Anonym skriver:
Det der er i det er at den første cyklus jeg havde var på 28 dage...så skal jeg gå efter den og termins beregneren herinde var befrugtningen den 28/29 juli..men den efterfølgende måned/cyklus var på 31 dage..og skal jeg gå efter den skriver termins beregner herinde at befrugtnings dag er i dag..og min ptracker kalender på min telefon siger også at det sku være i dag...men de siger jo så at ægget godt kan leve nogle dage..
så hvis den er negativ i dag har jeg vel måske haft ægløsning omkring den 28/29juli..
prøver en igen i morgen og er den mere utydelig må man gå ud fra ægløsning har været der?
Meget negativ.
Ægget er ikke befrugtningsdygtigt i nogle dage - alt efter kvalitet, så taler vi 8-12 timer, derfor er det vigtigt, at der er sædceller klar til at befrugte ægget, det vil sige samleje kort før ægløsningen.
I en normal cyklus kan ægløsningen falde meget forskelligt, det kan lige så vel være 12. dagen som 16. dagen før forventet menstruation, så de teoretiske ægløsningsberegnere er ikke til megen hjælp, hold dig til ægløsningstestene - og der kan godt være store udsving i farveintensiteten, så du kan ikke konkludere, at en svagere farve i morgen betyder overstået LH-peak, du er nødt til at teste, til du har fået positiv test eller menstruation, hvis du ikke er sikker på din cyklus.
Anmeld