Hvor meget mælk - 8 mdr ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.897 visninger
14 svar
0 synes godt om
10. august 2012

JulieMor

Hej

Sidder lige og læser et sted at et barn på 6-9 mdr ca. skal have 3/4 Liter mælk om dagen (bryst, erstatning, sødmælk)

Får dit barn det??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

babyonboard

Hej JulieMor

Herhjemme får min datter ( hun er 10 mdr. ) mælk til næsten alt hvad hun skal have at spise og også lidt hvis hun bare er tørstig. Så herhjemme drikker hun i hvert fald en liter sødmælk på 2 dage. udover hendes drømmeflaske hun får inden hun skal i seng. :-)

Anmeld

10. august 2012

modesty

Nu er min dreng næsten 10 mdr., så lidt udenfor målgruppen... Jeg er lige gået fra 3 amninger til 2. Derudover får han en skål youghurt om morgenen, og det er dét. 

Jeg syntes det lød helt absurd at de skal have så meget mælk hvis det ikke er ammemælk. Og har researchet en del på det. Og der er flere videnskabelige undersøgelser der peger på at det slet ikke er nødvendigt med så meget mælk. Nogle mener ovenikøbet at det kan være decideret skadeligt at drikke dyremælk, bl.a. en overlæge fra Johns Hopkins børneafdeling, som er en af de bedste børnehospitaler i verden.

Jeg vil skyde på at han med de to amninger og youghurten får cirka 3-400 ml. Når han kommer i vuggestue om lidt, vil han sikkert få en del mælkeprodukter dér, så jeg regner ikke med at give ham noget herhjemme udover morgen-youghurten.

Han får vand at drikke når han er tørstig.

(det hedder 1/2 l - 3/4 l når de er over 9 mdr.)

Anmeld

10. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter er 10½ mdr. og hun får kun sødmælk om morgenen. Hvis hun er i vuggestue får hun vist også sødmælk til deres frokost. Ellers får hun yoghurt hvis hun er herhjemme og nogle gange ostpålæg.

Så får hun også en flaske til at sove på om aftenen men den er vi ved at trappe hende ud af.

Jeg går slet ikke op i om hun får nok mælk må jeg ærlig indrømme...

Anmeld

10. august 2012

JulieMor

Omsorgsgiver skriver:

Min datter er 10½ mdr. og hun får kun sødmælk om morgenen. Hvis hun er i vuggestue får hun vist også sødmælk til deres frokost. Ellers får hun yoghurt hvis hun er herhjemme og nogle gange ostpålæg.

Så får hun også en flaske til at sove på om aftenen men den er vi ved at trappe hende ud af.

Jeg går slet ikke op i om hun får nok mælk må jeg ærlig indrømme...

Flasken til natten, er det erstatning? eller sødmælk der er i?

Anmeld

10. august 2012

JulieMor

lottepigen12 skriver:

Hej JulieMor

Herhjemme får min datter ( hun er 10 mdr. ) mælk til næsten alt hvad hun skal have at spise og også lidt hvis hun bare er tørstig. Så herhjemme drikker hun i hvert fald en liter sødmælk på 2 dage. udover hendes drømmeflaske hun får inden hun skal i seng. :-)

Flasken til natten, er det erstatning, eller er det sødmælk?

Anmeld

10. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
JulieMor skriver:

Flasken til natten, er det erstatning? eller sødmælk der er i?

Det er erstatning

Anmeld

10. august 2012

JulieMor

modesty skriver:

Nu er min dreng næsten 10 mdr., så lidt udenfor målgruppen... Jeg er lige gået fra 3 amninger til 2. Derudover får han en skål youghurt om morgenen, og det er dét. 

Jeg syntes det lød helt absurd at de skal have så meget mælk hvis det ikke er ammemælk. Og har researchet en del på det. Og der er flere videnskabelige undersøgelser der peger på at det slet ikke er nødvendigt med så meget mælk. Nogle mener ovenikøbet at det kan være decideret skadeligt at drikke dyremælk, bl.a. en overlæge fra Johns Hopkins børneafdeling, som er en af de bedste børnehospitaler i verden.

Jeg vil skyde på at han med de to amninger og youghurten får cirka 3-400 ml. Når han kommer i vuggestue om lidt, vil han sikkert få en del mælkeprodukter dér, så jeg regner ikke med at give ham noget herhjemme udover morgen-youghurten.

Han får vand at drikke når han er tørstig.

(det hedder 1/2 l - 3/4 l når de er over 9 mdr.)

Det er svært at finde ud af syntes jeg - tror jeg vil hører min sundhedsplejerske af på mandag

Anmeld

10. august 2012

JulieMor

Omsorgsgiver skriver:

Det er erstatning

Det er os det vi giver - men tænker om det kunne være sødmælk i stedet for?  hvis hun vil have det?

Anmeld

10. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
JulieMor skriver:

Det er os det vi giver - men tænker om det kunne være sødmælk i stedet for?  hvis hun vil have det?

Tja...det kunne det nok også godt være....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.