Hvor tit bliver din nyfødt ammet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.463 visninger
13 svar
1 synes godt om
1. august 2012

Mor til L&S

Sander bliver 3 uger på lørdag og synes virkelig jeg ammer hele tiden... Når han er vågen vil han tit ammes hver halve time... Kun når han sover går der de 3 timer imellem...

Og hvor meget sover din i løbet af dagen... Sander kan sagtens være vågen hele formiddagen og først sove en lang lur fra kl 12-13 stykker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Sitrani

Mor til Liva skriver:

Sander bliver 3 uger på lørdag og synes virkelig jeg ammer hele tiden... Når han er vågen vil han tit ammes hver halve time... Kun når han sover går der de 3 timer imellem...

Og hvor meget sover din i løbet af dagen... Sander kan sagtens være vågen hele formiddagen og først sove en lang lur fra kl 12-13 stykker...

Hejsa,

nu er min datter dog 13 mdr., men kan sagtens huske hvordan det var

Hun ville også nogle dage ammes HELE tiden - det er nok fordi de sætter mælke-mængden op! Dvs. han er mere sulten, end hvad du kan tilbyde ham i en amme-tår lige for øjeblikket, og det er helt normalt...

Og det med søvnen... tja.. han har nok ikke nogen rytme endnu, fordi han stadig er så lille... giv ham tid, og se om du kan skabe en rytme, når han er blevet lidt ældre.... Men når han nu ikke er så gammel, så kan der godt være uger eller dage, med mindre søvn end andre -  men det skal nok komme!

Held og lykke med ham!

Anmeld

1. august 2012

Mor til L&S

STN skriver:

Hejsa,

nu er min datter dog 13 mdr., men kan sagtens huske hvordan det var

Hun ville også nogle dage ammes HELE tiden - det er nok fordi de sætter mælke-mængden op! Dvs. han er mere sulten, end hvad du kan tilbyde ham i en amme-tår lige for øjeblikket, og det er helt normalt...

Og det med søvnen... tja.. han har nok ikke nogen rytme endnu, fordi han stadig er så lille... giv ham tid, og se om du kan skabe en rytme, når han er blevet lidt ældre.... Men når han nu ikke er så gammel, så kan der godt være uger eller dage, med mindre søvn end andre -  men det skal nok komme!

Held og lykke med ham!

Tak for dit svar

Anmeld

1. august 2012

Pige2009

Mor til Liva skriver:

Laura blev ammet hver 3. time

Anmeld

1. august 2012

Pige2009

Mor til Liva skriver:

Laura blev ammet hver 3. time

Anmeld

1. august 2012

Muffinmus

tror det var ca hver 2 time de første uger og så 1-2 timer uafbrudt om aftenen...det er heldigvis reguleret nu,så nu kan hun sagtens holde flere timer uden.

Nogle dage var hun vågen fra f.eks 11-23 uden problemer andet end træthed og hun ikke ville overgive sig.

Andre dage sov hun flere lure.

Det har også reguleret sig, hun sover genrelt 2-3 lure om dagen nu.

Anmeld

1. august 2012

Mor til 2 drenge og 2 piger

Hejsa.

Alle mine 4 børn er stort set blevet ammet hver 1½ - 2 timer hele døgnet de først mange mdr;-)

Man skal tænke på at ammening ikke kun er mad men jo også er tryghed - hygge - nærver.

Hel og lykke.

Anmeld

1. august 2012

-Sigrid-

Konstant syntes jeg Minimum hver 2. time, også om natten Meget tit oftere Nu spiser hun hver 4. time, så det går over

Anmeld

1. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har alberte fået kælenavnets " Alberte babmonster" fordi hun rigtig gerne vil ha en bab i munden hele tiden!!

Om natten er det ca hver 3-4 time og af ca 30 min varighed pr gang, men i løbet af dagen er det ca hver 2 1/2 time, men så vil hun gerne babe ca1 time af gangen. 

Hun bruger desvære ik sut, og derfor bruger hun mig som sut. Hun er meget vågen hele morgnen/ formiddagen og efter aftensmaden. Tager en enkelt lang lur på ca 3-4 timer i løbet af eftermiddagen.

Med thea var det så dejligt nemt. Hun spiste hver 3/4 time, ca 15 pr gang, legede lidt og sov så igen!

Der er bare kæmpe forskel fra barn til barn, må jeg sande  Vh stine

Anmeld

2. august 2012

Mor til L&S

StineW79 skriver:

Her har alberte fået kælenavnets " Alberte babmonster" fordi hun rigtig gerne vil ha en bab i munden hele tiden!!

Om natten er det ca hver 3-4 time og af ca 30 min varighed pr gang, men i løbet af dagen er det ca hver 2 1/2 time, men så vil hun gerne babe ca1 time af gangen. 

Hun bruger desvære ik sut, og derfor bruger hun mig som sut. Hun er meget vågen hele morgnen/ formiddagen og efter aftensmaden. Tager en enkelt lang lur på ca 3-4 timer i løbet af eftermiddagen.

Med thea var det så dejligt nemt. Hun spiste hver 3/4 time, ca 15 pr gang, legede lidt og sov så igen!

Der er bare kæmpe forskel fra barn til barn, må jeg sande  Vh stine

Det lyd som Sander - han kan også sagtens være vågen hele morgenen og formiddagen og så tager han en lang lur om eftermiddagen - vågen om aftenen og blir lagt til natten ved kl 22. Ammer for det meste kun 1 gang om natten, men om dagen og aftenen når han er vågen vil han gerne ammes hver halve/hele time - Sys det er tit og i sær når jeg bøvler med brystbetændelse for 2 gang og han blir først 3 uger på lørdag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.