Fækter med arme og ben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.721 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Anonym trådstarter

Min søn er tre måneder, men født 3 mdr for tidligt. Så i denne måned har jeg lige haft termin... Håber i forstår...

Men min søn fækter rundt med arme og ben hele tiden, hand arme ligger aldrig stille... Håber du/i forstår...

Er dette normalt?????????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen :/ ???

Anmeld

2. august 2012

Janni.

Silas gjorde det også, især når han skulle sove. Først da vi lærte at svøbe ham, kunne han sove så nogenlunde. 

Så jeg gætter på det er meget normalt, de små pus har jo ingen kontrol med deres bevægelser i starten. 

Anmeld

2. august 2012

eliasmum

Jeg kender ikke så meget til nyfødte, men min datter har også gjort det både nat og dag. Hun kunne simpelthen ikke finde ro til at sove, så vi endte med at svøbe hende og er først hoædt op med det da hun blev 7 måneder.

Så hvis det er et problem om natten kan du roligt svøbe hende, jeg ved at på nogle afdelinger for for tidligt fødte at de lærer forældrene hvordan.

Bare vær obs på at du IKKE må svøbe hende når hun er vågen. Der skal hun bruge sin krop og udfoske sine hænder

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

eliasmum skriver:

Jeg kender ikke så meget til nyfødte, men min datter har også gjort det både nat og dag. Hun kunne simpelthen ikke finde ro til at sove, så vi endte med at svøbe hende og er først hoædt op med det da hun blev 7 måneder.

Så hvis det er et problem om natten kan du roligt svøbe hende, jeg ved at på nogle afdelinger for for tidligt fødte at de lærer forældrene hvordan.

Bare vær obs på at du IKKE må svøbe hende når hun er vågen. Der skal hun bruge sin krop og udfoske sine hænder

Hvad vil det sige at svøbe ? 

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Silas gjorde det også, især når han skulle sove. Først da vi lærte at svøbe ham, kunne han sove så nogenlunde. 

Så jeg gætter på det er meget normalt, de små pus har jo ingen kontrol med deres bevægelser i starten. 

Hvad vil det sige at svøbe

Anmeld

2. august 2012

Janni.

Anonym skriver:

Hvad vil det sige at svøbe

Man pakker barnet tæt ind i et tæppe/dyne uden det selvfølgelig bliver for stramt. Men nok til at barnet ikke kan fægte med arme og ben. 

Jeg har hørt at det skulle føles ligesom når den lille ligger inde i maven. 

Det giver tryghed og ro for de fleste babyer. 

Fandt lige denne vejledning til hvordan man svøber. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. august 2012

Ayasmor

Har du bemærket i hvilke situationer han gør det?? Når børn bliver født for tidligt er mange af deres sanser ikke færdigudviklet, og der skal ikke så meget til for at overstimulere. Dette ved du sandsynligvis allerede som mor til en præmatur. De flakkende bevægelser du fortæller om kunne godt lyde som et tegn på at han bliver overstimuleret lidt og har brug for at blive omkranset. Det er som regel slet ikke forældrene der overstimulerer barnet, men simpelthen fordi at der ikke skal meget til. Det i kan gøre for at hjælpe ham med at finde ro kan eksempelvis være at omkranse ham. Er det eks. når han skal skiftes at han gør det, så rul en stofble sammen til en pølse, og lig den langs med hans hovede, så han på den måde kan mærke at hans hovede "støder" på noget. Sammel hans arme inde midt på kroppen, så han kan nå hans mund med hænderne. Generelt forsøg at skærme ham når han flakker, idet det som regel er stress tegn hos for tidligt fødte børn. Jeg håber det er til at forstå det jeg har prøvet at skrive, ellers vil jeg gerne prøve at uddybe. Du er også velkommen til at skrive en privat besked.

Mvh. Sara

Anmeld

2. august 2012

Lusi

Anonym skriver:

Min søn er tre måneder, men født 3 mdr for tidligt. Så i denne måned har jeg lige haft termin... Håber i forstår...

Men min søn fækter rundt med arme og ben hele tiden, hand arme ligger aldrig stille... Håber du/i forstår...

Er dette normalt?????????

Det er super vigtigt du svøber ham ind!
Så der var en der havde lagt en vejledning ind..
Vores søn er født 2 1/2 måned før tid og vi fik afvide på sygehuset, at det er vigtigt at gøre, for så føler de at de ligger i maven og er dermed trygge
Sirius fægtede også ekstremt meget, hver gang han "blev pakket ud".
Vi brugte et tyndt tæppe til svøb og hvis han havde behov for mere varme, lagde vi bare hans dyne over (er nemlig ret svært at svøbe dem ind i en tyk dyne)

Anmeld

2. august 2012

Lusi

Lig evt. Også en rullet stofble, ved hans hoved, så han føler der er noget der rør ham.. Fik i slet ik nogen vejledning på sygehuset? På riget og på Roskilde gik de rigtig meget op i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.