at bruge en overlocker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.144 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. august 2012

lille-trold

Jeg kan se rigtig mange afslutter fx mindre tæpper, savlesmækker, alm hagesmækker rundt i kanten ved at bruge en overlocker - hæfter i ikke... tænker lidt det trævler eller er det bare mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Skouboe

lille-trold skriver:

Jeg kan se rigtig mange afslutter fx mindre tæpper, savlesmækker, alm hagesmækker rundt i kanten ved at bruge en overlocker - hæfter i ikke... tænker lidt det trævler eller er det bare mig.

Jeg hæfter som regel overlock når det er sådan noget, netop af samme årsag

Anmeld

2. august 2012

mariamiss6

det eneste jeg kan tænke på når jeg ser din opskrift er:Yaiks, en overlocker.... Ryste ryste, kan høre min griner af mig ude i pulterrummet, den har nemlig aldrig været i brug her hjemme, for jeg e rlidt bange for den lol.....

Men HVIS jeg skulle bruge den, så jo, jeg ville nok lige lade den køre 2-3 skridt baglæns og tilbage, for at være sikker

Anmeld

3. august 2012

Skouboe

mariamiss6 skriver:

det eneste jeg kan tænke på når jeg ser din opskrift er:Yaiks, en overlocker.... Ryste ryste, kan høre min griner af mig ude i pulterrummet, den har nemlig aldrig været i brug her hjemme, for jeg e rlidt bange for den lol.....

Men HVIS jeg skulle bruge den, så jo, jeg ville nok lige lade den køre 2-3 skridt baglæns og tilbage, for at være sikker

En overlocker kan ikke bakke

Man hæfter en overlocksøm ved at sætte trådkæden (når man er færdig med at sy) i en når og sy den fast i overlocksømmen.

Og du skal ikke være bange for den - den er ikke farlig

Anmeld

3. august 2012

mariamiss6

Skouboe skriver:

En overlocker kan ikke bakke

Man hæfter en overlocksøm ved at sætte trådkæden (når man er færdig med at sy) i en når og sy den fast i overlocksømmen.

Og du skal ikke være bange for den - den er ikke farlig

Heheheh, det er mere det der med hvis nu indstillingerne, altså trådspændingen nu ikke passer med det man er ved at sy... Jeg forestiller mig bare et helvedes arbejde med at tilrette det...

I forvejen er det sådan noget gætteri for mit vedkommende, på den almindelige maskine... Og med tanke på hvor mange mit spolehus på den almindelige maskine, allerede har givet sig, og har måttet fikses, kan jeg kun gisne om hvor meget ballade jeg kan lave på en overlocker hehehe....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.