Slott skriver:
RÅD SØGES VIRKELIG INDEN JEG BLIVER SKØR!!!!
Vi har en fransk bulldog tæve på snart 6 åR, som virkelig ser fjernsyn. Pog fred være med det - trods folk siger hunde ikke kan. Problemet er bare at hun gør næsten konstant af det. Specielt hvis der er andre dyr, der går hun helt amok styrter hen og hopper op af skænken der er under fjernsynes så glasset iblågerne er ved at smadre. Andre gange gør hun det bare når hun lige synes det er noget hun skal gø af. Vi har prøvet alt synes je. Skælde hende ud, rose hende og sige det er ok ( et råd fra nogle der mente at hun passede på os).
Hvad skal jeg gøre - er tom for forslag.
Det skal siges at problemet er størst når jeg er hjemme. Kæresten siger at han kan mærke tydelig forskel på når han er allene med hende og så til når jeg træder ind af døren.
Gode råd modtages 
Prøv at tage4 en intens dag, hvor i simpelthen smider hende ud af rummet, bare lige 2 minutter (eller til hun holder op med at bede om at komme ind igen) hver eneste gang hun gør af tv'et.
Ellers, jeg ser i det der "hundehviskeren" at han afleder deres opmærksomhed på hvad de laver, med en hurtig skarp lyd og en lige så hurtig berøring på skulderen eller siden.... Måske kan i gøre det? Altså, gå hen til hende, og når hun så gør, så prik hende hurtigt i siden mens i siger "A" eller hvad for en lyd i nu kan komme på. Gå derefter mellem hende og tv'et, og bliv der til hun giver op. Hvis hun forsøger at komme uden om jer, og fikserer på tv'et igen, skal i straks afbryde hende.... (ham i hundehviskeren siger sådan en 'pst' lyd
)
Da det er i din tilstedeværelse hun e rværst, er det nok dig der skal gøre det... Enten beskytter hun dig, som en anden har foreslået, eller også prøver hun at styre dig. Uanset hvad, så er det dig der må tage teten, fordi det er dig der åbenbart styrker hende i sin opførsel.
Anmeld