En meget kræsen mand .. :-O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.211 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Mor Til Oktober Børn

Vi har i år besluttet at slå min lillesøsters og min kærestes fødselsdag sammen hjemme ved os, og vil i den anledning gerne lave en lagkage til dem hver, MEN! min kæreste er SÅ kræsen, og er virkelig på herrens mark hvad angår fyld .. Han kan lide søde sager, men bær/frugt det kan han simpelthen ikk ..  

'Hvad skal jeg dog putte i hans uden den bliver ALT for vammel?? Havde lidt overvejet en choko/vanille mousse i hans og så frugt/bær mousse i min søsters (heldig nok er hun ikk så sart!)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Kay

en lime muss går godt med chokolade

hvis han altså ik sys det er

hyldeblomst muss er også godt...

Anmeld

7. august 2012

Mor Til Oktober Børn

Kay skriver:

en lime muss går godt med chokolade

hvis han altså ik sys det er

hyldeblomst muss er også godt...

Hyldeblomst får jeg ham aldrig til at smage på  og tror heller ikk lime lige er hans kop the .. 

(fik jeg sagt han var kræsen &nbsp

Anmeld

7. august 2012

Kay

MillesMor111010 skriver:

Hyldeblomst får jeg ham aldrig til at smage på  og tror heller ikk lime lige er hans kop the .. 

(fik jeg sagt han var kræsen &nbsp

hihi så lav en nougat crem og smør hele kagen ind i... evt med nogle nøde bunde... den lydder vammel... og man kan heller ik spise store stykker af den... men den smager godt...

kan godt finde en opskrift hvis det er... men har den kun på papir så den skal lige skrives ind

Anmeld

7. august 2012

Mor Til Oktober Børn

Kay skriver:

hihi så lav en nougat crem og smør hele kagen ind i... evt med nogle nøde bunde... den lydder vammel... og man kan heller ik spise store stykker af den... men den smager godt...

kan godt finde en opskrift hvis det er... men har den kun på papir så den skal lige skrives ind

Det må du meget gerne  Han er helt vild med nougat  så kan folk selv vælge hvad de vil have for en kage 

Anmeld

7. august 2012

Kay

3 lagkage bunde

100 g nougat

2 æggeblomme (pastoriseret)

4 dl. piskefløde

smelt nougaten i vandbad og lad den køl lidt af

rør æggeblommerne i nougaten

pisk fløden stiv (lidt mere end ved noral flødeskum)

vend nougat blandingen i flødeskummet...

lig et lag nougat skum imellem bundene og pynt med resten

jeg plejer at bage en almindelig drømmekage dej og bytte noget af melen ud med hakkede nødder og mandler og skære den til lagkage bunde...

i den oprindelige opskrift er det almindelige købe bunde der bliver brugt hvilket også smager fint i den opskrift skal der også laves cacaoglasur til toppen... men jeg plejer bare at smøre den med nougatskummen

Anmeld

7. august 2012

Team Putte

MillesMor111010 skriver:

Det må du meget gerne  Han er helt vild med nougat  så kan folk selv vælge hvad de vil have for en kage 

Bruger du købte lagkagebunde så smør cremen på og drys med hakkede valnødder før du lægger næste bund på.. Det tager lidt af den kvalmende sødhed med de lidt bitre nødder

Anmeld

7. august 2012

Mor Til Oktober Børn

Kay skriver:

3 lagkage bunde

100 g nougat

2 æggeblomme (pastoriseret)

4 dl. piskefløde

smelt nougaten i vandbad og lad den køl lidt af

rør æggeblommerne i nougaten

pisk fløden stiv (lidt mere end ved noral flødeskum)

vend nougat blandingen i flødeskummet...

lig et lag nougat skum imellem bundene og pynt med resten

jeg plejer at bage en almindelig drømmekage dej og bytte noget af melen ud med hakkede nødder og mandler og skære den til lagkage bunde...

i den oprindelige opskrift er det almindelige købe bunde der bliver brugt hvilket også smager fint i den opskrift skal der også laves cacaoglasur til toppen... men jeg plejer bare at smøre den med nougatskummen

Super duper  Den tror jeg at jeg skal lave til ham 

Anmeld

7. august 2012

Mor Til Oktober Børn

Team Putte skriver:

Bruger du købte lagkagebunde så smør cremen på og drys med hakkede valnødder før du lægger næste bund på.. Det tager lidt af den kvalmende sødhed med de lidt bitre nødder

Super, tak for rådet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.