9,5 mdr., spytter maden ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. august 2012

modesty

Er der andre der kender til det problem? Min dreng plejer at spise lystigt af det ene og det andet, men er her den sidste uges tid begyndt at blive ekstremt kræsen. Han spytter næsten hvad som helst ud.

Det eneste han tilsyneladende gider spise er visse typer frugt og kiks. Sukker og stivelse - præcis de to ting jeg helst ikke vil have at han får for meget af. 

Er det bare en fase? Er der nogle råd? Min kæreste siger at han bare kan spise det jeg serverer, eller også får han ikke noget at spise. Men jeg vil jo ikke have at han sulter, så jeg ender hver gang med at prøve en masse forskellige ting.

Han spiser 5 måltider om dagen med cirka 3 timers mellemrum.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

modesty

Det ville virkelig være skønt med nogle erfaringer. Jeg synes det er ret frustrerende at han ikke spiser. 

Anmeld

5. august 2012

Ønskeønskeønskebarn

Følger med her, vores søn på ni mdr gør det samme

Anmeld

5. august 2012

HeidiØ

Min søn på snart 11 mdr gør det osse.. altså han åbner munden, og tager det ind, spiser lidt og spytter ud. Sådan kan det fortsætte længe under en spisning

Så jeg har ingen råd, bare sige jeg er i lidt samme båd! Man må formode de ikke er ordentlig sultne jo :/

Anmeld

5. august 2012

Frk.S

Freja gør det også - hun er 11 mdr i dag og har gjort det i noget tid nu. Altså til et måltid kan hun guffe løs af en ting - næste gang hun får den ting spytter hun det ud. Nogle gange putter hun det ind igen. 

Jeg er nået frem til, at jeg ikke tror det er fordi hun ikke kan lide det, men måske mere at det er for at undersøge maden...! 

Som regel spiser hun nemlig først uden at spytte ud. Når hun så er mere mæt "leger" hun meget mere med maden. I starten da hun begyndte på det, var det næsten det hele hun spyttede ud.... meget frustrerende.
Det er ikke så slemt længere, men hun gør det stadig.

Så ja, jeg tror på det er en fase - spørgsmålet er bare hvor lang den er.  

Anmeld

5. august 2012

Clisolka

Frk.S skriver:

Så ja, jeg tror på det er en fase - spørgsmålet er bare hvor lang den er.  

Isabella er 21 mrd. og har ikke gjort det i mange måneder nu - så der er håb forude 

Til TS: Isabella gjorde det også i en periode, hvor alt skulle ud, spyttes ud og undersøges - for derefter at tage det i munden igen. Det hjalp at give hende sin ske, så hun glemte at "spytte" 

Anmeld

5. august 2012

Frk.S

Babymor2010 skriver:

Isabella er 21 mrd. og har ikke gjort det i mange måneder nu - så der er håb forude 

Anmeld

5. august 2012

modesty

Tak for svar, alle. Rart at høre at der er andre i samme båd. 

Synes bare det er så hårdt at han ikke får særlig meget at spise, for her handler det ikke om at undersøge - han gider bare ikke spise det.  Er også lidt bekymret for om det kommer til at påvirke hans i forvejen ikke alt for stabile nattesøvn...

Tænker om mønstret måske kan blive brudt når han starter i VS om to uger. Nu må vi se. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.