Kan det være pga. tænder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.417 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Frøken J.

Rose skulle være startet i vuggestue i går, men det er udsat. Vi var lige forbi i dag for at få papirer, praktisk info og lige sige hej, men mere blev det ikke til - vores lille fis er syg Hun er ramt af, hvad der på første øjekast, virker som en MEGET slem forkølelse. Hun nyser og nyser, hoster jævnligt, øjne og næse løber i ét væk, røde øjne, ked af det og pylret, og en gang imellem sniger temperaturen sig op på 38 grader.

Kan det egentlig skyldes tænder?? Eller hvad? Ved godt de bare bliver syge nogen gange, men vi har ikke været i smitterisiko, så var bare lidt nysgerrig. Hun har 4 tænder i overmunden (de to fortænder + de to ved siden af fortænderne) som er SÅ tæt på at bryde igennem, to af dem er faktisk nærmest lige brudt igennem gummen. Så jeg tænker 4 på én gang godt kan tage hårdt på dem?

Og jævnfør min anden tråd, er jeg faktisk helt ærgerlig nu, for nu havde jeg indstillet mig mentalt på hun skulle starte i går, og begyndte at glæde mig. Lille mus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

HeidiØ

Frøken J. skriver:

Rose skulle være startet i vuggestue i går, men det er udsat. Vi var lige forbi i dag for at få papirer, praktisk info og lige sige hej, men mere blev det ikke til - vores lille fis er syg Hun er ramt af, hvad der på første øjekast, virker som en MEGET slem forkølelse. Hun nyser og nyser, hoster jævnligt, øjne og næse løber i ét væk, røde øjne, ked af det og pylret, og en gang imellem sniger temperaturen sig op på 38 grader.

Kan det egentlig skyldes tænder?? Eller hvad? Ved godt de bare bliver syge nogen gange, men vi har ikke været i smitterisiko, så var bare lidt nysgerrig. Hun har 4 tænder i overmunden (de to fortænder + de to ved siden af fortænderne) som er SÅ tæt på at bryde igennem, to af dem er faktisk nærmest lige brudt igennem gummen. Så jeg tænker 4 på én gang godt kan tage hårdt på dem?

Og jævnfør min anden tråd, er jeg faktisk helt ærgerlig nu, for nu havde jeg indstillet mig mentalt på hun skulle starte i går, og begyndte at glæde mig. Lille mus!

Altså, ja! William blev snottet i forbindelse med de 2 tænder i overmunden, men slet ikke så snottet som Rose lyder til at være! Men jo, det KAN godt være det.

Det kan også bare være en tilfældighed, men i forbindelse med tænder er det hyppigt. William fik også rød numse og derefter svamp, pga. tandfrembrud Det er sku noget mærkeligt noget.

God bedring med pjevsen, det blir en dejlig oplevelse når hun skal starte!

Anmeld

7. august 2012

twinny

bum bum det ved jeg ikke.

Men vores lillefis til lillebror fik 4 tænder i overmunden på 4 dage.  Det var super hårdt for mor og far (læs ingen nattesøvn, så han lå på mit bryst og sov, så vildt dårlig nattesøvn for mig og ondt i ryggen, samt en knægt der hang på armen hele tiden)

Men han blev ikke syg, men det kan da godt være lille rose er pga tænder

Anmeld

7. august 2012

MissTas

Frøken J. skriver:

jeg har ikke lige prøvet lign. med Annastacia endnu, da hun ikke er så gammel.. men da min niece fik tænder blev hun virkelig syg.. snottet, hostede, 40 i feber og græd bare..

tror godt det kan være derfor

god bedring

Anmeld

7. august 2012

Frøken J.

HeidiØ skriver:

Altså, ja! William blev snottet i forbindelse med de 2 tænder i overmunden, men slet ikke så snottet som Rose lyder til at være! Men jo, det KAN godt være det.

Det kan også bare være en tilfældighed, men i forbindelse med tænder er det hyppigt. William fik også rød numse og derefter svamp, pga. tandfrembrud Det er sku noget mærkeligt noget.

God bedring med pjevsen, det blir en dejlig oplevelse når hun skal starte!

Men her er der jo også 2 mere, så måske er hun dobbelt så snottet som William var

Ja, måske er det også bare tilfældigt. Er i hvert fald mega synd for hende!

Anmeld

7. august 2012

Frøken J.

twinny skriver:

bum bum det ved jeg ikke.

Men vores lillefis til lillebror fik 4 tænder i overmunden på 4 dage.  Det var super hårdt for mor og far (læs ingen nattesøvn, så han lå på mit bryst og sov, så vildt dårlig nattesøvn for mig og ondt i ryggen, samt en knægt der hang på armen hele tiden)

Men han blev ikke syg, men det kan da godt være lille rose er pga tænder

Kender det godt! De sidste 2 nætter har været lort. I nat vågnede hun en gang hver halve time og skulle have sutten og/eller trøst. Gaaaab

Anmeld

7. august 2012

Frøken J.

MissTas skriver:

jeg har ikke lige prøvet lign. med Annastacia endnu, da hun ikke er så gammel.. men da min niece fik tænder blev hun virkelig syg.. snottet, hostede, 40 i feber og græd bare..

tror godt det kan være derfor

god bedring

Årh stakkels mus! måske er det lidt ala det samme her!

Anmeld

8. august 2012

MissTas

Frøken J. skriver:

Årh stakkels mus! måske er det lidt ala det samme her!

ja lille stakkel.. og sådan har hun haft det alle de gange hun har fået tænder.. så tror sagtens det kan være det Rose er igennem

men god bedring med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.