Hund der pludselig splitter alt ad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Anonym trådstarter

Nogen der har et godt råd eller et bud på hvad der sker for min hund.

Vores dansk/svensk gårdhund på 7 år har altid været en sød, rolig og nem hund. Men pludselig opfører han sig mærkeligt.

En dag vi kom hjem havde han pisset i hele vores seng. Den var gammel så vi valgte at købe en ny. For at undgå at han gjorde det igen, lukkede vi ham fremover kun i bryggerset, som er stort.

Efter det, er det gået helt galt. Han pisser OVERALT og op af vægge. I dag havde han også spist af døren OG en væg.

Vi vil selvfølgelig tage ham til dyrlæge. Mon det er psykisk? Har bare ikke hørt om "ældre" hunde der pludselig gør sådan? Eller det er fysisk og ikke kan holde på vandet, men det forklarer jo ikke det han ødelægger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

JanetBJ

Lyder lidt som om den er syg, eller noget, når den aldrig har gjort det før Skynd jer at komme til dyrlæge .. Min kattekilling som jeg havde sidste år, pissede også KUN i sengen, lige før den døde af en hjerneblødning( tror jeg det var)

Anmeld

2. august 2012

havana

Anonym skriver:

Vores dansk/svensk gårdhund på 7 år har altid været en sød, rolig og nem hund. Men pludselig opfører han sig mærkeligt.

En dag vi kom hjem havde han pisset i hele vores seng. Den var gammel så vi valgte at købe en ny. For at undgå at han gjorde det igen, lukkede vi ham fremover kun i bryggerset, som er stort.

Efter det, er det gået helt galt. Han pisser OVERALT og op af vægge. I dag havde han også spist af døren OG en væg.

Vi vil selvfølgelig tage ham til dyrlæge. Mon det er psykisk? Har bare ikke hørt om "ældre" hunde der pludselig gør sådan? Eller det er fysisk og ikke kan holde på vandet, men det forklarer jo ikke det han ødelægger?

En 7 årig hanhund der pludselig bliver urenlig, kunne godt lyde som om han måske var blevet syg. Jeg ville få ham undersøgt, måske han har noget urinvejs et eller andet..

Anmeld

2. august 2012

aarhusmor

Jeg tænker også at han måske har blærebetændelse eller incontines hvis hunde kan have det. Jeg ville tage ham med til dyrelæge

Anmeld

2. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Er der sket nogle forandringer derhjemme - såsom nyt arbejde, børn, vaner, osv ?

Mine forældre havde en dansk/svensk gårdhund - da min mor så gik hen og blev dagpleje mor, skulle den jo lukkes inde/ude mens børnene var der. Da den forandring skete, begyndte han også at tisse og skide over det hele, og kunne ikk vænnes af med det igen, da han jo var jaloux, så han blev afleveret på tingskoven, så en anden familie kunne få glæde af ham, og give ham den opmærksomhed han havde brug for

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

Olivia's Moar skriver:

Er der sket nogle forandringer derhjemme - såsom nyt arbejde, børn, vaner, osv ?

Mine forældre havde en dansk/svensk gårdhund - da min mor så gik hen og blev dagpleje mor, skulle den jo lukkes inde/ude mens børnene var der. Da den forandring skete, begyndte han også at tisse og skide over det hele, og kunne ikk vænnes af med det igen, da han jo var jaloux, så han blev afleveret på tingskoven, så en anden familie kunne få glæde af ham, og give ham den opmærksomhed han havde brug for

Ingen forandringer overhovedet, så det kan ikke være problemet- Men vi tager ham i hvert fald til dyrlæge.

Anmeld

2. august 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Ingen forandringer overhovedet, så det kan ikke være problemet- Men vi tager ham i hvert fald til dyrlæge.

han kan sagtens være syg..

Men det kan også sagtens være at han i takt med at han er blevet ældre synes I er alt for meget...

Forstå mig ret - vi ved selv at hvad vi for 10 år syntes var toppen af poppen syntes de færreste af os idag er fjing fjon..

mange hunde i takt med de bliver ældre skal have ændret lidt i deres rytmer, præcis som vi mennesker

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

han kan sagtens være syg..

Men det kan også sagtens være at han i takt med at han er blevet ældre synes I er alt for meget...

Forstå mig ret - vi ved selv at hvad vi for 10 år syntes var toppen af poppen syntes de færreste af os idag er fjing fjon..

mange hunde i takt med de bliver ældre skal have ændret lidt i deres rytmer, præcis som vi mennesker

Hvordan tænker du ændringer i rytmen?

Anmeld

2. august 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Hvordan tænker du ændringer i rytmen?

Nu ved jeg ikke hvordan det er at være hund hos jer

men hos os har der altid været ret faste rytmer vedr aktiviteter og ture mm.. Måske I laver nogle aktiviteter der er blevet for voldsomme for ham, børnene er for meget omkring ham eller andet i den stil

Men jeg ville få ham tjekket ved dyrlægen først for det kan sagtens være det blot er sygdom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.