dig svaret, så kan du finde noget om det inde på statsforvaltningens hjemmeside

Mange tak for svar.
Jeg erigang med at kigge på statsforvaltningshjemmeside, men der er så meget pludselig, så prøver bare at få så meget info så muligt

Anmeld

11. august 2012

MarieMor

Så vidt jeg husker så skal den anden forælder skriver under på at man godt må flytte hvis der er mere end 1,5 times transport med det offentlige 

Anmeld

11. august 2012

2721

MarieMor skriver:

Så vidt jeg husker så skal den anden forælder skriver under på at man godt må flytte hvis der er mere end 1,5 times transport med det offentlige 

Okay, mange tak for svar

Anmeld

11. august 2012

dukke

Hvis du ønsker at ændre din eller barnets bopæl, skal du meddele dette til den anden forælder senest 6 uger før flytningen. Dette gælder både, når I har fælles forældremyndighed, når du har forældremyndigheden alene, eller når du ikke har del i forældremyndigheden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.