MichelleN skriver:
Jeg har brug for råd omkring reagensglas.. Hvordan forgår det?
Hvad skal man igennem før det virkelig sker?
Skal jeg i homonbehandling inden?
Hvad skal min kæreste igennem?
Håber godt nok der er nogen som man hjælpe os? Da vi ikke ved noget om det
Ved godt man kan læse en masse på nette men synes ikke vi bliver klogere overhovedet
Så hjælp os lidt med nogen råd
Hej med dig
Jeg vil prøve at hjælpe dig bedst muligt

Er du sikker på, at l skal starte i reagensglasbehandling? Mange starter jo med at blive insemineret

Jeg har kun været igennem IVF, så det er det jeg kan byde ind med erfaringer omkring.
Med mindre din mands kvalitet er meget dårlig, så skal han sådan set bare aflevere en sædprøve, som bliver analyseret. Og når du så skal have taget æg ud, så afleverer han en prøve og det er det

Du skal henvises af din læge, og bliver indkaldt til samtale på klinikken, hvor de nok vil tage nogle forskellige prøver og tjekke dine æggeledere og æggestokke (dette har jeg ikke været igennem, da jeg har endometriose, så de vidste godt hvad der var galt) men måske nogle af de andre kloge piger, kan hjælpe bedre her

Med hensyn til dig, så er der det man kalder kort og lang protokol, jeg kender kun til den lange, da det er den jeg har været igennem begge gange.
Det starter med, at du tager p-piller i en måned (måske det kun er for os med endometriose, det ved jeg ikke) men så ringer du og melder dig på første mens dag. Det er en telefonsvarer du melder dig på, og så får du enten en sms eller et opkald om, om der er plads til dig. Hvis der ikke er, skal du vente endnu en måned og kan ringe igen næste gang du får mens.
Hvis der er plads får du tilsendt et brev med recepter, en dato for hvornår du skal møde op til skanning og nogle praktiske oplysninger.
De skanner dig og du får besked om, hvornår du skal starte på næsespray (nedregulering, så du kommer i kunstig overgangsalder) og hvornår du skal starte på hormoner.
Når du er et godt stykke henne i at tage hormonsprøjter så bliver du skannet igen, hvor de kan tage æg ud.
Du får et tidspunkt for æg udtagning, og 36 timer inden skal du tage en ægløsningssprøjte.
På dagen for ægudtagning, skal du tage noget beroligende og må ikke køre bil. Du kommer hen på klinikken og får lagt en nål til et drop. Du bliver hentet og kommer ind på briksen og de søde læger og sygeplejesker tager sig godt af dig. Din kæreste er også med og l kan følge med på en skræm i, hvad der foregår. De tager æggene ud og du skal derefter lige ligge i en times tid, for at være sikker på, at du ikke bløder for meget og at du har det ok, og så kan du tage hjem. Jeg har sovet hele eftermiddagen, men ved ikke om alle gør det.
Enten 2 eller 5 dage efter får du besked om, om der er æg til at lægge op og hvornår du skal møde på klinikken

Håber det var lidt svar på, hvad du gik og bekymrede dig om, ellers spørger du bare igen