Min kollega er altid syg hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.954 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. august 2012

Anonym trådstarter

Jer er ano fro ikke at hænge min kollega ud.
Jeg har en kollega der altid er syg. Der går ikke enmåned uden at hun har fravær. Det er utalleige forskellige årsager og jeg er ikke tivvl om at en del af sygedagene er reelle nok. Men hun er stortset altid syg lige et par dage før eller efter sin ferie, eller op til påsken, eller på en anden belejlig måde. Hun render til et utal af speciallæger med ditten og datten.
Problemet er a tmin kollega er rigtig god til sit job - når hun da elers er der. Men når hun er væk skal vi andre tage over og har ekstra arbejde. Da jeg en dag på en ret pæn måde påtalte hendes fravær overfor hende selv klagede hun over mig til vores leder. Min kollega og jeg harvde ellers en god snak om grænser for hvornår man melder sig syg mm. Hun mener at hun ikke kan gå på arbejde mens hun er forkølet hvo rjeg har gået på arbejde i længere tid, mens jeg kæmpede med bækkenløsning i graviditetne.

Jeg er npået derti lhvor jeg hver morgen spekulerer på om hun er syg i dag, så jeg endnu en gang får ekstraarbejde uden at få ekstra tid til det. jeg magter hende ikke længere.

Hvad gør jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Jer er ano fro ikke at hænge min kollega ud.
Jeg har en kollega der altid er syg. Der går ikke enmåned uden at hun har fravær. Det er utalleige forskellige årsager og jeg er ikke tivvl om at en del af sygedagene er reelle nok. Men hun er stortset altid syg lige et par dage før eller efter sin ferie, eller op til påsken, eller på en anden belejlig måde. Hun render til et utal af speciallæger med ditten og datten.
Problemet er a tmin kollega er rigtig god til sit job - når hun da elers er der. Men når hun er væk skal vi andre tage over og har ekstra arbejde. Da jeg en dag på en ret pæn måde påtalte hendes fravær overfor hende selv klagede hun over mig til vores leder. Min kollega og jeg harvde ellers en god snak om grænser for hvornår man melder sig syg mm. Hun mener at hun ikke kan gå på arbejde mens hun er forkølet hvo rjeg har gået på arbejde i længere tid, mens jeg kæmpede med bækkenløsning i graviditetne.

Jeg er npået derti lhvor jeg hver morgen spekulerer på om hun er syg i dag, så jeg endnu en gang får ekstraarbejde uden at få ekstra tid til det. jeg magter hende ikke længere.

Hvad gør jeg?

jeg var gået til lederen med problemet - du er vel ikke den eneste der synes det er irriterende

Anmeld

5. august 2012

Fine_007

Hvis hendes fravær havde en negativ effekt på mit arbejde, ville jeg personligt tage en lille snak med min leder om det.. det er hendes/hans ansvar at tage en snak med en arbejdsgiver, der har over X antal sygedage om året.. især, hvis det går ud over jer andre. 

Held og lykke med hvad end du vælger at gøre  

Anmeld

5. august 2012

Mamalou

Umiddelbart vil jeg sige, at det er din leders ansvar, hvorfor jeg ville lade det ligge. Du ved jo reelt set ikke, om din kollega har sygedage af den ene eller anden grund, og måske har en aftale med ledelsen på dit arbejde. Selvfølgelig er det træls, fordi det går ud over dig, som passer dit job, men jeg synes du skal lade det ligge.

Vh. Louise

Anmeld

5. august 2012

Pige2009

Synes I det hele taget, det er utroligt, at arbejdsgiveren ikke reagerer! Du kan desværre intet gøre. Personligt mener jeg heller ikke, at forkølelse - hvor slem den så end måtte være - er legitimt fraværsgrundlag

Anmeld

5. august 2012

aarhusmor

Nu er jeg en der lider af mbl mangel og mangler antistoffer mod pneumonokbakterier, så jeg ved hvordan det er at være den syge og uanset hvor dygtig man er, så er det bare aldrig godt nok, fordi det altid ender med at blive træls. Man kan heller ikke sygemelde sig, da man jo ligeså tit er rask.

Men der findes en god mulighed, for dem der er i et blivende job og det er en §56 ordning. Den synes jeg du skal fortælle din chef om.

Den sikrer jo ikke at hun er mindre syg. Men den sikrer at firmaet ikke skal betale hendes sygedage og dermed kan der måske blive råd til en deltidsmedarbejder ved siden af.

Det ville være bedst for alle.

Husk at hun ikke selv er skyld i sin sygdom og at det er meget let at blive syg efter en ferie, fordi man har været "derude" hvor smitten er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.