sælen skriver:
Hej Alle
Jeg er løbet tør for ideer med min datter, hun vil ikke spise sin aftens mad.... Kartofler er ikke det store hit, pasta skruer ligeså. Ris, nudler. Spaghetti vil hun gerne have men vi må ikke give hende det! Vi kan en gang i mellem få en ske ind hvis vi er heldige.... Hvis vi selv giver hende skeen kører hun bare rundt i maden... Med fingrene klasker hun det bare ud på bordet, og kører det frem og tilbage på bordet uden at smage. Hvad gjorde i ? Hvornår kunne jeres børn spise selv med ske, gaffel osv... Aftensmåltidet er efterhånden en kamp hver dag..... Yderligere kan hun ikke gå endnu hvornår kunne jeres det ? og er ret lille højde mæssigt (ikke drøjde) af sin alder... Vi gir stadig flaske til natten og den er hun glad for... Hvornår stoppede i med dette og gav i noget i stedet ?
Håber der er nogen der har ideer for er efterhånden desperat...
Mvh
KreStine
Viggo har altid fået lov at spise selv, han ville ikke rigtig mades, så det var bare sådan det var. Dog var det med fingerne rigtig længe. Og han kan stadig finde på at spise med fingerne. Han bliver 2 til oktober.
Han har altid fået udleveret en ske eller gaffel til måltiderne, og så havde jeg en, hvor jeg kunne stoppe et par skefulde ind en gang i mellem. I starten da han skulle spise med ske, kom jeg maden på skeen, og gav ham den i hånden, så kunne han selv tage den i munden.
Det er først inden for de sidste par måneder, at han selv kan spise ordenligt med en ske, uden at vende den på hovedet på vej ind fx
Gaffel kan han stadig kun bruge, hvis jeg sætter maden fast der på.
Jeg kan huske han også havde en lang periode, hvor han ikke rigtig fik noget at spise til aften, fordi han selv ville, men ikke kunne og måske var mere interesseret i hvordan det føltes osv.Derfor fik han lov at gratte så meget han ville(gør han nu stadig) men indenfor den sidste måned, synes jeg han er blevet markant bedre til at spise "pænt"
Vi stoppede med natflasken, da han begyndet at spise lidt til aften selv, så var jeg sikker på, at han havde fået, hvad han havde brug for. Han få vand i sin drikkedunk inden putning i stedet for.
Viggo kunne også gå da han var 11 måneder, men det er normalt at de ikke går endnu, så længe de er under 18 måneder.
Line