Kun det ene bryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.113 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. august 2012

-Sigrid-

Jeg ammer stadig min datter på 6½ måned 3-4 gange om dagen. Mit venstre bryst har siden hun blev født været størst og det med mest fylde, men nu gider hun slet ikke det højre mere? Der er mælk nok i, jeg kan sprøjte med det og mærke mælken.

Har I nogle råd til hvordan jeg kan få hende til at tage det højre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

modesty

Jeg oplevede det samme da min dreng var omkring 4 mdr. (og mit venstre havde også fra starten været størst og mest fyldt) Jeg lagde ham konsekvent til det højre hver gang han skulle spise (og gør det stadig nu han er 9,5 mdr.). Jeg kunne få ham til at tage lidt i starten, når han var rigtig sulten, hvorefter jeg måtte skifte.

Det ændrede sig efter et par måneder, og nu spiser han mere af det højre end det venstre, men det højre er stadig en smule mindre end det venstre.

Jeg har aldrig hørt om andre der havde det samme problem. 

Anmeld

1. august 2012

Drømme

Sophia har i perioder hvor hun kun vil have det ene bryst.

Prøver om hun vil have det, indtil jeg "giver op" fordi hun tydeligt viser, hun ikke vil have af det bryst, og tager fat så snart hun får det andet.

Bare bliv ved med at prøve, på et tidspunkt tror jeg det vender :/

Anmeld

1. august 2012

-Sigrid-

modesty skriver:

Jeg oplevede det samme da min dreng var omkring 4 mdr. (og mit venstre havde også fra starten været størst og mest fyldt) Jeg lagde ham konsekvent til det højre hver gang han skulle spise (og gør det stadig nu han er 9,5 mdr.). Jeg kunne få ham til at tage lidt i starten, når han var rigtig sulten, hvorefter jeg måtte skifte.

Det ændrede sig efter et par måneder, og nu spiser han mere af det højre end det venstre, men det højre er stadig en smule mindre end det venstre.

Jeg har aldrig hørt om andre der havde det samme problem. 

Åh det var godt det ikke bare var mig den var gal med, og min metode. Så fortsætter vi bare sådan, så må jeg jo have en hysterisk datter til hun får tilbudt det andet

Anmeld

1. august 2012

-Sigrid-

Drømme skriver:

Sophia har i perioder hvor hun kun vil have det ene bryst.

Prøver om hun vil have det, indtil jeg "giver op" fordi hun tydeligt viser, hun ikke vil have af det bryst, og tager fat så snart hun får det andet.

Bare bliv ved med at prøve, på et tidspunkt tror jeg det vender :/

Hende oven over dig har sagt det gik over ved dem, så der er vist lys... Men nøj hvor er det bare træls 

Anmeld

1. august 2012

Drømme

-Sigrid- skriver:

Hende oven over dig har sagt det gik over ved dem, så der er vist lys... Men nøj hvor er det bare træls 

Ah, ja, okay

Håber det snart bliver bedre

Anmeld

2. august 2012

-Sigrid-

Drømme skriver:

Ah, ja, okay

Håber det snart bliver bedre

I lige måde 

Hun ville godt tage det i morges

Anmeld

24. august 2012

crille

Min Magne er kun 3dage gammel og jeg er allerede stødt på denne problematik. Mælken er jo kun lige løbet til og jeg tænker der måske er en forskel som han mærker tydeligt men som jeg ikke gør. Højre kann jeg lægge ham til nemt, venstre nipper han kun lidt af og så går der gråd i den.. Tænker jeg så må malke ud på venstre og blive ved med at forsøge.. 

Anmeld

27. august 2012

-Sigrid-

crille skriver:

Min Magne er kun 3dage gammel og jeg er allerede stødt på denne problematik. Mælken er jo kun lige løbet til og jeg tænker der måske er en forskel som han mærker tydeligt men som jeg ikke gør. Højre kann jeg lægge ham til nemt, venstre nipper han kun lidt af og så går der gråd i den.. Tænker jeg så må malke ud på venstre og blive ved med at forsøge.. 

Det lyder fornuftigt

Jeg er begyndt at starte ved mit "svage" bryst, så ligge hende over til det "stærke" når hun bliver alt for sur. Så når mælken er løbet til ligge hende tilbage til nr et. Og så spiser hun

Anmeld

27. august 2012

Koen.

Liam ville helst højre bryst, men efter vi har været ved kiopraktor så er det gået over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.