Rugbrød! - søges råd!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. august 2012

OoLøjsoO

Jeg har en søn på 7 mrd nu. og skulle snart starte på rugbrød.

men har dog prøvet med bitte små bider, men han karter rundt med det inde i munden. den ene gang fik han det galt i halsen og jeg fis op af stolen, klappede ham på ryggen. og en tår vand. øj var ikke spor sjovt

han var skam okey men blev forskrækket og det er klart når osse hans mor blev mere end bange og nu er det blivet udsat med det rugbrød, men han skal jo lære det. ??

men mit spørgsmål hvornår begyndte i på det?

hvad rugbrød bruger i?

kom endelig med nogle andre gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Kamilla-m

Alle mine tre har fået fra seks mdr.
De har fået bondebrød uden kanten og uden kerner
Der har ingenting været

Anmeld

2. august 2012

katrine26

Det er super vigtig at han for rugbrød uden kerner, både da de ik har så mang tænder i den alder plus at deres mave/tarme ikke kan havde det med kerner.

Vores søn fik bare mørkt rugbrød fra netto.

Vis du er bange for han kløjser i den så " vand " det lidt og giv det 10-20 sek i mikro så er det dejligt blød og så langsom slip vandet vis du forstår hvad jeg mener .

katrine26

Anmeld

3. august 2012

kekp

OoLøjsoO skriver:

men har dog prøvet med bitte små bider, men han karter rundt med det inde i munden. den ene gang fik han det galt i halsen og jeg fis op af stolen, klappede ham på ryggen. og en tår vand. øj var ikke spor sjovt

han var skam okey men blev forskrækket og det er klart når osse hans mor blev mere end bange og nu er det blivet udsat med det rugbrød, men han skal jo lære det. ??

hvad rugbrød bruger i?

Kigger lige med. Jeg har samme problem som dig. Det er bare med grøntsagerne. Ville gerne at jeg bare kunne mose dem med en gaffel men han kløjs altså også gevaldig i det. Men ja de skal jo lære det, han kan jo ikke blive ved med at få luksusudgaven som er blendet

Anmeld

3. august 2012

Misscbn

hvad rugbrød bruger i?

du skal huske at børns brækreflekser sidder meget langt fremme hvilke hurtigt kan få det til at se voldsomt ud, men det er ganske normalt...

og ja han skal finde ud af hvordan han skal spise det og derfor kan det tage tid og han fumler rundt med det i munden da han lige skal vænne sig til det

man må endelig ikke gå i panik og hive barnet op med mindre den sidder fast i halsen og der ik er andre muligheder, da barnet kan danne en angst for maden på baggrund af den panik..

så ja bare stille og roligt klap barnet på ryggen som du gjorde og så lidt vand og ingen panik 

min søn startede da han var 5 mdr der fik han tænder og lavede ultra små bidder af bondebrød med smøreost på eller leverposteg..

da han var 7 mdr spiste han det helt selv uden min hjælp..

idag er han 9 mdr og spiser alt der er ik noget han ik har kunne li som han har fået

Anmeld

3. august 2012

MorDk

Prøv med bondebrød og skær kanterne af. Godt med smør så det ikke er for tørt...

Anmeld

3. august 2012

L&V

OoLøjsoO skriver:

hvad rugbrød bruger i?

Laura var en 5-6 måneder da hun begyndte med rugbrød, vi købte bondebrød og holdte os til smørrepålæg så der ik var to nye ting der kørte rundt i munden på hende.. Jeg tror bare i ska kaste jer ud i det også vær rolig

Anmeld

3. august 2012

Clisolka

OoLøjsoO skriver:

hvad rugbrød bruger i?

Vi fik besked på af SP at starte da Isabella var 6 mrd.... Det gik slet ikke, så vi udsatte det til hun var 7 mrd. Der var hun heller ikke klar. Det var først da hun blev 8 mrd. hun kunne håndtere det. 

Men ja det er godt nok ikke sjovt når de kløjs i det 

Vi købte bondebrød og skar skorperne af 

Anmeld

3. august 2012

modesty

Jeg prøvede omkring de 7 mdr. Det funkede ikke. Prøvede igen omkring de 8 mdr. og da gik det fint. Bare rolig, det skal nok komme. 

Anmeld

3. august 2012

MissMona

Tilslutter mig det flere har fremhævet. Bondebrød, uden skorper. (friskt) smurt med godt med smør eller leverpostej! Bidderne skal max være på størrelse med fjerdelen af et frimærke i starten. Øges når han mestrer det. Og så lidt vand ved siden af til at skylle det ned med. Og så er det vigtigt at det er et supplement til noget andet mad. Som han lige kan stille den værste sult med. Således at han stadig er interesseret, men ikke kæmper samtidigt med han er sulten. Pøj pøj med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.