Hjælp mig!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. august 2012

MichelleN

Jeg har brug for råd omkring reagensglas.. Hvordan forgår det?

Hvad skal man igennem før det virkelig sker?

Skal jeg i homonbehandling inden?

Hvad skal min kæreste igennem?

Håber godt nok der er nogen som man hjælpe os? Da vi ikke ved noget om det

Ved godt man kan læse en masse på nette men synes ikke vi bliver klogere overhovedet

Så hjælp os lidt med nogen råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

tarkoflen

MichelleN skriver:

Jeg har brug for råd omkring reagensglas.. Hvordan forgår det?

Hvad skal man igennem før det virkelig sker?

Skal jeg i homonbehandling inden?

Hvad skal min kæreste igennem?

Håber godt nok der er nogen som man hjælpe os? Da vi ikke ved noget om det

Ved godt man kan læse en masse på nette men synes ikke vi bliver klogere overhovedet

Så hjælp os lidt med nogen råd

Hej med dig

Jeg vil prøve at hjælpe dig bedst muligt

Er du sikker på, at l skal starte i reagensglasbehandling? Mange starter jo med at blive insemineret

Jeg har kun været igennem IVF, så det er det jeg kan byde ind med erfaringer omkring.

Med mindre din mands kvalitet er meget dårlig, så skal han sådan set bare aflevere en sædprøve, som bliver analyseret. Og når du så skal have taget æg ud, så afleverer han en prøve og det er det

Du skal henvises af din læge, og bliver indkaldt til samtale på klinikken, hvor de nok vil tage nogle forskellige prøver og tjekke dine æggeledere og æggestokke (dette har jeg ikke været igennem, da jeg har endometriose, så de vidste godt hvad der var galt) men måske nogle af de andre kloge piger, kan hjælpe bedre her

Med hensyn til dig, så er der det man kalder kort og lang protokol, jeg kender kun til den lange, da det er den jeg har været igennem begge gange.

Det starter med, at du tager p-piller i en måned (måske det kun er for os med endometriose, det ved jeg ikke) men så ringer du og melder dig på første mens dag. Det er en telefonsvarer du melder dig på, og så får du enten en sms eller et opkald om, om der er plads til dig. Hvis der ikke er, skal du vente endnu en måned og kan ringe igen næste gang du får mens.

Hvis der er plads får du tilsendt et brev med recepter, en dato for hvornår du skal møde op til skanning og nogle praktiske oplysninger.

De skanner dig og du får besked om, hvornår du skal starte på næsespray (nedregulering, så du kommer i kunstig overgangsalder) og hvornår du skal starte på hormoner.

Når du er et godt stykke henne i at tage hormonsprøjter så bliver du skannet igen, hvor de kan tage æg ud.

Du får et tidspunkt for æg udtagning, og 36 timer inden skal du tage en ægløsningssprøjte.

På dagen for ægudtagning, skal du tage noget beroligende og må ikke køre bil. Du kommer hen på klinikken og får lagt en nål til et drop. Du bliver hentet og kommer ind på briksen og de søde læger og sygeplejesker tager sig godt af dig. Din kæreste er også med og l kan følge med på en skræm i, hvad der foregår. De tager æggene ud og du skal derefter lige ligge i en times tid, for at være sikker på, at du ikke bløder for meget og at du har det ok, og så kan du tage hjem. Jeg har sovet hele eftermiddagen, men ved ikke om alle gør det.

Enten 2 eller 5 dage efter får du besked om, om der er æg til at lægge op og hvornår du skal møde på klinikken

Håber det var lidt svar på, hvad du gik og bekymrede dig om, ellers spørger du bare igen

Anmeld

7. august 2012

MichelleN

Jeg har været indlagt for ca 2 mdr siden med med en graviditit udenfor livmoderen og fik fjernet venstre æggeleder og hvis jeg bliver gravid på naturligvis så vil jeg miste det.. Og vi har derfor i samråd med min læge besluttede at det er den rette behandling for os Men jeg ved ikke om du ved noget om reagensglas?

Anmeld

7. august 2012

tarkoflen

MichelleN skriver:

Jeg har været indlagt for ca 2 mdr siden med med en graviditit udenfor livmoderen og fik fjernet venstre æggeleder og hvis jeg bliver gravid på naturligvis så vil jeg miste det.. Og vi har derfor i samråd med min læge besluttede at det er den rette behandling for os Men jeg ved ikke om du ved noget om reagensglas?

Det jeg har beskrevet er IVF (reagensglas)

Det der sker, er at sædceller og æg bliver lagt sammen i et petriglas og så skal de ligesom selv finde sammen, men det jeg har beskrevet ovenfor er alt det der sker inden

Anmeld

7. august 2012

Miss BananaHammock

Tjek evt. lfub.dk der står vist en masse info omkring behandlingen. Ellers er der oftest en masse god info på klinikkens hjemmeside.

Jeg havde svært ved at forstå hvad det gik ud på, indtil jeg havde haft møde med lægen og sygeplejesken. De var rigtig gode til at forklare alt hvad det gik ud på så det var til at finde hoved og hale i.

Anmeld

7. august 2012

MichelleN

tarkoflen skriver:

Det jeg har beskrevet er IVF (reagensglas)

Det der sker, er at sædceller og æg bliver lagt sammen i et petriglas og så skal de ligesom selv finde sammen, men det jeg har beskrevet ovenfor er alt det der sker inden

Er det lykkes for jer

Var du ikke bange i starten omkring alt det der skulle til at ske?

Jeg er rigtig nervøs

Anmeld

7. august 2012

FjolleTrold

MichelleN skriver:

Er det lykkes for jer

Jeg er rigtig nervøs

Du er i trygge hænder, når du kommer i behandlingen. IVF har jeg været igennem - første gang lykkedes ikke. Men vi havde 2 strå med æg, og de er begge blevet til 2 skønne børn.

Spørg endeligt - det er med at få snakket om alle de tanker der kører rundt i hovedet.

Anmeld

7. august 2012

tarkoflen

MichelleN skriver:

Er det lykkes for jer

Jeg er rigtig nervøs

Ikke endnu men jeg for at dette forsøg er det, hvor det lykkedes

Jeg har vidst de sidste 6 år, at når jeg ville have børn, så blev det nok måden! Men jo jeg var da vildt nervøs, men de helt igennem fantastiske læger og sygeplejesker er bare så søde og gode til at forklare alting, at man føler sig i virkelig gode hænder! Det størreste skridt var at komme i gang synes jeg.

Anmeld

7. august 2012

MichelleN

FjolleTrold skriver:

Du er i trygge hænder, når du kommer i behandlingen. IVF har jeg været igennem - første gang lykkedes ikke. Men vi havde 2 strå med æg, og de er begge blevet til 2 skønne børn.

Spørg endeligt - det er med at få snakket om alle de tanker der kører rundt i hovedet.

Tror ikke jeg kn beskrive alle de ting der kører rundt i mit hovede Men jeg frygter måske at det heller ikke vil lykkes for os?

Hvordan for gik det ved dig? skulle du igennem homonbehandling og hvad er forskellen mellem lang og kort prodokol?

Hvilke tanker havde du inden du skulle igang med behandlingen?

Anmeld

8. august 2012

FjolleTrold

MichelleN skriver:

Tror ikke jeg kn beskrive alle de ting der kører rundt i mit hovede Men jeg frygter måske at det heller ikke vil lykkes for os?

Hvordan for gik det ved dig? skulle du igennem homonbehandling og hvad er forskellen mellem lang og kort prodokol?

Hvilke tanker havde du inden du skulle igang med behandlingen?

Du kan evt. få en tid det sted, hvor du skal i behandlig og få en god snak med lægen. Det gjorde vi, og vi fik en rigtig god indsigt i behandlingen og fik sat ord på nogle af de tanker der myldere i hovedet. FOR DER ER MANGE - RIGTIG MANGE- TANKER.

Jeg troede fuldt og fast på at det ville lykkes for os - de kan så meget i dag. Og det skulle nok lykkes. Du har også været gravid - så tro på det. Det kan lade sig gøre, og de kan styre så mange ting.

Men det er hårdt psykisk - og det er så vigtigt at få talt med dem du har brug for. Lykkes det denne gang - er der æg til oplægning - sætter de sig fast - er der plads til mig - hvad skal der ske. OSV OSV.

Forskellen på kort og lang behandling er at ved lang behandlig får du hormoner via næsespray og ved kort via indsprøjte. De bruger oftest den lange, da de vist på den måde har mere kontrol. Men få en tid på klinikken, og så kan de svare dig på ALLE spørgsmål. For der er mange spørgsmål.

De er så UTROLIG søde på klinikkerne, og de ved hvilket pres det kan være. Det er bare med at være åben - alle vil gerne hjælpe.

PØJ PØJ.

TRO PÅ DET - VI HAR 2 SKØNNE BØRN FRA 2 FRYSEÆG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.