Patchwork

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. august 2012

AnneH

Jeg vil så gerne være kreativ og har fået et rigtig fint patchwork tæppe til barnevognen og tænker nu på at kaste mig ud i at lave et juletræstæppe i pacthwork.

Har dog aldrig lavet sådan noget før, er det så for stor en opgave at kaste sig ud i?? Har set lidt film på nettet og tænker at det kan jeg godt. Er der noget man skal huske på inden jeg går i gang??

Og findes der nogle mønstre man kan arbejde udfra?? Og kan man bruge alt slags stof??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Nettemor

Jeg har ikke så meget forstand på det men min mor gør en del i det .. Og jeg ved at hun har fået en masse hjælp af hende her . Hun har en butik hvor hun sælger mange fine ting du kan bruge. Og hun sælger også via nettet. Mener også hun holder nogle kurser. Og så er jeg rimelig sikker på at du kan få hjælp hvis du spørger hende Hun har også en facebook side

God fornøjelse

Anmeld

7. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Hvis du vil lave god gammeldags patchwork med sekskanter er det nemt nok...men det tager tid.

Du laver bare en masse skabeloner i noget karton, i den størrelse sekskant du vil have, klipper dine sekskanter lidt større og rier dem så fast på din skabelon. Herfra kan du så bare sy derudaf. Eller prøv at skrive patchwork diy i google. Så finder du sikkert lidt hjælp.

Jeg synes helt klart det er nemmest med fast bomuld.

Anmeld

8. august 2012

AnneH

Nettemor skriver:

Jeg har ikke så meget forstand på det men min mor gør en del i det .. Og jeg ved at hun har fået en masse hjælp af hende her . Hun har en butik hvor hun sælger mange fine ting du kan bruge. Og hun sælger også via nettet. Mener også hun holder nogle kurser. Og så er jeg rimelig sikker på at du kan få hjælp hvis du spørger hende Hun har også en facebook side

God fornøjelse

Tak, hendes side fandt jeg godt, efter jeg havde lavet indlægget her

Anmeld

8. august 2012

AnneH

Rikke&Liam skriver:

Hvis du vil lave god gammeldags patchwork med sekskanter er det nemt nok...men det tager tid.

Du laver bare en masse skabeloner i noget karton, i den størrelse sekskant du vil have, klipper dine sekskanter lidt større og rier dem så fast på din skabelon. Herfra kan du så bare sy derudaf. Eller prøv at skrive patchwork diy i google. Så finder du sikkert lidt hjælp.

Jeg synes helt klart det er nemmest med fast bomuld.

Okay, tak. Ja det tager jo nok lidt tid. Men det gør heller ikke noget. Skal ikke have juletræ i år, så det går nok

Den der skabelon man så rier på, fjerne man den igen?? Må prøve at google mig lidt frem.

Anmeld

8. august 2012

Rikke, Liam & Linus

AnneH skriver:

Okay, tak. Ja det tager jo nok lidt tid. Men det gør heller ikke noget. Skal ikke have juletræ i år, så det går nok

Den der skabelon man så rier på, fjerne man den igen?? Må prøve at google mig lidt frem.

Ja. Du syer dem sammen i en blomst allerførst, så kan du begynde med at tage pappet ud i midten. og så efterhånden som du arbejder dig videre. Du kan også vente med at fjerne dem alle til sidst. Men så bliver dit arbejde dog noget stift.

Anmeld

8. august 2012

AnneH

Rikke&Liam skriver:

Ja. Du syer dem sammen i en blomst allerførst, så kan du begynde med at tage pappet ud i midten. og så efterhånden som du arbejder dig videre. Du kan også vente med at fjerne dem alle til sidst. Men så bliver dit arbejde dog noget stift.

Okay, tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.