Vender hele tiden om på ryggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
18 svar
0 synes godt om
6. august 2012

kekp

Min søn på 6 måneder bliver ved med at vende om på ryggen når jeg lægger ham på maven. Det er frygtelig irriterende for jeg han slet ikke se hvordan han skal lære at møve sig frem og senere kravle når han kun vil ligge på ryggen.

Jeg er så bange for at han er eller kommer bagud motorisk. Han kan ikke vende sig fra ryg til mave og sidder heller ikke helt stabilt. Kan som sagt ikke møve sig fremad eller noget. 

Kan godt være at det er mig der er pylret, men sys bare heletiden at man enten læser om eller ser babyer i den alder der kan alt det

Er der andre der har eller har haft samme tanker som mig? 

Solskinshistorier modtages med kyshånd

Tænker så meget over det og synes at jeg bruger så lang tid på at øve med ham, så havde sådan brug for lige at få mine frustrationer ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

jydeinden

kekp skriver:

Min søn på 6 måneder bliver ved med at vende om på ryggen når jeg lægger ham på maven. Det er frygtelig irriterende for jeg han slet ikke se hvordan han skal lære at møve sig frem og senere kravle når han kun vil ligge på ryggen.

Jeg er så bange for at han er eller kommer bagud motorisk. Han kan ikke vende sig fra ryg til mave og sidder heller ikke helt stabilt. Kan som sagt ikke møve sig fremad eller noget. 

Kan godt være at det er mig der er pylret, men sys bare heletiden at man enten læser om eller ser babyer i den alder der kan alt det

Er der andre der har eller har haft samme tanker som mig? 

Solskinshistorier modtages med kyshånd

Tænker så meget over det og synes at jeg bruger så lang tid på at øve med ham, så havde sådan brug for lige at få mine frustrationer ud.

jeg tænker uden at vide det, at jeg i dit sted ville tage den med ro, han skal nok lære alle tingene i sit tempo.

ville være mere bekymret hvis han var 2 år og til den tid ikke kunne gå

Anmeld

6. august 2012

Drømme

Børn er så uendelig forskellige, og deres interesser logger så forskellige steder.

Synes ikke du skal være bekymret men i stedet slå koldt vand i blodet, lytte til søn og lade ham følge sine interesser. Han skal nok nå det hele 

Anmeld

6. august 2012

4kløver

Ro på det skal nok komme
Min gut er 8 mdr han gider slet ikke sidde selv. Husk ikke alle børn er ens. Jeg fik atvide at min var langsom fordi han ikke kravler(han møver)af noget af mandens familie og jeg griner bare af dem for jeg ved det kommer når han er klar.

Anmeld

6. august 2012

kekp

jydeinden skriver:

jeg tænker uden at vide det, at jeg i dit sted ville tage den med ro, han skal nok lære alle tingene i sit tempo.

ville være mere bekymret hvis han var 2 år og til den tid ikke kunne gå

Tak for dit svar. Du har selvfølgelig ret og jeg burde tage den med ro. 

Det har nok også noget at gøre med at de andre babyer jeg kender i den alder møffer rundt på gulvet mens min lille guldklump ligger der på ryggen og spjætter med arme og ben....

Anmeld

6. august 2012

jydeinden

kekp skriver:

Tak for dit svar. Du har selvfølgelig ret og jeg burde tage den med ro. 

Det har nok også noget at gøre med at de andre babyer jeg kender i den alder møffer rundt på gulvet mens min lille guldklump ligger der på ryggen og spjætter med arme og ben....

hehe trooo mig du er ikke den første mor jeg har hørt om som har været bekymret for sit barn.. men medmindre SP er bekymret eller andre har udtrykt grund til bekymring, så ville jeg i dit sted bare nyde dit barn.. jeg tror nok du skal nå det punkt hvor du en dag ville ønske han hverken kunne kravle eller gå ( sagt med et STORT smil)

Anmeld

6. august 2012

kekp

Drømme skriver:

Børn er så uendelig forskellige, og deres interesser logger så forskellige steder.

Synes ikke du skal være bekymret men i stedet slå koldt vand i blodet, lytte til søn og lade ham følge sine interesser. Han skal nok nå det hele 

Ja det må jo komme på et tidspunkt. Bare utroligt at det ikke er mere interessant at ligge på maven hvor man trods alt kan følge med, i stedet for at ligge på ryggen og siden. Men ja han har sin egen mening om tingene, så håber at hans stædighed på et tidspunkt får ham til at møve/kravle

Anmeld

6. august 2012

kekp

4kløver skriver:

Ro på det skal nok komme
Min gut er 8 mdr han gider slet ikke sidde selv. Husk ikke alle børn er ens. Jeg fik atvide at min var langsom fordi han ikke kravler(han møver)af noget af mandens familie og jeg griner bare af dem for jeg ved det kommer når han er klar.

Jeg skal nok også være bedre til at lukke ørene for hvad folk siger. For de er jo begyndt at spørge om han ikke snart kravler rundt og roder i potteplanterne. 

Anmeld

6. august 2012

Drømme

kekp skriver:

Ja det må jo komme på et tidspunkt. Bare utroligt at det ikke er mere interessant at ligge på maven hvor man trods alt kan følge med, i stedet for at ligge på ryggen og siden. Men ja han har sin egen mening om tingene, så håber at hans stædighed på et tidspunkt får ham til at møve/kravle

Kender du bogen "vidunderlige uger" ?

Den beroliger mig en del hvis jeg kommer i tvivl om et eller andet med Sophias udvikling.

Prøv at fokusere på hvad han kan i stedet

Anmeld

6. august 2012

kekp

Drømme skriver:

Kender du bogen "vidunderlige uger" ?

Den beroliger mig en del hvis jeg kommer i tvivl om et eller andet med Sophias udvikling.

Prøv at fokusere på hvad han kan i stedet

Ja den der handler om tigerspring? Den har jeg og bruger den også. Men synes faktisk tit at børnene som er brugt som eksempel i den kan ret meget. Men der er også mange ting jeg godt kan sætte hak ved han kan selvfølgelig heller ikke lære det hele på en gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.