Grød og mme????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

414 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. august 2012

Mor til Ella

Hej piger

Nu er Ella ENDELIG begyndt at have interesse for grød/mos, men jeg er itvivl hvor meget grød hun skal spise før det er et måltid, skal der fyldes op med MME bagefter?????

Og hvor meget MME skal hun have om dagen når hun får grød????

Nogen der vil dele deres "madplan" for en dag????

Ella er knap 5,5 mdr, hvis det har nogen betydning for ovennævnte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

Marts<3

Storm har fået grød fast i ca 4 uger nu. Først fik han efter humør og dag, da det ikke skulle være en dårlig oplevelse og begynde på gråd.

Men nu hvor det er godt i gang gør vi således; formiddag for han enten risgrød eller majsgrød. Jeg laver grøden basiseret på mme. Sidst på eftermiddagen grønsagsmos, nogle gange med lidt frugtmos. 

Han vejer 8 kilo er 5 mdr. Så han skal ca spise 750ml mme i døgnet. Men det gør han ikke. Han gider ikke.

I starten sluttede jeg hvert måltid af med noget mme. Men det er jeg holdt op med, efter jeg har lært hans tegn og kende. Så ved ca hvor meget han plejer og spise, og hvornår han ikke vil mere. Slutter af med en tår vand.

Men han trives, er glad, mæt og tilfreds. 

Men børn er jo ikke ens. Mit eneste råd er at føle efter, gør hvad der passer bedst ind i jeres rytme og hverdag.

Udover det, så kan jeg varmt anbefale Sundhedsstyrelsens bog om mad til barnet. Den kan læses på nettet, eller købes på apotektet. 

Håber du kan bruge lidt:-)

/Vania

Anmeld

5. august 2012

Mor til Ella

Marts<3 skriver:

Storm har fået grød fast i ca 4 uger nu. Først fik han efter humør og dag, da det ikke skulle være en dårlig oplevelse og begynde på gråd.

Men nu hvor det er godt i gang gør vi således; formiddag for han enten risgrød eller majsgrød. Jeg laver grøden basiseret på mme. Sidst på eftermiddagen grønsagsmos, nogle gange med lidt frugtmos. 

Han vejer 8 kilo er 5 mdr. Så han skal ca spise 750ml mme i døgnet. Men det gør han ikke. Han gider ikke.

I starten sluttede jeg hvert måltid af med noget mme. Men det er jeg holdt op med, efter jeg har lært hans tegn og kende. Så ved ca hvor meget han plejer og spise, og hvornår han ikke vil mere. Slutter af med en tår vand.

Men han trives, er glad, mæt og tilfreds. 

Men børn er jo ikke ens. Mit eneste råd er at føle efter, gør hvad der passer bedst ind i jeres rytme og hverdag.

Udover det, så kan jeg varmt anbefale Sundhedsstyrelsens bog om mad til barnet. Den kan læses på nettet, eller købes på apotektet. 

Håber du kan bruge lidt:-)

/Vania

Okay tak for svar.

Jeg har fået bogen af min SP....

Min SP har sagt hun helst ikke må få frugtmos da det er sødt, men det smager jo virkelig dårligt uden, får din ikke mos til grød????

Anmeld

5. august 2012

Marts<3

Mor til Ella skriver:

Okay tak for svar.

Jeg har fået bogen af min SP....

Min SP har sagt hun helst ikke må få frugtmos da det er sødt, men det smager jo virkelig dårligt uden, får din ikke mos til grød????

Fortalte min SP at jeg gir ham frugtmos til hans risgrød. Det var okay så længe at det ikke var så meget. 

Men jeg laver selv min frugtgrød. Så kan man vælge frugt der ikke er så sødt. 

Bruger mest frugtmosen til at "lokke" med. 

Hvordan gør du nu? Er grød/mosen helt oppe at køre?

Anmeld

5. august 2012

Mor til Ella

Marts<3 skriver:

Fortalte min SP at jeg gir ham frugtmos til hans risgrød. Det var okay så længe at det ikke var så meget. 

Men jeg laver selv min frugtgrød. Så kan man vælge frugt der ikke er så sødt. 

Bruger mest frugtmosen til at "lokke" med. 

Hvordan gør du nu? Er grød/mosen helt oppe at køre?

Jamen indtil igår har det været en kamp, SP sagde jeg skulle blive ved 2 gange om dagen, men jeg blev enig med mig selv om at holde en pause på 14 dage, og igår ville hun så gerne.

Jamen jeg laver også enten majs, ris eller manna grød manna er lidt sødere end det andet i sig selv synes jeg. 

Og så laver jeg også frugtmos ud af hvad jeg nu har, jeg synes det er ok hun får det. Og det blander jeg så i den færdige grød

Så nej jeg vil ikke sige det kører endnu....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.