Fra Su til Kh pga sygmelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.086 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. august 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den at ejg lig har fundet ud af at jeg er gravid men allerede nu ved jeg vil blive sygemeldt pga det omkring 3 mdr. 

Ved det da jeg har sukkersyg og det følger med ved graviditeten at jeg bliver sygmeldt når 12 uger rammer.

Men nu er jeg på su (det var ikke 1 gang) og skal derfor nok over på Kh da jeg skal starte i skole den 17 vil jeg ku nå at gå i skole i ca 7 uger hvis alt går godt. 

Men hvordan hænger det så sammen med at søge Kh og afmeld mig Su står jeg så 1 mdr uden indtægt eller kan jeg f.eks fortsaætte min uddannelse til f.eks 30 sep og derefter hoppe på kh ?

Håber der sidder nogle der kan redde min aften lidt Da alt andet jo er positiv når vi nu har kæmpet i knap 1 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Kofoed.

Jeg lavede den, at jeg meldte mig ud den 14, så man (på den skole) ikke skal betale su tilbage og meldte mig på kh den 15, så fik jeg en halv kh, så er på det samme som en su, når man er over 12 uger henne. Jeg blev sygemeldt grundet hofte i 16. uge...

Held og lykke med det hele.

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Jeg lavede den, at jeg meldte mig ud den 14, så man (på den skole) ikke skal betale su tilbage og meldte mig på kh den 15, så fik jeg en halv kh, så er på det samme som en su, når man er over 12 uger henne. Jeg blev sygemeldt grundet hofte i 16. uge...

Held og lykke med det hele.

Mon der er forskel når det er Vuc jeg går på?

Synes godt nok det er indviklet.

Anmeld

3. august 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Mon der er forskel når det er Vuc jeg går på?

Synes godt nok det er indviklet.

Jeg ved det ikke, men snak med studievejlederen, de er som reelt gode nok til sådan noget, og finde smutveje, så at sige.

Hvad synes du er mest indviklet?

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Jeg ved det ikke, men snak med studievejlederen, de er som reelt gode nok til sådan noget, og finde smutveje, så at sige.

Hvad synes du er mest indviklet?

Bare at finde ud af hvordan man kan få det til at hænge sammen for i min første graviditet var jeg på Kh så der var der bare det samme men nu er Su jo noget andet  

Men har et møde i forvejen med min studievejleder så jeg må lig snakke med hende

Anmeld

4. august 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Bare at finde ud af hvordan man kan få det til at hænge sammen for i min første graviditet var jeg på Kh så der var der bare det samme men nu er Su jo noget andet  

Men har et møde i forvejen med min studievejleder så jeg må lig snakke med hende

Tror jeg er en god ide

Anmeld

4. august 2012

Maja_4000

Da jeg gik fra su til kh fik jeg en engangsydelse så jeg havde til regninger osv. .. Det var ikke meget , men nok til at vi kunne klare os

Anmeld

4. august 2012

Dinna88

Hvis du ikke kunne forudse den sygemeldig, så kan du få en enkeltydelse

Anmeld

4. august 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Hvis du ikke kunne forudse den sygemeldig, så kan du få en enkeltydelse

Graviditeten var ikke planlagt men jeg ved at pga sukkersygen vil jeg få en sygmelding ind for kort tid. Og jeg vil ikke kunne nå at spare det beløb til regninger op inden.

Anmeld

4. august 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Graviditeten var ikke planlagt men jeg ved at pga sukkersygen vil jeg få en sygmelding ind for kort tid. Og jeg vil ikke kunne nå at spare det beløb til regninger op inden.

Bum. Altså, set fra et menneskeligt syn, så burde du jo få en enkeltydelse, hvis I har gjort hvad I kunne for at undgå graviditet, men du så er blevet gravid alligevel. Men jeg ved ikke om kommunen vil godtage den - ved min kæreste gik de MEGET i detaljer:
- "Vidste du ikke at du havde skaden og skulle opereres indenfor kort tid?"
- "Vidste du ikke at ventetiden på operationen var så og så kort?"

osv. Men nej, han vidste ingen af disse ting. Derfor fik han enkeltydelsen, fordi han ikke kan starte på læreplads efter endt grundforløb, som planlagt. Og derfor står han med en måned uden indtægt fordi han skal på kontanthjælp under sygemelding 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.