Skal jeg teste æl eller lade være ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Hjerterum

Halløjsaaaaaa til alle

Lige et spørgsmål, det er fordi jeg fik min mens her i søndags og får den reglmæsigt hver månede. Men kan jeg regne mig frem til hvornår jeg sådan cirka har ægl, eller skal jeg til og teste.

Synes bare ikke jeg vil til og teste hele tiden, men vil bare gerne det sker.  men må indrømme jeg også er ret usikker på at når jeg selv regner med at have ægl at det så slet ikke er den dag. Hvis jeg tæller dagene forkert. Nogen siger 10-12 dage efter mens, andre 14 dage.

Hvad synes i jeg skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

come2

smil du på.... skriver:

Halløjsaaaaaa til alle

Lige et spørgsmål, det er fordi jeg fik min mens her i søndags og får den reglmæsigt hver månede. Men kan jeg regne mig frem til hvornår jeg sådan cirka har ægl, eller skal jeg til og teste.

Synes bare ikke jeg vil til og teste hele tiden, men vil bare gerne det sker.  men må indrømme jeg også er ret usikker på at når jeg selv regner med at have ægl at det så slet ikke er den dag. Hvis jeg tæller dagene forkert. Nogen siger 10-12 dage efter mens, andre 14 dage.

Hvad synes i jeg skal gøre?

Selvom jeg har en regelmæssig cyklus, falder min ÆL slet ikke på samme dag.

Anmeld

7. august 2012

Hjerterum

Så er det vel bedst at teste ægl for at ramme det rigtigt tidspunkt? Men selvom man ikke rammer lige ægløsningsdagen kan man vel godt have gode chancer for at blive gravid hurtigt alligevel eller hva?

Mange dumme spørgsmål, jeg aldrig troede jeg skulle spørger om

Anmeld

7. august 2012

fairlady

smil du på.... skriver:

Så er det vel bedst at teste ægl for at ramme det rigtigt tidspunkt? Men selvom man ikke rammer lige ægløsningsdagen kan man vel godt have gode chancer for at blive gravid hurtigt alligevel eller hva?

Mange dumme spørgsmål, jeg aldrig troede jeg skulle spørger om

du kan godt blive gravid alligevel, da sædsellerne kan leve nogle dage...

Jeg brugte æltest og blev alligevel først gravid 3. gang. Så der er jo ikke garanti på, bare fordi man bruger testene....

Anmeld

7. august 2012

Hjerterum

fairlady skriver:

du kan godt blive gravid alligevel, da sædsellerne kan leve nogle dage...

Jeg brugte æltest og blev alligevel først gravid 3. gang. Så der er jo ikke garanti på, bare fordi man bruger testene....

Okay, tusind tak for svar. Synes det kan være en jungle at finde rundt i hvad man skal gøre og hvad der er bedst .

Men så tager jeg det som det kommer, og held og lykke med den lille, kan se du kun har fem dage til termin, bliver spænenden

Anmeld

7. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man har heller ikke ÆL 14 dage EFTER  mens 1.dag,men 14 dage FØR 1.mens dag ( med mindre man har en cyklus på 28 dage),når det så er sagdt er det normalt at ÆL kan svinge,så den ligger et sted mellem 12-16 dage før 1.mens dag,så det kan godt betale sig,at kontrol teste en gang imellem,hvis man ikke bliver gravid med det samme.

Anmeld

7. august 2012

Hjerterum

mea skriver:

Man har heller ikke ÆL 14 dage EFTER  mens 1.dag,men 14 dage FØR 1.mens dag ( med mindre man har en cyklus på 28 dage),når det så er sagdt er det normalt at ÆL kan svinge,så den ligger et sted mellem 12-16 dage før 1.mens dag,så det kan godt betale sig,at kontrol teste en gang imellem,hvis man ikke bliver gravid med det samme.

Jamen det er da også rigtigt, jeg kører vist rundt i det nu

Jegtkøber nogle test og prøver mig frem, på et eller andet tidspunkt sker det nok jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.