11 dage til forsamtale.. Og jeg er meget nervøs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. august 2012

Joerse

Hej tøser..

Nu er der kun 11 dage til vi skal til vores forsamtale, og jeg er så nervøs. Er det normalt? Det er jo en god ting, så kan vi komme igang.. Mit hoved er fyldt med så mange spørgsmål, og en masse bekymringer.. Øv.. Vil bare gerne have den samtale overstået, så vi ved hvad der så skal ske og hvornår det kan ske..

Og er der nogen der ved om man selv kan have inflydelse på hvilken behandling man skal igennem?

Krams

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Nessie

Når først samtalen er overstået, så føler I rigtigt at I er kommet i gang.

Ofte skal manden dog aflevere ny sædprøve, og derved skal man lige vente 3 måneder igen, inden man kommer i gang med selve behandlingen.

I kan godt tale med lægen om hvilken form for behandling I gerne vil have, men i sidste ende er det jo op til lægen. De har erfaringen på klinikken, og ved hvilken form for behandling der vil være bedst i jeres tilfælde.

Vi fik at vide at vi skulle have alm. IVF, men ved næste sædprøve røg vi direkte til ICSI, da det andet ville være spild af tid og hormoner

Held og lykke

Anmeld

3. august 2012

tarkoflen

Joersholm skriver:

Hej tøser..

Nu er der kun 11 dage til vi skal til vores forsamtale, og jeg er så nervøs. Er det normalt? Det er jo en god ting, så kan vi komme igang.. Mit hoved er fyldt med så mange spørgsmål, og en masse bekymringer.. Øv.. Vil bare gerne have den samtale overstået, så vi ved hvad der så skal ske og hvornår det kan ske..

Og er der nogen der ved om man selv kan have inflydelse på hvilken behandling man skal igennem?

Krams

Det er meget normalt at være nervøs skriv alle dine spørgsmål ned, så du kan huske dem, det har i hvert fald hjulpet mig rigtig meget!

De er så søde på klinikkerne, jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen, der ikke følte de var i gode hænder!

Hvis jeg var jer, så tror jeg, at jeg ville lytte til hvad lægen siger, de har trods alt mange års erfaring med, hvad der er bedst i de enkelte tilfælde... Men hvis der er noget der ligger jer meget på sinde i forhold til behandling, så synes jeg da klart l skal sige det

Rigtig meget held og lykke med det!

Anmeld

5. august 2012

Joerse

Nessie skriver:

Når først samtalen er overstået, så føler I rigtigt at I er kommet i gang.

Ofte skal manden dog aflevere ny sædprøve, og derved skal man lige vente 3 måneder igen, inden man kommer i gang med selve behandlingen.

I kan godt tale med lægen om hvilken form for behandling I gerne vil have, men i sidste ende er det jo op til lægen. De har erfaringen på klinikken, og ved hvilken form for behandling der vil være bedst i jeres tilfælde.

Vi fik at vide at vi skulle have alm. IVF, men ved næste sædprøve røg vi direkte til ICSI, da det andet ville være spild af tid og hormoner

Held og lykke

Vi fik brev om at min mand skulle ud og aflevere en prøve dagen før samtalen, men da han for 2 måneder siden var ude og aflevere en i forbindelse med henvisningen, ringede han derud, for vi har nemlig læst det med de 3 måneder, så det resulteret i at han ikke skal, og at de bare bruger resultatet fra den sidste. Så håber ikke der skal gå 3 måneder.. 

Ja, vi er jo ikke det første par der skal behandles.. 

Tak for svaret 

Anmeld

5. august 2012

Joerse

tarkoflen skriver:

Det er meget normalt at være nervøs skriv alle dine spørgsmål ned, så du kan huske dem, det har i hvert fald hjulpet mig rigtig meget!

De er så søde på klinikkerne, jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen, der ikke følte de var i gode hænder!

Hvis jeg var jer, så tror jeg, at jeg ville lytte til hvad lægen siger, de har trods alt mange års erfaring med, hvad der er bedst i de enkelte tilfælde... Men hvis der er noget der ligger jer meget på sinde i forhold til behandling, så synes jeg da klart l skal sige det

Rigtig meget held og lykke med det!

Det er jeg glad for at høre, så er jeg ikke helt unormal.. Hehe..

Ja, det kan godt være jeg skal prøve at skrive alle spørgsmålene ned..

Jeg har heller ikke hørt andet fra dem jeg kender, end at de har været i rigtige gode hænder og har følt sig trygge der ude..

Jeg vil helt bestemt også lytte til lægen, de ved bedst (må vi formode) hehe.. 

Tak for svaret, og takker 

Anmeld

5. august 2012

tarkoflen

Joersholm skriver:

Det er jeg glad for at høre, så er jeg ikke helt unormal.. Hehe..

Ja, det kan godt være jeg skal prøve at skrive alle spørgsmålene ned..

Jeg har heller ikke hørt andet fra dem jeg kender, end at de har været i rigtige gode hænder og har følt sig trygge der ude..

Jeg vil helt bestemt også lytte til lægen, de ved bedst (må vi formode) hehe.. 

Tak for svaret, og takker 

Det hjælper i hvert fald mig, at jeg får skrevet det hele ned løbende, så jeg ved at jeg sikre mig, at jeg får svar på alle mine spørgsmål, det giver mig en eller anden form for tryghed

Jeg er vist også sådan en der godt kan lide huskelister, så det kommer nok også an på, om man er til sådan noget

Håber du får en rigtig god samtale!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.