Kylling på dåse gasgrill

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.695 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Mussen2

Jeg har aldrig prøvet at lave denne berømte ret, men nu har vi fået bæod på tanden, da vi har fået gasgrill.
Hvordan laves denne ret på en gasill? Det bare en kylling på dåse stillet i en foliebakke og så på gasgrillen, hvor begge brændere er tændt. ( vi har en q300 weber)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Kay

vi har samme grill

du skal kun havde yder brænderen tændt altså indirekte varme og på ca. halvt bluss... der skulle gerne være folie bakke i bunden allerede til at opsamle det fedt der smelter af

Anmeld

7. august 2012

Mussen2

vi har samme grill

du skal kun havde yder brænderen tændt altså indirekte varme og på ca. halvt bluss... der skulle gerne være folie bakke i bunden allerede til at opsamle det fedt der smelter af

Takker mange gange der er nemlig bakke aller nederst i forvejen. Hvor lang tid ca ved halv blus. 1 lille time? Og har du gode ideer til krydderi og tilbehør?

Anmeld

7. august 2012

Mussen2

Kay skriver:

vi har samme grill

Ogskal du forresten ikke snart til at føde

Anmeld

7. august 2012

Kay

Mussen2 skriver:

Takker mange gange der er nemlig bakke aller nederst i forvejen. Hvor lang tid ca ved halv blus. 1 lille time? Og har du gode ideer til krydderi og tilbehør?

alt efter kyllingens størrelse skal den havde 1 time til 1½... og når vi laver det plejer vi at ha ½ øl i dåsen... samt lauerbær hele peber og hvad vi ellers lige har... og så er den gnedet i salt iden på... ik smurt med noget for det ødelægger smagen af øllet og kryderrierne der koger og damper ud i kyllingen

jeg har lige givet min mand sådan en "roaster" i føsdagsgave.. altså et spyd med motor så kyllingen kan sidde der på og dreje rundt og blive grillet... nøj det er altså også godt... der bliver den så smurt med babaque... men grillen indstillet på samme måde

Anmeld

7. august 2012

Kay

Ogskal du forresten ikke snart til at føde

jo jo... inden for de næste 13 dage skal jeg nok  kan jo ik give dig grill tips hvis jeg føder vel... så måtte lige vente

Anmeld

7. august 2012

Mussen2

Kay skriver:

jo jo... inden for de næste 13 dage skal jeg nok  kan jo ik give dig grill tips hvis jeg føder vel... så måtte lige vente

Tak for det. Det vil jeg prøve i aften.

Pøj, pøj med fødslen. Ved du hvad du skal have?

Anmeld

7. august 2012

Kay

Mussen2 skriver:

Tak for det. Det vil jeg prøve i aften.

Pøj, pøj med fødslen. Ved du hvad du skal have?

det skulle gerne være en pige

Anmeld

7. august 2012

Mussen2

Kay skriver:

Bliver spændende. Jeg har en af hver, pigen kom først

Anmeld

7. august 2012

Mussen2

Kay skriver:

Ved du om man kan bruge et alm ildfast fad på sin gasgrill?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.