Agurk, vandmelon til baby 5 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.970 visninger
5 svar
1 synes godt om
7. august 2012

Mor til Ella

Hej.

Ella er helt vild med at sidde og gnave i agurk, peberfrugt og er vild med melon

MEN nu har Ella altså fået 2 fortænder, der er næsten er oppe, så nu bider hun det faktisk over, og er jo nervøs for at hun kløjser i det.

Hvordan " tilbereder " i disse ting så de stadig kan få det????

Eller er jeg bare for forsigtig, jeg ved jo ikke om hun fx kan bearbejde det i munden????

Tak fordi du læste med, og måske kan komme med dine erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

MissTas

Hej.

Ella er helt vild med at sidde og gnave i agurk, peberfrugt og er vild med melon

MEN nu har Ella altså fået 2 fortænder, der er næsten er oppe, så nu bider hun det faktisk over, og er jo nervøs for at hun kløjser i det.

Hvordan " tilbereder " i disse ting så de stadig kan få det????

Eller er jeg bare for forsigtig, jeg ved jo ikke om hun fx kan bearbejde det i munden????

Tak fordi du læste med, og måske kan komme med dine erfaringer

følger lige med da min datter er 5,5 mrd.. men troede faktisk ikke de måtte få sådan noget før de er 6 mrd?

min får "kun" hirsegrød, risgrød, grøntsagsmos og en gang imellem frugtmos som er fra 4 mrd. dvs. pære, æble, sveske

Anmeld

7. august 2012

Mor til Ella

MissTas skriver:

følger lige med da min datter er 5,5 mrd.. men troede faktisk ikke de måtte få sådan noget før de er 6 mrd?

min får "kun" hirsegrød, risgrød, grøntsagsmos og en gang imellem frugtmos som er fra 4 mrd. dvs. pære, æble, sveske

Min SP siger hun må spise stort set alt grønt og frugt bare ikke rødbeder og lidt andre ting

Så hun skal bare smage en masse, men du følger bare med

Anmeld

7. august 2012

MissTas

Mor til Ella skriver:

Min SP siger hun må spise stort set alt grønt og frugt bare ikke rødbeder og lidt andre ting

Så hun skal bare smage en masse, men du følger bare med

okay.. lækkert.. ku da være man skulle prøve lidt agurk og vandmelon så

jeg er bare så nervøs for at hun skal få noget galt i halsen også når hun snart skal ha det mad vi spiser kan hendes gummer og spyt virkelig selv styre det ?

Anmeld

7. august 2012

Mor til Ella

MissTas skriver:

okay.. lækkert.. ku da være man skulle prøve lidt agurk og vandmelon så

jeg er bare så nervøs for at hun skal få noget galt i halsen også når hun snart skal ha det mad vi spiser kan hendes gummer og spyt virkelig selv styre det ?

det er nemlig også mit problem nu særligt efter hun har fået tænder

Anmeld

7. august 2012

Eliza

jeg er ikke ekspert, da min Malle kun er få dage ældre end jeres.. 

Men jo de må gerne få det, eller jeg har ihvertfald ikke hørt andet og Malthe ELSKER det også.. 

Malthe har godtnok ingen tænder endnu, men han formår alligevel at "gumme" det over.. Jeg lader ham få det, men under opsyn. Altså, han får det kun når vi sidder sammen og hygger og jeg går ALDRIG fra ham og er altid klar til at vende bunden i vejret på ham 

altså, de skal jo lære det.. og min SP siger jeg kan give ham rigtig mad at sidde selv med når han er 6 mdr ( os kød) så vi skal jo så småt begynde at bevæge os derover og væk fra at alt er most. 

Jeg syntes bare du skal fortsætte som du gør ( klar til at "tippe" ungen ) Jeg er sikker på det os er rart med nogen koldt frugt/grønt på de kløende gummer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.