Et spørgsmål til soldaterkæresterne/konerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. august 2012

Jupiter

Til jer som har en mand i forsvaret:

Hvis i er vant til at han i tide og utide er på øvelser, udsendt, på kurser mv. kan i så ikke også godt savne de der 3-5 dages alene-tid når han har været hjemme et godt stykke tid?

Misforstå mig ikke, jeg ELSKER ham forbandet højt, men nogle gange savner jeg at savne ham, og den dejlige følelse af at få ham hjem igen

Og jeg synes altså også at det er rart nogle gange bare at være grim og se tøse-serier helt alene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Annana89

Hmm jeg har ikke helt prøvet at ha det som dig, men da min mand kom hjem fra Afghanistan sidst kunne jeg godt mærke at det var Lust svært at "kører" vores liv sammen igen på den måde at man skylle vende sig til at man ikke bare altid kunne se hvad man ville når man ville osv. Jeg havde lavet nogle rutiner som var smarte i forhold til at være alene som man så pludselig skikke ændre selvom man sys det virkede.

Anmeld

1. august 2012

ønskebørn74

Jupiter skriver:

Til jer som har en mand i forsvaret:

Hvis i er vant til at han i tide og utide er på øvelser, udsendt, på kurser mv. kan i så ikke også godt savne de der 3-5 dages alene-tid når han har været hjemme et godt stykke tid?

Misforstå mig ikke, jeg ELSKER ham forbandet højt, men nogle gange savner jeg at savne ham, og den dejlige følelse af at få ham hjem igen

Og jeg synes altså også at det er rart nogle gange bare at være grim og se tøse-serier helt alene

SYNES BARE DET ER HÅRDT.. min mand er lige taget til Afganistan.. men også godt for parforholdet at savne hinanden.. vi har været sammen i 14år og er stadig forelskede og pjattede med hinanden..

Anmeld

1. august 2012

Jupiter

Annana89 skriver:

Hmm jeg har ikke helt prøvet at ha det som dig, men da min mand kom hjem fra Afghanistan sidst kunne jeg godt mærke at det var Lust svært at "kører" vores liv sammen igen på den måde at man skylle vende sig til at man ikke bare altid kunne se hvad man ville når man ville osv. Jeg havde lavet nogle rutiner som var smarte i forhold til at være alene som man så pludselig skikke ændre selvom man sys det virkede.

Ja det med rutinerne når han er væk så længe, det er lidt svært.

Jeg er stor fan af oprydning og rengøring, og det er han bare ikke. Så jeg skulle lige mindes om at det faktisk også var hans hjem, da han kom tilbage fra Afghanistan

Anmeld

1. august 2012

Jupiter

ønskebarn74 skriver:

SYNES BARE DET ER HÅRDT.. min mand er lige taget til Afganistan.. men også godt for parforholdet at savne hinanden.. vi har været sammen i 14år og er stadig forelskede og pjattede med hinanden..

Puha, lige præcis den første uge er den sværeste synes jeg.

Ja det er nemlig det med at man bliver mindet om hvorfor man er sammen, når man er adskilt. Det betyder bare rigtig meget, og det er vel på en måde også sådan man overlever de dumme udsendelser: Man VED hvor fantastisk dejligt det er at få/have ham hjemme!

Anmeld

1. august 2012

ønskebørn74

Jupiter skriver:

Puha, lige præcis den første uge er den sværeste synes jeg.

Ja det er nemlig det med at man bliver mindet om hvorfor man er sammen, når man er adskilt. Det betyder bare rigtig meget, og det er vel på en måde også sådan man overlever de dumme udsendelser: Man VED hvor fantastisk dejligt det er at få/have ham hjemme!

lige nu er det bare uoverskueligt.. han skal være væk i 16uger endnu.. og vi mistede en lille d. 30.7.. synes sgu det er hårdt..

Anmeld

1. august 2012

Michalala

Min mand er ikke i forsvaret længere. Men da han kom hjem fra Irak var vi som nyforelskede. Savner nogle gange den følelse - selvom vi stadig er glade for hinanden var det bare et helt særligt savn. Så kan sagtens følge dig. Tror også der er mange andre der har det lige som dig.

Efter at jeg selv har været 6 mnd. i Afghanistan (med KFUM) sammen med min mand og dermed også talt med rigtig mange soldater om det svære... Er det blevet meget tydeligt at mange syntes det er svært at finde hverdagen sammen som par igen, når soldaten kommer hjem.

Vil da forresten meget gerne reklamere for "par-kurser" der arrangeres af KFUM soldatermission specielt målrettet soldater-par. Se her:

http://www.kfums-soldatermission.dk/site/Forsiden/index.php/1918/PREP-kurser_p__KFUMs_Soldaterhjem_

Tror nok det er finansieret af forsvaret, men er ikke 100 % sikker.

Anmeld

1. august 2012

Michalala

ønskebarn74 skriver:

lige nu er det bare uoverskueligt.. han skal være væk i 16uger endnu.. og vi mistede en lille d. 30.7.. synes sgu det er hårdt..

Åh, tanker til dig. Det er ikke nemt at skulle håntere sorg sammen over begrænset telefon og internet. Håber I kommer igennem det sammen.

Anmeld

1. august 2012

ønskebørn74

Michalala skriver:

Åh, tanker til dig. Det er ikke nemt at skulle håntere sorg sammen over begrænset telefon og internet. Håber I kommer igennem det sammen.

det gør vi altid.. en af gangene jeg mistede, var imens han var afsted.. vi har et MEGET stærkt forhold.. så det skal nok gå.. han har jo været afsted mange gange..

Anmeld

1. august 2012

Michalala

ønskebarn74 skriver:

det gør vi altid.. en af gangene jeg mistede, var imens han var afsted.. vi har et MEGET stærkt forhold.. så det skal nok gå.. han har jo været afsted mange gange..

Det er jeg glad for at høre. Du må også være en stærk kvinde, når du kan håndtere at din mand jævnligt er udsendt. Al min respekt til "soldater-koner"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.