Brug af voksi - inspireret fra min tråd om vinterbaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Rosengreen

Vores er fra 24. december. Vi købte begge dele, men brugte aldrig voksiposen selvom det var en lang vinter. Synes bare det var nemmere med liften.

Nu venter vi et august-barn, og jeg tror vi får brugt voksien til vinter. Der vil baby være vokset ud af sin lift, og så kan man stadig bære barnet i voksiposen   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Mussen2

Ved 1 barn som blev født i junibegyndt jeg med liften og hun kom over i en voksi til efteråret. Hun sov i voksiposen indtil hun blev 2,5 år

Ved nr. 2 havde jeg jo loften i forvejen og logeledes voksien. Han blev født i februar. Jeg begyndte i liften, selvom jeg egentlg ttroede den ville blive overflødig. Han elskede liften og sov i den til han blev næsten 5 mdt. Nu sover han i barmevognen med dyne. Jeg regner med at han skal i voksien tilefteråret.

Jeg synes liften er mere tryg/beskyttet for de helt nyfødte barn og rigtig dejlig at kan tage med rundt. Derfor havde jegikke travlt med at få ham over i barnevognen. I voksien er det nyfødt barne mere fritliggende, hvis du forstår.
Jeg elsker voksien, men synes bedst om Liften med kalechen til det nyfødte barn

Anmeld

7. august 2012

annecatrine88

Vi har købt begge dele.. Jeg skal føde i november.. Grunden til at vi har købt begge er at jeg synes det kunne være dejligt at have liften hvis man skulle nogen steder hen og hun skal sove og hvis hun vil lege kan hun bruge slee bee som tæppe..

Anmeld

7. august 2012

Frk-Lotusblomst

Mussen2 skriver:

Ved 1 barn som blev født i junibegyndt jeg med liften og hun kom over i en voksi til efteråret. Hun sov i voksiposen indtil hun blev 2,5 år

Ved nr. 2 havde jeg jo loften i forvejen og logeledes voksien. Han blev født i februar. Jeg begyndte i liften, selvom jeg egentlg ttroede den ville blive overflødig. Han elskede liften og sov i den til han blev næsten 5 mdt. Nu sover han i barmevognen med dyne. Jeg regner med at han skal i voksien tilefteråret.

Jeg synes liften er mere tryg/beskyttet for de helt nyfødte barn og rigtig dejlig at kan tage med rundt. Derfor havde jegikke travlt med at få ham over i barnevognen. I voksien er det nyfødt barne mere fritliggende, hvis du forstår.
Jeg elsker voksien, men synes bedst om Liften med kalechen til det nyfødte barn

Det var et meget brugbart svar for mig. - TAK.

Venter nemlig selv en februarbaby og det er jo lige i udgangen af vinteren. Jovist det kan stadig være koldt i marts, april, maj osv.. Men tænkte nemlig at jeg ikke viste om jeg ville føle baby var lige så tryg i voksien/sleebee'en som i liften og måske voksien så ville blvie overflødig at købe allerede til termin da jeg muligvis først kommer til at bruge den til efteråret når baby ikke længere er liftbarn og det gen bliver koldt.

Anmeld

7. august 2012

modesty

Jeg købte voksi med bæreplade. Har aldrig haft brug for en lift. 

Nu hvor han er blevet større og sidder i klapvogn, bruger vi voksien som kørepose uden bæreplade - og regner med at bruge den til at han er i hvert fald et par år.

Anmeld

7. august 2012

banditten2011

Miss BananaHammock skriver:

Nogen køber kun en lift
Nogen køber kun en voksipose
Nogen køber begge dele

Hvad har du købt? Købte du? Og hvorfor?

Er det spild af penge at købe begge dele? Er det mega fedt at have begge dele?

Jeg skal som skrevet i den anden tråd have en julebaby (termin 20/12) - så går ud fra at det er en kold tid han fødes i.

Kom med jeres input og erfaringer!

ville ALDRIG undvære min lift.. brugte ikk min voksi pose da mit barn altid lå på siden 

Anmeld

7. august 2012

Miss BananaHammock

AnneH skriver:

Her havde vi begge dele.

Brugte sleepbii i barnevognen uden liften. Det var bare så skøt ikke at skulle tænke på om hun havde nok tøj på.

Liften blev brugt til at sove i indenfor, altså i træmmesengen og hvis vi var nogen steder hvor hun skulle sove inde, der blev sleepbii for varm til hende.

Vi kommer helt sikkert til at bruge sleepbii igen til vinter.

Anmeld

7. august 2012

Miss BananaHammock

Brams skriver:

Nej eftersom vi ret hurtigt fandt ud af at den var alt for varm for hende at sove i, så synes vi det var for meget at have med også udover barnevogn osv.  Den blev ret hurtigt solgt igen

Det giver go' mening

Anmeld

7. august 2012

Miss BananaHammock

Amandas-mor skriver:

Det er mega fedt at have begge dele, men hvis man gerne vil spare en mønt, så kan man købe mange fine lifte i genbrug til ca 80 kr ofte så gode som ny da de jo ikke bruges ret længe

Vi har allerede købt barnevogn og lift, da det var et samlet tilbud. Så er nok mest ude i om voksien er værd at investere i ved siden af.

Men ellers en go' ide!

Anmeld

7. august 2012

Miss BananaHammock

Rosengreen skriver:

Vores er fra 24. december. Vi købte begge dele, men brugte aldrig voksiposen selvom det var en lang vinter. Synes bare det var nemmere med liften.

Nu venter vi et august-barn, og jeg tror vi får brugt voksien til vinter. Der vil baby være vokset ud af sin lift, og så kan man stadig bære barnet i voksiposen   

Det giver mening. Kan jo være vi bliver rigtig glade for den næste år, også kan bruge den lidt i år også rigtig meget næste år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.