Jeg har en søn på 7 mrd nu. og skulle snart starte på rugbrød.
men har dog prøvet med bitte små bider, men han karter rundt med det inde i munden. den ene gang fik han det galt i halsen og jeg fis op af stolen, klappede ham på ryggen. og en tår vand. øj var ikke spor sjovt 

han var skam okey men blev forskrækket og det er klart når osse hans mor blev mere end bange og nu er det blivet udsat med det rugbrød, men han skal jo lære det. ??
men mit spørgsmål hvornår begyndte i på det?
hvad rugbrød bruger i?
kom endelig med nogle andre gode råd 

du skal huske at børns brækreflekser sidder meget langt fremme hvilke hurtigt kan få det til at se voldsomt ud, men det er ganske normalt...
og ja han skal finde ud af hvordan han skal spise det og derfor kan det tage tid og han fumler rundt med det i munden da han lige skal vænne sig til det 
man må endelig ikke gå i panik og hive barnet op med mindre den sidder fast i halsen og der ik er andre muligheder, da barnet kan danne en angst for maden på baggrund af den panik..
så ja bare stille og roligt klap barnet på ryggen som du gjorde og så lidt vand
og ingen panik
min søn startede da han var 5 mdr der fik han tænder og lavede ultra små bidder af bondebrød med smøreost på eller leverposteg..
da han var 7 mdr spiste han det helt selv uden min hjælp.. 
idag er han 9 mdr og spiser alt der er ik noget han ik har kunne li som han har fået 
Anmeld