3 årig der ikke tygger sin mad ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.864 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. august 2012

boysilver

jeg bor sammen med min kæreste og hendes (snart) 3 årige søn.

problemet er at når vi spiser så tygger han ikke sin mad han sluger det bare.

det er ligemeget om det er toast,kød,pasta eller kartofler.

indet bliver tygget og han får altså ondt i maven af det.

nogen der har prøvet noget lignende og hvad kan vi gøre ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

Majbrit P

boysilver skriver:

jeg bor sammen med min kæreste og hendes (snart) 3 årige søn.

problemet er at når vi spiser så tygger han ikke sin mad han sluger det bare.

det er ligemeget om det er toast,kød,pasta eller kartofler.

indet bliver tygget og han får altså ondt i maven af det.

nogen der har prøvet noget lignende og hvad kan vi gøre ?? 

Gør ham opmærksom på det.

Maden skal tygges 36 gange inden det sluges,

derfor tæl med ham og gør det sjovt.

Ellers tag en snak med ham og fortæl hvor dårligt det er for maven ikke at have tygget maden, og forklar ham at det er ligesom at sluge en slikkepind, sådan har maven det med at fordøje utygget mad.

Anmeld

10. august 2012

Kay

en 3 årrig burde kunne forstå når man forklare ham at han får ondt i maven når han ikke tygger maden

Anmeld

15. august 2012

Kakao

Jeg har haft samme problem med min datter.. Også at hun propper maden ind i munden, før der er plads til mere. Især hvis det er noget hun elsker Hun kan bare ikke vente. I perioder er det nødvendigt at guide hende igennem hele måltidet.

Altså min datter kan godt tygge og gør det også lidt, men altså ikke altid længe nok. Tygger dit barn overhovedet ikke maden? For så ved jeg ikke om det hjælper at gøre det jeg gør

Jeg viser hende hvad jeg mener både med ord og mundbevægelser Så sidder vi og tygger i takt med hinanden (jeg overdriver og bevæger også hovedet og smasker, så hun kan se hvad der foregår. Det med at smaske er jeg stoppet med nu, hvor vi har øvet længe)

I de perioder hvor hun ikke kan styre hvor meget der kan være i munden og ikke får tygget ordentligt af inden næste bid, der styrer jeg simpelthed hvornår hun må få den næste bid. Så åbner hun munden og viser mig at hun er klar til næste bid.

Nu ved jeg ikke om det er præcis samme problem, som med min datter, men håber du kan bruge mine tanker alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.